Gear kopen in USA

maestro

Nieuwkomer
Heeft iemand ervaring met het kopen van gear in de USA, bijvoorbeeld bij www.audiomidi.com? Ik ben van plan om daar een JLCooper CS-32 Minidesk te kopen voor $389 + $45 verzendkosten (internationaal). Dat is een mep goedkoper dan de € 619 die ik in Europa moet betalen (in Nederland heb ik nog geen dealer gevonden).

Maar wat zijn de nadelen? Hoe zit dat bijvoorbeeld met invoerrechten?

Alvast bedankt,
Maestro

Ongeveer 19% btw en 3% douanekosten. Volgens "mijn" berekeningen gaat dit je tussen de 450 en 500 euro kosten:D

plus rembourskosten, transactiekosten misschien en je hebt er aardig wat papierwerk aan. kocht een patchbay voor 99 euro. heb er 215 euro uiteindelijk voor neergeteld...

Ik wil net zeggen.... elke keer als ik in de verleiding kom in de USA te kopen ben ik VEEL duurder uit door invoerrechten en weet ik wat ik allemaal voor onzin bijbetalen moet elke keer.... b.v. ook converter adapter heb je nodig....

koop alleen in de USA als het hier niet te krijgen is zou ik zeggen.

Als ze er bijvoorbeeld een waarde van 100 dollar op willen zetten (dat deed ik met m'n MPC) dan hoef je dus maar 22% van die 100 te dokken. Maar mocht er iets gebeuren met het pakketje, dan krijg je denk ik ook maar max 100 terug.

Origineel geplaatst door sander
Als ze er bijvoorbeeld een waarde van 100 dollar op willen zetten (dat deed ik met m'n MPC) dan hoef je dus maar 22% van die 100 te dokken.

Ja, dat mag dus niet hè!

Maar het scheelt wel een paar centen. Niet alle winkels zullen bereid zijn hier aan mee te werken (particulieren hebben er in de regel geen problemen mee, sommige winkels ook niet). Let er dan ook op, dat je vraagt of ze geen facturen en dergelijke in de doos willen doen.

Meestal, tenzij je echt wild gaat doen, is de verzekerde waarde dan ook lager. Meestal toch geen probleem. Gaat bijna altijd goed.

Vraag wel even voor de zekerheid aan slipperman, hoe hij dat heeft gedaan met die patchbay, want zo moet je het dus niet doen hè?! ;-)

Het voorbeeld dat jij noemt, lijkt mij zeer de moeite waard. Hoewel goed uitkijken in Europa (en prijsvergelijking aan verkopers voorleggen) ook wel eens helpt. De Moogerfoogers zijn in Duitsland intussen ook al een stuk goedkoper te krijgen, bijna vergelijkbaar met de VS. (Af en toe is het ook echt schandalig, hoe NL en Europese verkopers de lage dollar dus gewoon niet doorrekenen. Maar o wee, als die $ een paar eurocenten stijgt... Succes.

Bedankt voor de info! Waarschijnlijk ben ik uiteindelijk dus wel goedkoper uit... Ik zal die andere thread(s) er nog even op nalezen.

Die spanningsconvertor had ik niet aan gedacht. Maar misschien pakt de cs-32 USB versie wel zijn spanning van de PC. Ik zal de specs er even op nakijken.

Origineel geplaatst door maestro
Bedankt voor de info! Waarschijnlijk ben ik uiteindelijk dus wel goedkoper uit... Ik zal die andere thread(s) er nog even op nalezen.

Die spanningsconvertor had ik niet aan gedacht. Maar misschien pakt de cs-32 USB versie wel zijn spanning van de PC. Ik zal de specs er even op nakijken.

een uitgebreide converter die van 110 naar 220 en van 220 naar 110 (als je nog 's gaat verhuizen) kan, met ruim vermogen, kost rond de 20 euro.
voor apparaten met losse adapters ben je vaak beter uit door een 220v adapter met zelfde specs (universeel) te kopen.
en soms volstaat het omzetten van een schakelaartje, of is er een voeding die automatisch omschakelt en heb je alleen een andere stekker (of los netsnoer) nodig. wel altijd even goed kijken!

Origineel geplaatst door sander
Als ze er bijvoorbeeld een waarde van 100 dollar op willen zetten (dat deed ik met m'n MPC) dan hoef je dus maar 22% van die 100 te dokken. Maar mocht er iets gebeuren met het pakketje, dan krijg je denk ik ook maar max 100 terug.

Dat doe ik ook elke keer. Een lagere waarde erop laten zetten. Meestal 50 of 75 dollar. Op die manier heb ik nog nooit invoerrechten hoeven betalen. Het blijft wel altijd een risico natuurlijk....vooral bij m'n SE-1 was ik wat ongerust, maar alles is totnogtoe goed verlopen......(knocking on wood)

Op Synthesizers zit iets van 3 of 4% invoerrechten excl BTW dus zeer laag.
Ik weet niet wat dit soort reut doet. Gewoon de Douane telefoon bellen die kunnen je het zo vertellen.

invoerrechten zijn te verwaarlozen, er zijn maar een paar produktgroepen met een hoog tarief en die hebben niks met synths te maken.
de btw, dat is de boosdoener. 19% of zo.

Origineel geplaatst door kefkekeyser
Is misschien een beetje off-topic: maar geld dat van die invoerrechten en belastingen ook als je gear in de UK of bijvoorbeeld in Duitsland koopt (by the way: ik woon in België)?
Nope binnen de EU is er vrij verkeer van personen en goederen. Je betaalt alleen wel het locale BTW tarief. uitzonderingen hierop zijn winkels als thomann.de die zoveel aan Nederlanders leveren dat ze ons btw tarief moeten rekenen (bij verzending naar NL).

Back