Akai S5000 - Note off ?

ikke

Ouwe rot
Heb net een S5000, alles werkt, prima ding! Ik trigger een paar sampletjes, alles ok. Alleen reageert hij niet op MIDI Note Off. ik neem de handleiding erbij, MIDI Implemantation Chart,.... Note Off is not recognized and cant be transmitted!? WTF?! :(

Ik heb OS 2.0.

Laatst gewijzigd:
Nee, idd. Ik heb hier op een site een paar samplebanken voor de S5000, oa van een PPG, Minimoog en nog synths.. Daar ben ik dus niet veel mee.. als hij dat niet kan! Pokkeding:( :( Da kan toch ni!! Een MPC60 van 1988 kan dit.. :confused:

als het waar is is het je miskoop van het jaar....

:bekdicht:

Het lijkt me sterk hoor, als een apparaat geen note-off messages kan ontvangen dan komt dat niet overeen met het midi-protocol en mag het apparaat dus geen midi-aansluitingen hebben :biertje: . Ik denk dat je op de verkeerde pagina kijkt, succes

[Sample-n00b mode: on]

[Sample-n00b mode: on]

WTF wil dit allemaal zeggen? Je S5000 kan WAT niet?
wat wil dit zeggen??

:o:

Re: [Sample-n00b mode: on]

Re: [Sample-n00b mode: on]

Origineel geplaatst door Zoidsity
WTF wil dit allemaal zeggen? Je S5000 kan WAT niet?
wat wil dit zeggen??

:o:

Hij reageert niet op de boodschap "zet nootje uit", na de boodschap "zet nootje aan". Het gevolg is, waarschijnlijk, dat de gespeelde noten door blijven klinken.

Dan zou een loop oneindig duren na het (kort) aanslaan van een toets.

vland.jpg

zeg me.... dat het niet...waar is.... :D

maar erm, ik geloof er nix van... er moet (en al helemaal qua sampler) note off worden ondersteund...

Hmm.. Bij andere programs reageert hij dan weer wel op die MIDI message.. Zal er de manual maar ns ff bij pakken. Nochthans staat er in de MIDI Implemantation Chart ' Velocity Note Off not recognized/ transmitted ' ... Is dit iets anders, die velocity note off?

Origineel geplaatst door ikke
Hmm.. Bij andere programs reageert hij dan weer wel op die MIDI message.. Zal er de manual maar ns ff bij pakken. Nochthans staat er in de MIDI Implemantation Chart ' Velocity Note Off not recognized/ transmitted ' ... Is dit iets anders, die velocity note off?

Elk midi apparaat kan dat toch, zou wat zijn wanneer je dat niet zou hebben.
Is toch zo dat bij een song waarbij je 16 midikanalen in gebruik hebt waarbij je bijv. 1 klank uit de S5000 gebruikt, hij toch de andere klanken binnenkrijgt op de kanalen en je dus het volume zachter dient te zetten om ze niet te horen?

Houdt velocity note off not recognized niet in dat de laatst aangeslagen velocity niet van invloed is op de daarna aangeslagen toets?

Of betekent het dat de midi kanalen die een note off hebben, geen velocity gegevens binnenkrijgen?

Sorry ik weet het niet

Nee, tis heel simpel.
Velocity note off betekent de snelheid waarmee je je vinger(s) van de toets(en) afhaalt.
Deze functie zit op haast geen enkel keyboard, ik kan me herinneren eens gelezen te hebben dat een of ander model het wel had, maar da's meer dan 10 jaar geleden.....(ik dacht in een test in Music Maker).

Awel.

gaat toch vanzelf die note off ? release goed instellen ofzo ?

Vergeet niet bij je keygroupedit de play sample as functie aan te zetten ipv one shot.
Dan speelt alleen de sample zolang als je de midinote indrukt.

Mischien dat ie daarom geen note off message stuurde trouwens.

maak je geen zorgen joh s5000 is een puike sampler hoor:yamaha:

Ja, het is waar. 8)

Je S-5000 gebruikt net als bijna elk ander MIDI-apparaat een Note On commando om nootjes uit te zetten. Dit wordt gedaan door een velocity waarde van 0 te versturen.

MIDI heeft bij z'n geboorte aparte Note On en Note Off commando's meegekregen. In theorie heel leuk en aardig, maar als je in de praktijk een hoop noten via het toch al niet te snelle MIDI aan en uitzet, dan zorgden de twee aparte commando's voor veel vertraging, omdat er per noot die aan en uitgezet wordt 6 bytes door de MIDI-kabel moesten worden verstuurd. Om het verzenden van nootjes sneller te laten verlopen, maakten fabrikanten veel liever gebruik van de mogelijkheid om met een note on commando een noot uit te zetten. Als ze dan ook nog eens de zogenaamde 'running status'-mode van MIDI gebruikt, dan waren ze de eerste keer dat een noot aan en uit wordt gezet 5 bytes kwijt en elke volgende noot kostte nog maar 4 bytes. Omdat weinig fabrikanten verder ook geinteresseerd waren in de 'release velocity' optie van het Note Off commando, wordt dit commando door de meeste MIDI-apparaten niet ondersteund.

Ik ben toch benieuwd welk apparaat dat was dat wel note-off uit zond. Niemand hier bekend mee?

[noob mode] Ik dacht altijd dat als ik op die panic-knop zou drukken op m'n toetsenbordje dat deze dan een note-off signaal af zou sturen, maar dat is dus niet het geval? Anyway, nooit gebruik van hoeven maken eigenlijk... dus geen enkele ervaring me[/noob]

Re: Zeg dat het niet waar is ( S5000 )

Re: Zeg dat het niet waar is ( S5000 )

Origineel geplaatst door ikke
Ik heb OS 2.0.

Misschien dat een update naar 2.14 iets toevoegd?

Back