TR 808 Midi laten bouwen en ontbrekende knoppen/switch

sms303

WHAT UR WATCHIN'?!?!
Hey peepz,

Ik heb een TR808 (:halleluja ) op de kop weten te tikken die enkele knoppen mist (zie de foto).

Wie kan me helpen aan een:
- tempobutton
- volumebutton
- i/f varation switch
- covers for the two trigger switches

Wie kan me aan deze knoppen helpen en/of me adviseren hoe of waar een 808 midi te laten bouwen???

Zijn er behalve midi ook andere modifications (zoals bijv. distortion) mogelijk?

En heel belangrijk wat zullen de kosten bedragen? :bekdicht:

Heb je enig idee of kan je me verder verwijzen laat dan ff een berichtje achter.

Alvast bedankt!

Gr,

:kroon: SmS303 :kroon:

Attachments

• 67_1_b.jpg
    67_1_b.jpg
    22,3 KB · Bekeken: 96
Laatst gewijzigd:
knoppen kan je proberen bij roland benelux, die hebben nog steeds. makkelijkst is wellicht gewoon via een goede winkel. peter verspuy in rotterdam had voor mijn binnen een week de nodige 808 knoppen binnen, kosten zo rond de 1 euro per stuk.

van midi heb ik geen verstand, lijkt me toch ook wat over bodig, en distortion? ben je nou helemaal besodemieterd?
koop je een dure drumcomputer met een goed geluid, ga je het distorten.
weet je wat: geef mij die 808 maar, krijg je van mij een vermons drm1 make II. heb je een prima analoge drumbak met midi en distortion.

Re: TR 808 Midi laten bouwen en ontbrekende knoppen/switch

Origineel geplaatst door sms303
Hey peepz,

Wie kan me helpen aan een:
- tempobutton
- volumebutton
- i/f varation switch
- covers for the two trigger switches

Wie kan me aan deze knoppen helpen en/of me adviseren hoe of waar een 808 midi te laten bouwen???

Zijn er behalve midi ook andere modifications (zoals bijv. distortion) mogelijk?

:kroon: SmS303 :kroon:

ik denk dat je je moet realiseren dat er momenteel geen onderdelen meer te krijgen zijn voor de 808 en bij roland weet ik het zeker dat ze uitverkocht zijn

kijk bij chipforbrains op ebay.com die heeft nog wel eens wat liggen aan switches maar die knoppen zul je niet zo snel meer tegen komen

Re: Re: TR 808 Midi laten bouwen en ontbrekende knoppen/switch

Re: Re: TR 808 Midi laten bouwen en ontbrekende knoppen/switch

Origineel geplaatst door matrixxx
bij roland weet ik het zeker dat ze uitverkocht zijn

echt waar? heb jij zeker alles opgekocht?!

Heeft Roland eigelijk ook nog van die stepbuttons?

Maar distortion is natuurlijk onzin. Daarvoor gebruik je een externe effectapparaat of gooi je de Gain van je 808 kanaal op de mixer helemaal open.

Midi heb je niet nodig als je een heel goedkoop Midi->sync kastje aanschaft.

ik denk dat een boel mensen zich vergissen met de onderdelen
alles wat vintage is kan je niet meer nieuw kopen, het is op , over en uit en je zal dus een andere oplossing moeten zoeken
de link die monopoly geeft is een goede optie en benader deze persoon eens die heeft nog wel eens wat kloon onderdelen liggen
voor de rest is het gewoon toeval als je nog wat orgineels vind en waarschijnlijk zal je daar ook de prijs voor moeten betalen wat niet goedkoop zal zijn
ik heb zelf best wat onderdelen liggen maar overal 1 exemplaar van die ik bewaar voor evt te klonen in de toekomst

Attachments

• stepbut808.jpg
    stepbut808.jpg
    11 KB · Bekeken: 82
Origineel geplaatst door matrixxx
ik heb zelf best wat onderdelen liggen maar overal 1 exemplaar van die ik bewaar voor evt te klonen in de toekomst

ga je ze dolly noemen?

toch heb ik laatst bij iemand met een 808 gespeeld die uitgevoerd was met Midi > je kon de geluiden gewoon spelen net zoals met de 909....:confused:

----------->Matrixxx BEGRIJPT het!!!!!!!!

Hij weet precies welke knoppen ik nodig heb.
Nu is de vraag of ik ze kan kopen?????

(Wel te gek hoor die fotos om het ff duidelijk te maken :engel: ).

Waarom een 808 midi????
Omdat ik dat makkelijker vind!
Einde discussie.

Waarom evt. extra mods?
Omdat me dat leuk lijkt! Ik zie het aan mn ge-Mod'e MC-202.
Einde discussie.

Rest alleen de vragen: Wie wat waar en voor hoeveel?

Gr,
:kroon: SmS :kroon:

ik zou bij senso eens wat proberen en ik zal wel ff kijken bij onze duitsers en onze vrienden in azie

kan wel ff duren en ik kan je zeker niets beloven

Back