Velocity probleem in FL Studio

Syntagma

Hold On
Ik heb de laatste tijd nogal frustraties om hetvolgende:

Stel, ik heb in de pianoroll een melodie getekend. Alle noten hebben hetzelfde volume (velocity). Ik teken er vervolgens een nootje bij, maar die geef ik een lager volume. Als ik daarna nog meer nootjes teken, hebben die allemaal hetzelfde volume als die laatste noot, dus lager dan de rest, terwijl ik juist wil dat die even hard klinken als de rest (wat ik dus in eerste instantie had). Dan zit ik dus met nootjes die verschillend volume hebben en moet ik ze handmatig een voor een op het juiste volume zetten en dat is erg lastig (en onnauwkeurig). Ik kan wel met control-A alles selecteren en dan dubbelklikken op een nootje om daarmee het volume te wijzigen, maar dan gaat het alleen maar allemaal omhoog of omlaag en blijf ik zitten met het volumeverschil.
Is hier geen manier voor om alle noten in 1x op hetzelfde volume te zetten?

Hmm ik hoop dat iemand dit snapt, anders moet ik ff wat screens maken.
Bedankt alvast.

Hmm

Alles op 0

en vervolgens alles selecteren en tegelijk op dezelfde volume zetten

Suc7

De truc is dat Fruityloops steeds de laatst geselecteerde noot als standaard aanhoudt, wil je dus verder met dezelfde velocity die je eerst had dan moet je die noot even selecteren net op de rand, waar je zeg maar het pijltje ziet om die noot langer of korter te maken. Elke volgende noot zal dezelfde waarden hebben als de noot die je geselecteerd had. (Wel selecteren op de rand van het balkje zeg maar :)

(Als het niet lukt geef je maar effe een belletje)

Thx heren en Steph ik was er al achter idd, je moet het maar weten he :P Toch vind ik het nog niet helemaal lekker werken, maja.

Back