Mc 303 of QY20

allereerst ik heb alle bovenstaande antwoorden niet gelezen, dus ik weet niet of ik nu dingen dubbel vertel zoja sorry voor mijn luiheid.

in ieder geval koop vooral niet die mc 303 groovebox, wat een brak knaken ding.
ik heb er een tijd een te leen gehad van een vriend die het ook niks vond en ik vond het ook het meest brakke apparaat wat ik ooit heb aangeraakt,

het kreng is boven alles niet te bedienen maar eerlijk is eerlijk vind ik ook het geluid maar zo-zo

die yamaha heb ik nog nooit mee gespeeld dus daar heb ik geen idee van wat het doet,

als je voor het eerst hardware koopt zou ik beginnen met de electribes van korg,
prettig bedienbaar, cheap en een heel behoorlijke tune.

Als het je puur om de drums gaat, en de overige functies van bv. de mc-303 je niet zoveel interesseren, dan zou ik de 606 houden, of gaan zoeken naar een andere drumsynth / sampler. Hierbij denk ik dan aan bv een Electribe R of Electribe S (kan je zelf drumsamples inladen, maar dat moet je willen).

De mc-303 of 505 zijn leuke grooveboxen, maar je gaat er niet de sounds uit halen die je zoekt denk ik. Om snel een idee mee uit te werken of een opzet voor een track te maken zijn echter wel weer leuke apparaten.

Ik zou in ieder geval mezelf eerst eens verdiepen in wat er zoal aan drumbakken te krijgen is binnen jouw budget, want buiten de electribes is er nog veel meer natuurlijk. Het zou zonde zijn als je nu je 606 inruilt voor iets waar je achteraf nog minder mee kan toch?

Origineel geplaatst door Flying Panther
Als het je puur om de drums gaat, en de overige functies van bv. de mc-303 je niet zoveel interesseren, dan zou ik de 606 houden
...
Het zou zonde zijn als je nu je 606 inruilt voor iets waar je achteraf nog minder mee kan toch?

Welke functies heb je het precies over?
De 606 heeft minder geheugen, minder geluiden, minder knoppen, geen midi, etc.
Verder klinkt een 606 als de drumsectie van een dubbel-klavier-thuis-orgeltje uit 1985 (zwaar bout dus).

Iedere omruil tegen iets dat meer dan 10 jaar nieuwer is gaat waarschijnlijk extra features en een betere sound opleveren.

De Roland-legacy fan-boys hier zullen er anders over denken.

Ik doelde met de functies op o.a. de synth geluiden en mogelijkheid daar patterns mee te maken.

Daarbij, als ik kijk naar de drums uit mn XP-30, da's leuk allemaal, maar ik zou er geen track mee maken. Natuurlijk zitten er leuke geluidjes tussen, maar als je dan kijkt naar hoeveel meer vrijheid je hebt met samples, of de mogelijkheden van bv de Electribe R (mits je van t geluid houdt natuurlijk), dan zou ik zeker voor zoiets gaan. Als je echter naast de drums ook synth patterns wilt maken, dan is een groovebox misschien juist weer wel een goed idee, alleen zou ik dan toch ook gaan voor een mc-505 ipv 303, of bv een rm1x.

Ik zie het een beetje als een ruil tussen een plastic steeksleutel maatje 37.2 (tr606) en een zwitsers mes (willekeurige groovebox).

Met de plastic steeksleutel (en een tr606) kun je 1 ding doen, mits je bouten met maat 37.2 hebt. En dat lukt niet eens op een fatsoenlijke manier.

Met het zwitserse mes (en een groovebox) kun je nog verschillende dingen doen.. voor de meeste doeleindelijk is het "matig" tot "redelijk".

Goede ruil dus.

Euhhh.......ik denk dat de topicstarter er na ruim 2,5 jaar echt wel uit is hoor :) En anders moet hij eerst maar eens een cursus besluitvaardigheid gaan volgen.

Origineel geplaatst door NiFF
Met de plastic steeksleutel (en een tr606) kun je 1 ding doen, mits je bouten met maat 37.2 hebt. En dat lukt niet eens op een fatsoenlijke manier.

Ben ik het niet mee eens, het woord plastic lijkt goedkoop aandoen, hetgeen ik een onterechte vergelijking vind, ook kun je hem goed met andere apparatuur syncen. Lijkt me eerder een BACO sleutel dan.
Of vind je een TB303 ook een plastic boud sleutel?

Verder zou ik doorsparen voor een TB303 (ipv MC303), die past perfect bij de 606.

Origineel geplaatst door Hooihuis
Euhhh.......ik denk dat de topicstarter er na ruim 2,5 jaar echt wel uit is hoor :) En anders moet hij eerst maar eens een cursus besluitvaardigheid gaan volgen.

ok.. Wie heeft deze thread opgegraven? :duivels:

@ NiFF: Ik weet niet of ik een bout zou aandraaien met een zwiters zakmes hoor, goed gereedschap is t halve werk en voorkomt n boel ergernis en teleurstellingen }:|... Aan een schaartje en een tandenstoker zal je niet veel hebben bij het aandraaien van bouten namelijk. T lijkt me dan handiger om de topic-starter van een setje degelijke steeksleutels te voorzien zodat ie de bouten naar zijn keuze kan gebruiken, aangezien 37.2 blijkbaar niet is wat ie zoekt.
In andere situaties kan het natuurlijk ontzettend handig zijn om een schaartje of tandenstoker tot je beschikking te hebben, maar dan is de consequentie wel dat je wat meer moeite zal hebben met het aandraaien van je bouten. ;)

Back