Losse componenten of één integrale oplossing?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Hoi Oduberrp,

Ik ben ook een beginner. Al een hele tijd overigens, mede omdat ik telkens tegen de beperkingen van mijn hardware en software aanliep. Tot voor kort had ik Tascam US428, maar die heb ik onlangs teruggebracht naar de winkel en ingeruild voor: een SI-24.
Persoonlijk vind ik de Studio Package Pro een gaaf product; voor mij zit er voldoende op om in mijn eentje te werken aan audioopnames, mixen e.d.

Ik moest wel de overstap maken van Cubasis VST naar Logic RPC Pro, dat is even wennen, maar tot nog toe ben ik zeer tevreden over de aanschaf.

Uiteraard heb ik korting gekregen vanwege mijn inruil, maar anders had de SPP slecht 899 euro gekost bij Feedback.
899 euro is een hoop geld, maar ik heb het idee dat de SPP dat geld wel waard is.

het hangt er allemaal maar vanaf. De ontwikkelingen gaan zo vreselijk hard, dat wat je ook doet.. over 6 maanden is er iets mooiers.

Ik ben zelf voor losse componenten gegaan. Reden: makkelijker up te graden.

Een rme hdsp 9652 bijvoorbeeld geeft je 3 adat i/o en dat betekent dat je 24 i/o alleen al over adat kan laten lopen. Met een 01x bijvoorbeeld is upgraden wel mogelijk, maar ben je in principe weer gebonden aan mlan. Met de hdsp kan je beginnen met een cheapo adat convertor ala behringer ada-8000 en vanaf daar uitbereiden. Je zou dan daarbij een goedkope controller kunnen nemen (wederom behringer) en dan later eventueel een betere controller kunnen aanschaffen. Je kunt zo uitbereiden waar je wilt op het moment dat je het wilt.

Voordeel van iets als een 01x is dat je in 1 keer klaar bent. Heb je maar een paar input nodig is zoiets perfect. Je kan eventueel nog een mixertje of een patchbay bij je 01x gebruiken om het aantal inputs wat te vergroten. Maar das ook weer een aanschaf... en zo blijven wij lekker bezig he :biertje:

mijn persoonlijke keuze zou een rme kaart met een adat converter en een simpele control surface zijn.

/0

Origineel geplaatst door MrM

Persoonlijk vind ik de Studio Package Pro een gaaf product; voor mij zit er voldoende op om in mijn eentje te werken aan audioopnames, mixen e.d.

Ik moest wel de overstap maken van Cubasis VST naar Logic RPC Pro, dat is even wennen, maar tot nog toe ben ik zeer tevreden over de aanschaf.

Uiteraard heb ik korting gekregen vanwege mijn inruil, maar anders had de SPP slecht 899 euro gekost bij Feedback.
899 euro is een hoop geld, maar ik heb het idee dat de SPP dat geld wel waard is.

Ik zie de Roland Si 24 ook wel zitten, zeker omdat er nu ook een plug-in te downloaden is voor Cakwalk Sonar. Ik heb de Si 24 helaas nog niet kunnen testen bij feedback. De komende dagen wil ik dan ook eens een dag uittrekken om dit soort apparaten te gaan testen bij feedback.

Het enige wat mij een beetje tegenhoudt om de Si 24 serieus te bekijken is dat er zoveel mensen zijn die toch voor de 01X gaan, of "blij" zijn dat ze de Roland Si 24 niet gekocht hebben. Ik zou dan wel eens willen weten wat die mensen hebben tegengehouden om een Si 24 aan te schaffen. Want de prijs spreekt mij heel erg aan.

@MrM
Ik moet zelf nog helemaal beginnen met het produceren via de computer en een paar hardware synthesizers, koop ik dit apparaat dan voor een aantal jaren of denk je dat je hier als beginner na een jaar (of misschien net twee) ben uitgekeken en dat je weer botst tegen hardwarebeperkingen?

@Oduberrp; Ligt eraan hoeveel hardware synths je denkt te gaan aanschaffen, en aan je budget dus.
Het ligt ook aan je eigen behoefte om telkens je apparatuur te updaten / vervangen...

Persoonlijk houd ik ervan om een goeddraaiende combinatie van hardware en software samen te stellen en daar vervolgens veel mee te doen; ik houd niet zo van updaten en upgraden.
Momenteel staat er weinig op de 'te kopen' lijst; in de nabije toekomst komen er monitoren aan. Maar verder verwacht ik géén extra uitgaven.
Natuurlijk is de wens voor meer apparatuur telkens aanwezig, maar als beginner moet je ook eens iets produceren waarvan je zegt; 'wow te gek dat ik dit voor mekaar gekregen heb'.
Pas als je echt telkens stuk loopt op je beperkingen zou je pas moeten uitbreiden.

Trouwens, even ter vergelijk; hoe vaak update je je computer met hardware, met softeware, en waarom?
Is het noodzaak, is het luxe, is het de behoefte om met trends mee te doen (vanwege bijvoorbeeld online-gamen, of het editten van films)?

Ik weet trouwens niet of Feedback je wel kan laten spelen met de SI-24; in Apeldoorn staat er géén geïnstalleerd, maar in Utrect of Rotterdam wellicht wel?
En anders vraag je hier maar wat je weten wilt :)

Laatst gewijzigd:
Het zijn uiteindelijk toch de losse componenten geworden. Reden hiervoor is toch het makkelijker uitbreiden geweest. Ik vond het, na een hele tijd overwegen en onderzoeken, toch vrij link om een groot bedrag aan één apparaat te besteden en het risico te lopen dat je toch iets graag anders zou willen zien.

Het aanschaffen van losse componenten geeft me nu de kans me per apparaat flink te oriënteren op wat er zoal te verkrijgen is. Op deze manier kan ik én m'n uitgaven spreiden en tegelijkertijd een goed gewogen keuze maken welke producten ik nog meer nodig heb in mijn setup.

Ik ben uiteindelijk toch voor de Edirol DA-2496 gegaan, omdat deze kaart de enige is in zijn prijsklasse die zoveel te bieden heeft (400 euro bij thomann). De M-Audio 1010 kwam ook in de buurt, maar volgens mij werkt een Edirol toch een stuk makkelijker omdat ik aan de voorkant het een en ander nog kan wijzigen qua I/O's (prioritering).
Zoals ik het nu bekijk komt daar binnenkort nog een Edirol Um-880 bij voor de nodige MIDI I/O's.

Bedankt voor de reacties!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back