poll: wie gebruikt er nog logic en wie niet?

poll: wie gebruikt er nog logic en wie niet?

• ja! ik gebruik nog steeds logic pc

Stemmen: 8 30,8%
  • nee! ik ben overgestapt op logic mac

Stemmen: 4 15,4%
  • nee! ik ben overgestapt op cubase pc

Stemmen: 13 50,0%
  • nee! ik ben maar met hardware gaan sequencen

Stemmen: 1 3,8%

• Totaal aantal stemmers
    26

SpaceAgent202

Sinds 2001
deze enquete is bedoeld om te onderzoeken welke keuze logic-pc of voormalig logic-pc (*) gebruikers hebben gemaakt ten aanzien van het sequencerpakket dat zij gebruik(t)en.

(*) niet-gebruikers vallen buiten de te ondervragen doelgroep voor deze enquete.

resultaten spreken voor zich, aub geen waardeoordelen die niets met de enquete te maken hebben.

Laatst gewijzigd:
hmm tja logic ff uitgetest maar vind het gewoon 3X niets. Ben niet echt overgestapt. heb dus ook niet gestemd maar idd tis een nadeel dat het enkel mac is nu...

Origineel geplaatst door BasicSystem
Mijn antwoord staat er niet bij.

Ik heb het nooit gebruikt, niet op de Mac en niet onder Windows.

En een MAC is trouwens ook een pc.

De vraag is toch ook of je het nog gebruikt? Mensen die het nooit gebruikt hebben kunnen er natuurlijk nooit mee ophouden

Logic op PC.

Ik heb er geen seconde aan gedacht om te switchen naar mac omdat emagic opgekocht is door apple. Ik vind dit eerder een zware belediging van Emagic naar de trouwe pc-gebruikers! :r

Ik ben overgestapt naar de Mac versie, en heb het me nog geen minuut beklaagd!
In versie 6 zijn er echt heel handige dingen bijgekomen, zoals bv de Project manager, channel strip in Arrange, channel EQ, freeze tracks enz. En dan nu al die plug-ins samengebundeld in Logic Pro 6 :{ :{

Maar wat de Mac-versie voor mij fundamenteel beter maakt dan de PC versie, is bovenal de weergave van Quicktime movies : dit werkt objectief echt véél beter dan met avi-filmpjes in de Windows-versie, en het geeft je ook meer creatieve mogelijkheden om retestrak synchroon met Quicktime videobeeld te editeren in het Matrix window. Niet iedereen zal die video-weergave even belangrijk vinden, maar zelf heb ik dit iedere dag nodig, en hierin maakt de Mac voor mij dan ook echt het verschil.

Enige minpuntje aan de hele PC-Mac switch : als je qua CPU-power (=> aantal plug-ins en/of softsampler voices) dezelfde (of betere) prestaties wilt op de Mac als op een vergelijkbare Pentium-4, dan moet je echt wel een (dure!) G5 kopen, niet een G4 powermac/ PowerBook / iBook / iMac.

over gestapt op cubase van logic

ff wat min en plus

min:

- de mixer en routing,en dat je er een midex voor nodig hebt i.v.m timing.
- dat ik niet ff me tempo omhoog kan scrollen in de transport bar.

plus:

+ alles,zitten een hoop gave functies in,audio engine klinkt ook beter dan logic

+ geen verdraaide asio errors meer

+ de vst engine,alle nieuwe plugins draaien perfect

+ het importeren van logic key commands! jaja

+ de hyperthreading ondersteuning,kan veel meer met dezelfde cpu wat ik in logic niet kon.

+ de midi in en out matrix

+ de drum editor

+ de realtime automation

+ offline bouncen

+ de freeze functie

+ de layout,niet zo depresief als logic

altijd een trouwe logic aanhanger. maar ben overgestapt op cubase en geniet er echt van. ik heb geen irritante crashes meer met de vst bende (denk dat dit komt door idd de nieuwere vst engine). layout ziet er ook een stuk proffesioneler uit, net zoals de tools.. een voorbeeld hiervan is dat je simpel controllers kan tekenen met behulp van parabolen en dergelijke.
voor de rest vind ik cubase stukken meer plug & play. nou interresseerd me dat niet al teveel, maar als ik kijk naar beginners, dan zou ik eerdeer iemand advieseren om cubase te nemen dan logic. ik ben der iig erg blij mee en das best raar eigenlijk dat ik dat nu zeg, omdat ik altijd zweerde bij emagic/logic.

gewoon jammer..

Logic PC -> Cubase SX PC

Logic PC -> Cubase SX PC

Ik zag heeel erg op tegen het switchen van Logic naar Cubase. Dit omdat ik Logic al lang gebruik en alle functies die voor mij relevant zijn uit mijn hoofd ken.
Maar ik zag er ook tegenop om een Mac te kopen. Dit omdat ze veel te duur zijn.

Eenmaal het besluit genomen heb ik een nieuwe PC gekocht en Cubase SX. Ik kwam tot de wonderbaarlijke conclusie dat het na 2 weken voor mij nog bijzonder weinig uitmaaktt of ik achter Cubase of Logic zit!!!

Nu kan ik nog niet ALLES in Cubase wat ik in Logic kon...maar het maken van muziek stagneert er zeker niet door.

Nog een vraagje:

Weet iemand of het mogelijk de "Logic Environment" in Logic te vervangen door Reaktor in Cubase? Oftewel: kan je Reaktor gebruiken om midi mee uit te sturen en zo editors te bouwen voor mijn hardware synths?

Toen Emagic nog Logic voor de pc maakte bedroeg het omzetaandeel Logic voor de pc slechts iets van 5 tot 10 procent, de rest was Logic voor de Mac.

Dit omdat Mac gebruikers een stuk minder met cracks werken dan pc gebruikers (is nou eenmaal een feit)

Echt veel omzet zullen ze dus niet hebben verloren doordat ze gestopt zijn met Logic voor de pc.

Nog een vraagje:

Weet iemand of het mogelijk de "Logic Environment" in Logic te vervangen door Reaktor in Cubase? Oftewel: kan je Reaktor gebruiken om midi mee uit te sturen en zo editors te bouwen voor mijn hardware synths?

Dat kun je wel vergeten......

Back