G
Guest
Guest
Origineel geplaatst door Acidfever
Ben je niet in de war met de microwaves mono?
eugh.... er staat hier nog een microwave1 waarvan het laag je broekspijpen laat wapperen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Acidfever
Ben je niet in de war met de microwaves mono?
Origineel geplaatst door Alex Omega
Bij mij is dat net andersom.
Maar een Q+ zou daar wel een verandering in kunnen maken...
als ik overtuigd ben alleen het is zo moeiljk die dingen ergens te testen. hoeveel zouden er gemaakt zijn?
Ik heb eens een aantal Q patches gemaakt die naar de Q+ overgezet moesten worden. Er bleef *niets* van over op de Q+ toen we de patches voor de eerste keer daar afspeelden (de Q+ leest gewoon Q patches). Het grootste probleem was de envelopes, die klinken heel erg anders op de Q+. Zover ik me kan herinneren werd dat ook vermeld in de Q+ OS; ik geloof dat ze van lineair naar exponentieel zijn overgestapt. Maar ik denk ook dat er meer verschillen zijn, zeker als je bedenkt dat het Q+ OS nogal herschreven is om de 100 voices eruit te persen. Hoe dan ook, ik heb de sounds nooit echt goed gekregen op de Q+.Origineel geplaatst door Catscan
nogmaals ik heb ze allebij waldorf q rack en een q+
Hij klink ook anders ook alsje allebij de precies de zeldfe patch neemt met de digitale filters.
Ik denk dat dit gewoon aan de da converters ligt.
Het klinkt directer.
Origineel geplaatst door robnet
Ik heb eens een aantal Q patches gemaakt die naar de Q+ overgezet moesten worden. Er bleef *niets* van over op de Q+ toen we de patches voor de eerste keer daar afspeelden (de Q+ leest gewoon Q patches). Het grootste probleem was de envelopes, die klinken heel erg anders op de Q+. Zover ik me kan herinneren werd dat ook vermeld in de Q+ OS; ik geloof dat ze van lineair naar exponentieel zijn overgestapt. Maar ik denk ook dat er meer verschillen zijn, zeker als je bedenkt dat het Q+ OS nogal herschreven is om de 100 voices eruit te persen. Hoe dan ook, ik heb de sounds nooit echt goed gekregen op de Q+.
EDIT: een ander groot verschil (meen ik me te herinneren) zat 'm in de levels. De Q+ houdt rekening met zo'n 100 voices, dus heeft een hele berg headroom ingebouwd. Het resultaat is dat je sounds veel zachter klinken. Deze headroom zit waarschijnlijk in het digitale domain ingebakken, en dat zou betekenen dat een Q+ voice minder sample bits krijgt, wat een kwaliteits vermindering zou moeten betekenen. We konden *toen* niets vinden om de headroom te verminderen, zoals je wel op samplers ziet, en moesten vervolgens de Q+ in de mixer flink opschroeven. Misschien is daar later wat aan gedaan... Overigens, is de Q/Q+ 16 bits of 24 bits?
Origineel geplaatst door robnet
EDIT: een ander groot verschil (meen ik me te herinneren) zat 'm in de levels. De Q+ houdt rekening met zo'n 100 voices, dus heeft een hele berg headroom ingebouwd. Het resultaat is dat je sounds veel zachter klinken. Deze headroom zit waarschijnlijk in het digitale domain ingebakken, en dat zou betekenen dat een Q+ voice minder sample bits krijgt, wat een kwaliteits vermindering zou moeten betekenen. We konden *toen* niets vinden om de headroom te verminderen, zoals je wel op samplers ziet, en moesten vervolgens de Q+ in de mixer flink opschroeven. Misschien is daar later wat aan gedaan... Overigens, is de Q/Q+ 16 bits of 24 bits?
. Origineel geplaatst door mc_kwok
Dat is wel apart. Kan het me ook moeilijk voorstellen. 100 voices lijkt een heleboel, maar het is toch dezelfde grap als op de microQ? Daar raak je ze kwijt alsof je gaten in je broekzak hebt.
Een normale Q zou toch ook op headroom van 32 voices berekend moeten zijn en ik vraag me echt af of je met dat hele dynamic voice management gebeuren en gebruik makend van normale patches over de 40 heen gaat bij de Q+...
(Maar goed, ik filosofeer ook maar, neemt niet weg dat je verhaal waar zal zijn...)