Nord Micro Modular Vs. Nord Modular

fint

Nieuwkomer
NORD MICRO MODULAR VS. NORD MODULAR

Hoe snel worden de mindere voice specs van de micro
een beperking.... ofwel ...hoe snel loop je tegen de beperkingen van de micro t.o.v.
de modular op.

Dilemma=
micro modular + midiman surface one controller
of
modular rack of keys

fint

mm..in mijn ervaring haal je met de meeste patches toch wel 2 a 3 voices.....ligt er dus helemaal aan hoe je de micromod gaat gebruiken....

Olaf

Welkom op het forum overigens.

Wat heb je nog meer staan aan gear?
En hoe ga je de (micro-)modular inderdaad gebruiken?

Een vriend van me gebruikt de modular keys als voornaamste geluiden bak.
De micro is meer leuk voor erbij.
(Liam Howlett gebruikt(e) er 2 geloof ik)

meer leuk voor erbij? wat is dat voor onzin? ;)
dat zou je dan voor elke monosynth kunnen zeggen......ik denk dat je de micromod het beste kan zien als monosynth plus nog de optie om met veel patches ook nog accoorden te spelen...verder is het ook een geweldige vocoder en effectenbak.....je moet er alleen nog wel een extra controller bij hebben want 3 knoppies is niet veel ;)

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
meer leuk voor erbij? wat is dat voor onzin? ;)
dat zou je dan voor elke monosynth kunnen zeggen......ik denk dat je de micromod het beste kan zien als monosynth plus nog de optie om met veel patches ook nog accoorden te spelen...verder is het ook een geweldige vocoder en effectenbak.....je moet er alleen nog wel een extra controller bij hebben want 3 knoppies is niet veel ;)

Olaf
Zo kun je m ook zien ;)

Mijn voornaamste gear is mijn G4
waamee voornamelijk ik in pro tools edit
en diverse programma's gebruik om samples te bewerken.
Dus voornamelijk sample-based.
Beats en non-beats (abstracter) electronische spul.

Wil de modular voornamelijk voor twee dingen.
-Als "vervanging" voor analoge modulaire studio die tot mijn beschikking stond
tijdens opleiding, waarmee ik veel geluiden maakte ... later meer
op samples / concrete geluiden overgegaan.
-En als live instrument .... synthese en bewerking.

Patches die ik maakte draaiden voornamelijk uit zichzelf.
Dus zonder midi aansturing etc.
Wil de modular ook niet echt voor veelgelaagde synth partijen.
Maar wil wel complexe patches kunnen maken.

fint

mm..is NI's Reaktor3 dan niet een optie voor je? zou lekker moeten draaien op een G4 en itt de Nord mods kan je daar ook samples in verwerken...

Olaf

Tja ook een idee
nadeel is dan weer dan ik nog steeds geen
portable spul heb voor live ..... g4 zou dan powerbook moeten worden (G$)

Synthese deel is voor nu ook belangrijker dan of ik er samples in kan verwerken.

fint

ik heb op het afgelopen sonar festival in barca erg veel live reaktor gigs gezien met laptops...dat gaat blijkbaar prima....maar idd een nord modular is misschien wat geschikter voor live werk....

er zijn ook mensen die 4 micromods prefereren boven 1 modular...vooral als je veel met routings door effecten enzo werkt kan het een stuk flexibeler zijn

Olaf

qua synthese mogelijkheden, wie kan er meer aan Reaktor of Nord/micro modular?

wat raden jullie aan?

Uiteindelijk denk ik dat Reaktor meer kan. Je kan ook meer dan synthese alleen. Verschil is dat als je uitgekeken (lijkt me onwaarschijnlijk) op Reaktor dat je er geen leuk prijsje meer voor kan vragen itt de Micro Modular. Verder hangt de stabiliteit van Reaktor af van wat jij met de computer doet.
Maar met Reaktor ben je verzekerd van blijvende ontwikkeling, desnoods met een upgradeprijsje te zijner tijd.

Wat je moet kiezen? Ieder voor zich. Maar omdat ik alleen thuis muziek maak en al een NR3 bezit, zou ik voor Reaktor gaan.

-------------------------------------
edit: zat in de verkeerde draad. Veranderd in weze niks aan mijn mening want de Modular is niets anders dan een Micromod met meer dsp (wat heet meer, want ik raakte nogsteeds erg snel tegen het plafond zodat ik 1 of 2 stemmen overhield. Met Reaktor heb je dit probleem, zeker met hedendaagse pc's, niet.

Origineel geplaatst door paol
qua synthese mogelijkheden, wie kan er meer aan Reaktor of Nord/micro modular?

wat raden jullie aan?

Ik heb beide en ze vullen elkaar goed aan (voorlopig). Reaktor vind ik iets dieper gaan, heeft wat meer modules tot zijn beschikking, kan samplen en je kunt je patchwerk beter organiseren door een schakeling in een macro onder te brengen, een aantal macro's in een instrument en een aantal instruments in een ensemble. Nord Modular heeft dat niet, maar heeft naar mijn mening een visueel betere interface, die overzichtelijker is (bijvoorbeeld dmv verschillende kleuren kabels voor verschillende typen signalen). De nord is makkelijk te vervoeren, crashed nooit, heeft al knoppen en een klein keyboard aan boord en klinkt super.
Als je alleen synthese wil en je wilt live gaan: kies een nord.

Back