GigaSampler 3.0

Wieke De Backer

Nieuwkomer
heeft iemand ervaring met Gigasampler van Tascam? Ik heb een PC (sterke processor, veel RAM, Windows XP) en Cubase XL 2.0.
Nu wil ik Vienna Symphonic Library (VSL) kopen om geluiden van echte instrumenten te kunnen koppelen aan MIDI. Nu vernam ik dat je dan een geluidskaart moet hebben die GSIF-Compatibel is.
Ik wilde eerst DIGI 002 (faderversie) kopen, maar het moet nu wellicht een andere geluiskaart kopen.
Wie heeft ervaring en kan mij adviseren?

Ik heb een YAMAHA S90 en dacht de geluiden van VSL direct vanuit de harde schijf te kunnen laden, maar dat is zeker niet zo?

Ik weet niet hoe het nu zit maar toen ik m'n Gigastudio heb gekocht werd wel vereist dat een GSIF card werd gebruikt. Ik heb een Audiophile 24\96 gekocht, volgens mij zijn ze voor +/- 100E te koop. Toen de tijd werd er in de forums geadviseerd om GIGAstudio en sampler niet te combineren met Cubase op één PC. Ik heb Gigasampler op een PIII 350 stand alone gezet en heb er geen problemen mee. Maar ja, dat kost de nodige euries en het mag wel dan goed lopen.

Inmiddels zitten we bij versie 3, misschien zijn de compatibility problemen al opgelost, ik weet het niet maar het lijkt mij een goed idee om de huidige stand te toetsen.

Wat de sample disks betreft ik heb Peter Siedlaczeks Adavanced Orchestra en Dan Deans Solo Strings en ik vind ze allebei teleurstellend. De samples zijnkwaliteit is goed maar ze zijn vaak niet lang genoeg, of niet gelooped en je kunt de expressieve dingen dat bijv een viola doet niet na doen. And thats a bummer when youve spent all your dosh on it.

Succes met je zoektocht

Back