access virus C overschatte synth?

cooper

hard lid
Ik heb sinds een week of 4 een access virus C. Het zal me wel de kop gaan kosten op dit forum maar naar 4 weken intensief te patchen ben ik eerlijk gezegd helemaal niet te spreken over de geluidskwaliteit van de access virus.

Indien ik sommige patches vergelijk met b.v. de Korg Z1, klinkt de virus dof en totaal niet sprankelend. Het is net alsof de filters iedere poging een beetje sprankelend hoog in een patch te krijgen om zeep helpen. Het is dat ik direct vergelijken kan op mijn overigens uitstekende genelec monitors met de andere synths, anders zou ik aan mijn oren gaan twijfelen.

Zo er misschien iets mis zijn met mijn OS of iets dergelijks? Ik kan het bijna niet geloven.

Iemand commentaar hierop?

Plaats anders eens een Mp3 tje?
Of laad wat standaard patches van de Acces site
Misschien heeft de vorige eigenaar (of is ie nieuw?) vreemde instellingen gemaakt.
Mijn ervaring is wel dat de Virus wat meer in het middenfrequentie gebied aanwezig is.
Ik vind het filter 1 van de mooiste (vooral die Hpf)

Re: access virus C overschatte synth?

Origineel geplaatst door cooper
Ik heb sinds een week of 4 een access virus C. Het zal me wel de kop gaan kosten op dit forum maar naar 4 weken intensief te patchen ben ik eerlijk gezegd helemaal niet te spreken over de geluidskwaliteit van de access virus.
Als het niet jouw ding is kost het je de kop niet, vooropgesteld dat je er serieus in bent gedoken en van te voren hebt nagedacht. Heb je 'm gehaald maar is 'ie niks anders dan een dure presse-papier, dan hoor je hier hoogstens "tja, had je maar beter op moeten letten".

Indien ik sommige patches vergelijk met b.v. de Korg Z1, klinkt de virus dof en totaal niet sprankelend.
Nu moet ik wel zeggen dat een Z1 behoorlijk glasachtig kan klinken ;).

Het is net alsof de filters iedere poging een beetje sprankelend hoog in een patch te krijgen om zeep helpen. Het is dat ik direct vergelijken kan op mijn overigens uitstekende genelec monitors met de andere synths, anders zou ik aan mijn oren gaan twijfelen.

Zo er misschien iets mis zijn met mijn OS of iets dergelijks? Ik kan het bijna niet geloven.

Iemand commentaar hierop?
Ik heb 'm naast een Q staan, en de Q is inderdaad 'helderder'. Aan de andere kant vind ik dat ze elkaar mooi aanvullen, dus ik doe m'n Virus niet weg ;).

Tja, als 'ie niks voor je is, maakt toch niks uit? Er zijn genoeg VA's om uit te kiezen. "Overschat" - ja, het ding wordt graag aangewezen als het summum voor een bepaald soort geluid, en 't ding heeft z'n weg gevonden in heel veel studios door de specs en de typische sound die het biedt.

Ik heb zelf geen C, maar een modelletje wat ervoor kwam, maar................. ik moet zeggen dat het virusje wel erg goed klinkt.

Waarschijnlijk is het gewoon niet jouw ding.

Voor mij is er geen betere synth dan de virus, ik heb ook een q maar ik vind dat de virus hem ruimschoots overtreft qua geluid.

Zoals ik al eerder zei, de virus is gewoon een ragbak, echt gemaakt voor hardcore en hardstyle en laat ik m nou net daarvoor gebruiken... Als ik wat softere sounds zoek, pak ik de nordlead erbij maar dat zou met de virus ook wel moeten lukken(denk ik)..

Van tevoren bepalen wat je precies met een synth wil gaan doen en dan in de winkel kijken of hij daar ook geschikt voor is lijkt me ook wel slim..

Of misschien kun je er gewoon niet mee omgaan???:D

Sander

Ik vind m snel te blikkerig klinken. Vind de b mooier klinken. De a weet ik niet.

Dat gevoel heb ik nou ook bij de nordleads. Zien er gaaf uit, zijn goed gehyped etc. En toch vind ik het geluid staads weer erg dun klinken............blijkbaar houdt ik niet van dat soort voor mij dun klinkend geluid..............

Het is dus niet zo dat ik iets tegen VA synths heb want de OB12 vind ik weer heel erg goed.

heb ook de C en vind het een superbak !! echt rag sounds haal ik er uit ?!

en =X= niet zo lullen met je blikkerig man, dat zit tussen je oren :kont:

BH: het zit idd tussen je oren, anders hoor ik t niet.
Ik heb hier met iemand met beide Virussen lopen freaken, en die van mij ( b ) klinkt toch iets minder 'digitaler' . Dat wil nog niet zeggen dat t geen rag bak is, maar er is duidelijk een verschil tussen de b en c.

ben het met de x eens dat de c inderdaad sneller blikkerig wil gaan klinken dan de b

de c was niet alleen een uitbreiding maar een een flinke revisie van de b en ergens hebben ze een leftturn gemaakt ermee vind ik. ik zou persoonlijk liever een B willen dan een C

Origineel geplaatst door bouncemasters
heb ook de C en vind het een superbak !! echt rag sounds haal ik er uit ?!

en =X= niet zo lullen met je blikkerig man, dat zit tussen je oren :kont:

In het begin lukte mij dat ook niet, is een kwestie van proberen... Met de lfo's kom je al een heel eind..

Dat mensen m blikkerig vinden klinken kan ik me iets bij voorstellen, maar als je m eenmaal onder de knie hebt kun je m overal naar laten klinken. Ik vindt m toch net ff iets ruiger dan de B.

Denk dat ie eerder onderschat is als overschat :)
Ik betrap mezelf er tenminste op elke keer weer verbaasd te zijn. En als ik hier zie dat mensen posten dat ie dun of blikkerig klinkt etc. lijkt het erop dat ik niet de enige ben die nog maar net om de hoek kom kijken :D

Origineel geplaatst door The Unholy
Als ik wat softere sounds zoek, pak ik de nordlead erbij
Sander

OINK!!!!????
Dan moet je ff vaker aan je nordlead zitten!

Ik weet het niet er zit gewoon een bepaalde sound aan die virus die ik niet trek...

Origineel geplaatst door Catscan
OINK!!!!????
Dan moet je ff vaker aan je nordlead zitten!

Ik weet het niet er zit gewoon een bepaalde sound aan die virus die ik niet trek...

Ja tuurlijk, de nord lead kan ook raggen, in het begin had ik niets anders..

Maar ik ben gewoon verliefd op de virus(en in mn studio'tje staat ie meer binnen handbereik dan de nord lead :D )

damn ik heb precies hetzelfde, ik pak meteen naar mijn virus ipv de nord.

ik zit er zelfs over te denken om me nord weg te doen en er een microwave of ms2000 voor terug te kopen.

Dat is gewoon smaak. De Virus is helemaal niet sprankelend... Gelukkig maar, want daar heb ik hem ook niet voor gekocht. Daar heb ik wel andere synths voor.

De Virus C vind ik trouwens dus wel overpriced, maar overschat? Neu, ergens wel jammer dat iedereen en zijn hond er tegenwoordig een heeft/wilt.

ik zit er zelfs over te denken om me nord weg te doen en er een microwave of ms2000 voor terug te kopen.

Ik ruil m zo snel mogelijk om voor die nieuwe versie van de nl2. Geen gezeik meer met die geheugen kaarten. En dan gelijk de kb versie, om m als master keyboard te gebruiken, staattie ook gelijk weer wat meer in de buurt;)

Origineel geplaatst door bouncemasters

als je van een erg digitaal geluid houdt moet je vooral een ms2000 kopen... :gaap:

nou ja moet er bij zeggen dat ik er wel n sherman filterbank bij koop.

moet wel rAuw klinken natuurlijk

Back