always in for some trading (Micro Modular vs RM1x)

SpaceAgent202

Sinds 2001
goedendag etc

ik krijg de micromodular aangeboden in ruil voor mn rm1x...

in hoeverre is dit een verstandige ruil en wie van de 2 is -in geld- meer waard?

Hmmm het lijkt me zo wel een aardige ruil eigenlijk.

Ik zou het meteen doen.
Weet je wel niet wat voor gekke dingen je kan doen met die micromodular?

een coole synth editor , en de vocoder is heel goed...

Op zoek naar klankjes is de micromodular beter. Qua prijs is ie iets minder waard (300 euro). RM1X loopt naar de 375 toe.

zal ik nog geld bij mn rm1x vragen? of is dat brutaal? >:|

hmm nu moet ik dus een midi patchbay gaan regelen... maar goed we'll see!

:confused: er staan geen modulars op ebay. op marktplaats ook al niet..
is een micromodular echt maar 300 euro waard?

Origineel geplaatst door nick nova
Op ebay.de staat er nu ééntje voor 350 waar nog niet op geboden is. Er zullen er niet teveel op bieden schat ik.

Nou vergis je niet....... het is best moeilijk om dit bakkie voor 300 te vinden. En persoonlijk denk ik dat de micro veel langer z'n waarde zal behouden als een rmx.

zucht... zoek zoek mail mail :)

ik heb even contact gezocht met die beste persoon van de MicroModular.
hij wil de MM alleen ruilen en niet bijbetalen.

ofwel het kost me een complete RM1x, niets meer niets minder.

ben nog steeds niet overtuigd of het een aan- of afrader is.

Als je echt veel nieuwe klankjes wil en de sequencer gewoon niet nodig hebt, zal je je echt ni slecht voelen over de deal.

Wat ook de marktwaarde van de MM beïnvloed is het feit dat die nieuw niet zoveel kost tegenwoordig. Dus kan je tweedehands moeilijk bijna hetzelfde vragen.

Maar dat wil dan nog niet zeggen dat zijn muzikale waarde dat ook moet zijn. Alle bezitters die ik ken, zijn allemaal in hun nopjes en hebben nog geen moment spijt over de aanschaf ervan. Bijna altijd is het 'em te doen om de klankmogelijkheden en de vocoder.

Over de RM1x kan ik niets zeggen want ik heb het toestel nog nooit onder de vingers gehad.

Laatst gewijzigd:
Tja je kunt ook je RM1x te koop zetten, hopen dat je er inderdaad 75 euro meer voor krijgt, hopen dat je snel iemand vindt die een MM voor dezelfde prijs of lager wil verkopen, en dan 75 euro of meer in je zak steken.

Je bent dan wel veel meer moeite en tijd kwijt, en eventueel benzinegeld.

Het zelfde geldt natuurlijk voor de andere partij trouwens.

Yep, als ik een MM te koop zie, is de prijs altijd rond de € 400,-

En je was toch uitgekeken op je rm1x en dan vooral de klank? Met de MM hoef je je voorlopig niet te vervelen. ;)

Er staat er ook al lang een te koop bij http://www.tools4tones.nl. Krijg je misschein ook nog garantie. € 375

... maar ik mis een koper voor mijn RM1x!

degene die m zou kopen heeft geen geld meer of iets dergelijks.. :stupid

Huh, je zou toch ruilen?

Van ruilen komt huilen.... ;)

naja Is Dat Zo in mijn geval?

Ik wilde het wel voorkomen eigenlijk :)

Eerst Zou iemand mijn RM1x komen ophalen...
die iemand mailde na een maand hoopvol geblaat dat het toch niet door kon gaan wegens blabla.

En Verder heb ik geen kopers gevonden, en vond wel iemand die het beestje wilde ruilen tegen zijn MicroModular.

Vandaar :L

In Duitsland wordt iha voor een 2ehands RM1x meer betaald dan voor een MicroModular, maar in Nederland zie ik je nog niet zo snel een MM scoren voor veel minder dan 400 euro.

Back