access virus C overschatte synth?

Sja, zal idd wel met smaak te maken hebben.. Heb zelf 't gevoel dat er ZAT verschilklende stylen mee gemaakt kunnen worden. 'k Maak zelf ook wel redelijk wat techno, en daar issie ook zeker wel goed voor.
Ook zééér leuk voor ambient!

Zou 'm als 1 van de laatste dingen pas wegdoen.

Origineel geplaatst door Cisco
"Drama" bak?! is idd wel iets te overdreven gereageerd! Dat neem ik terug! ;)
De Virus is gewoon een zeer goed klinkende synth?! Maar net niet goed genoeg voor mij?! ;)
Ik ben op het moment zeer gecharmeerd van de "Andromeda"! Wat een bak! De mogelijkheden zijn gewoon eindeloos met deze synth! En bijna elk denkbaar geluid is mogelijk?! Voor de rest blijft de "Memorymoog en de Ems AKS" voor mij uniek! Daar is gewoon nog niks tegen opgewassen! Maar ook synth's als de "OSCar" en de "RSF Kobol" blijven voor mij de bom!!! :D

Bij mij gaat de virus C en de Andromeda voorlopig de deur niet uit!! Het beste van beide werelden. :{

Dat vindt ik persoonlijk dus ook de kracht van het beestje (Is ook de reden waarom ik hem heb gekocht en geen andere synth): De veelzijdigheid. Je kunt er gewoon voor elke muziekstijl mee overweg.

Een supernova zie ik dat bijvoorbeeld nog niet echt doen.

Smaken verschillen maar de Virus is echt wel een bruikbaar gereedschap!

Hier ben ik het ook mee eens, ik maak voornamelijk DnB, en hij is gruwelijk hiervoor (bassen, leads etc.), maar ook ambient en zelfs voor wat loungy dingen, zoals pads en flutes...

De veelzijdigheid van de virus c is enorm en denk ook dat geen enkele synth hierbij in de buurt komt :)

Het is een super bak, beuken met dat ding, kennisje van me heeft hem en ik hem in mijn A5000 staan, de geluiden dan,:duivels:

Origineel geplaatst door Acidfever
Dat vindt ik persoonlijk dus ook de kracht van het beestje (Is ook de reden waarom ik hem heb gekocht en geen andere synth): De veelzijdigheid. Je kunt er gewoon voor elke muziekstijl mee overweg.

Een supernova zie ik dat bijvoorbeeld nog niet echt doen.

Smaken verschillen maar de Virus is echt wel een bruikbaar gereedschap!

Heb je weleens met een supernova gespeeld?

't Wordt tijd voor een topic "supernova, onderschatte synth"

Vele antwoorden op mijn - ik geef toe, natuurlijk vrij controversiele stelling - gaan aan mijn hoofd-argument voorbij. Ik heb nooit de functionele mogelijkheden van de virus-C aan de kaak gesteld, noch zijn bedienigsgemak of patch-mogelijkheden, maar gewoon het feit dat hij niet goed klinkt indien ik de C direct vergelijk met mijn andere synths. En dit ligt zeer waarschijnlijk aan de filters en/of D/A -> A/D conversie. De virus klinkt dof ten op zichte van mijn andere synths en ben in dat opzicht teleurgesteld. Het ontbreken van een spdif of andere vind ik ook niet meer van deze tijd.

Het tegen-argument dat ik niet in staat ben de virus te bedienen is natuurlijk voor iedere forummer moelijk te weerleggen en vind ik derhalve wel erg gemakkelijk om aan te voeren.

Back