sysex dump

cns

sfm
Is sysex in 1 formaat of kan ik ook van een waldorf een dump maken en deze inlezen cq dumpen naar mijn Nordlead?

Of ben ik nu een beetje te ver op de feiten aan het vooruit lopen? Dan moeten zeker alle fabrikanten fuseren ofzo?

sysex betekent system exclusive, dit houdt in dat het een speciale controller, speciaal voor een bepaalde synth is...nee dus!

al ben ik benieuwd wat voor sound eruit zal komen ;)

Misschien dat je data iets kan aanpassen ofzo? Er zullen wel bepaalde parameters voor apparaten zijn! Zodra je die weet is het misschien mogelijk!

Maar ik ga het eens proberen.

Wil je niet gelijk ontmoedigen maar de sysex specificaties zijn meestal vrij complex en zeer specifiek voor een bepaald midi aparaat. Soms is translatie wel mogelijk tussen apparaten van een bepaalde fabrikant maar zelfs dan is het eindresultaat meestal niet geheel foutloos.

dus geluiden van een nordlead 2 zouden opzich wel mogelijk zijn?!

Kans is ongeveer 1 %. Sysex controllers zijn nauw gekoppeld aan de infrastructuur van een midi apparaat. Sysex specs tussen bv een wavetable georienteerde synth zoals een waldorf en een va zoals nordlead kunnen niet vertaald worden. Soms gaat het wel tussen synths met een vrijwel identieke infrastructuur, en dan alleen met een software programma dat specifiek voor een vertaling tussen 2 synths geschreven is.

Back