introducing

spanky

Nieuwkomer
hi ik ben frank waanders,

geboren en getogen te enschede vanaf 2-10-'83. Op vroege leeftijd verstrikt geraakt
in synth-based muziek (jean michelle jarre, vangelis e.d.), later steeds meer into
dance.

maak zelf vanaf m'n 12e muziek, begonnen in screamtracker, later impulse tracker
en daarin wat dingetjes gemaakt voor nederlandse demo-scene.

na afbrokkelen van de demoscene meer de professionelere kant op gegaan en
geinteresseerd geraakt in synthesizers / studio apparatuur.

produceer nu in cakewalk sonar met een eenvoudige setup die als volgt is:

- yamaha cs1x
- roland mc 303
- soundcraft spirit folio 10 kanaals mixer
- sb live!

binnenkort uitbreiden met:

- sb audigy 2
- tannoy reveals
- virus b :walker:
- e.v.t. nord modular (budget...) :stupid

naja hoop ooit eens een keer een track te releasen onder een company.

that's about it,

groet!
frank :mega:

Welkom Frank !

Leuk lijstje heb je daar..

Ik zie dat je eerdaags een audigy wil aanschaffen, misschien moet je daar het forum even over raadplegen,
SoundBlasters zuigen nogal voor muziek heb ik begrepen..

Mhika Ra

hoidie!!

gegroet en welgekomen.
je setup: klein maar fijn :)
het hoeft niet altijd enorm te zijn denk ik zo he...

nog heel veel fun hier en tot posts!

greetz

cloudy

:doei:

Een warm welkom voor een mede mc-303 gebruiker:)

@Mhika Ra / Slipperman: Sja... ik hoor 't ook nogal veel. Een audigy (bulk) kost rond de 75 euro. Niet duur vind ik zelf en ik heb de kaart ook onder producers veel gebruikt zien worden. Vind het zelf erg flexibel werken en het gebruik van Soundfonts maakt 't voor mij ook interessant. Verder wordt deze kaart perfect ondersteund door Sonar 3. Ik zie geen meerwaarde aan een duurdere kaart van bijvoorbeeld M-audio.

@cloudman: zo is het! ben altijd van mening dat de grootte van de studio er niet toe doet. Er zijn ook zat hits gescored met behulp van Impulse- / Fasttracker. Eigenlijk zie ik weinig verschil tussen een tracker en sequence/produce-software behalve dat de timeline 90 graden gedraaid is. Het gebruik van midi en effecten maakt 't voor mij alleen wat interessanter omdat het samplen vanaf de synths een tijdrovend karwei is. Op het moment doe ik erg weinig met m'n mc303. Deze heb ik paar jaar geleden van m'n spaarcenten gehaald maar haal er niet echt veel meer uit. Mis tevens een goeie distortion voor acid loopjes etc.

Bedankt voor de snelle reacties inzake mijn verwelkoming... ik voel me al helemaal thuis hier!

..Frank

:doei: Welkom.

Je hebt net hetzelfde mixertje als waar ik mee begonnen ben.
Ik heb hem al meer dan 10 jaar en hij gaat nog altijd :)

De aanschaf van die Tannoys vind ik wel een goed idee maar die audigy :confused:
Heb je die nieuwe neefjes van de audigy al gezien van Emu. Je hebt er al 1 voor 199€.

Ivm met je MC-303 zou ik zeggen: Onnodige balast zo snel mogelijk overboord gooien...
Dan kan je dat budget weer voor iets anders gebruiken en heb je sneller je Virtual Analog.

Maar vooral: :doei:

Ik zou zeggen probeer mij eens te overtuigen om niet een audigy 2 te kopen 8) . Zal tevens nog even wat threads doorspitten.

Origineel geplaatst door spanky
Ik zou zeggen probeer mij eens te overtuigen om niet een audigy 2 te kopen 8) . Zal tevens nog even wat threads doorspitten.

Waarom zou ik? Het is jouw muziek!
Vraag het anders maar eens aan fuse.

Ik las net trouwens dat je nog opzoek was naar een goede distortion
voor je acid loopjes. Daar is hij dan ook uitermate voor geschikt 8o)

Debok_small.jpg
WELKOM!!

Back