[Waldorf] Wie geilt hier op de waldorf Q+?

fuse

Gepokt en gemazeld
Zag hem staan in de Music Store katalogus van dit jaar en deze rooie rakker gaat daar voor nog geen 4000 pleuros de deur uit.

Eigenlijk toch sch**tduur of niet dan!?
De ultieme natte synthdroom van de knoppengek?

http://www.waldorf-gmbh.de/q_plus

Best wel een heel hoog knoppengehalte en zelfs een Karmakleurtje :)

Voor dat bedrag kan je anders ook aardige spullen kopen, zelf zie ik me niet direkt zoveel uitgeven voor 1 synth (tenzij de lotto mij gunstig gezind is deze week).

4000 EUR, kan je toch al een stevig workstation kopen en dan hou je nog voldoende over om er nog wat bij te nemen, extra fx, een degelijke mixer, monitors,...

Nee, zo'n freak ben ik dan toch niet =)

Het is zekers een heel leuk bakkie, wat ik ervan gehoord heb ook.. maar 4000 euro? Dat haal ik nooit =(

dan zou ik voor die prijs toch eerder gaan kijken naar een Andromeda A6

Ja maar is volgens mij iets uitgebrijder, niet qua knoppen maar je krijgt een beter beeldschermpje waarmee je LFO etc kan teken als het ware...

Verschil tussen de A6 en de Q+ is natuurlijk dat de Q+ alleen analoge filters heeft, bij de A6 zijn de oscillators ook analoog.

Ik zou zelf nooit dit soort bedragen uitgeven voor 1 enkele synth omdat je op andere manieren (modulair systeem, analoge filterbanken, leuke vintage synths, ...) voor hetzelfde geld een veel flexibelere setup bij elkaar kan kopen.

Maar ik ben dan ook vooral geinteresseerd in meer experimentele geluiden, voor een professional die meer "traditionele" muziek maakt zijn de A6 en Q+ ongetwijfeld wel interessant.

Origineel geplaatst door Slipperman
Dan zou ik eigenlijk meer voor een Sequential Prophet 5 of 10 kiezen. Die kunnen het zelfde maar zijn wat goedkoper (en ouder)

Die zijn toch niet multitimbraal?

Re: Wie geilt hier op de waldorf Q+?

Re: Wie geilt hier op de waldorf Q+?

Origineel geplaatst door fuse
Wie geilt hier op de waldorf Q+?

eh nee, ik geilde op blauwe PPG en die gele, hoe heet ie ook alweer:confused: :W

Voor dat geld zou ik mooi een Machinedrum (of TR909/808 ) en een Spectralis kopen. Hou je nog wat geld over voor een biertje ook (nou ja een paar rondjes voor de hele tent dan!)!

Origineel geplaatst door Thaizer
Moi ;)

Mag ik die eens checken bij je? Neem ik mijn a6 mee...

Hoeveel kost zo'n ding nu eigenlijk?

Origineel geplaatst door Alex Omega
Mag ik die eens checken bij je? Neem ik mijn a6 mee...

Hoeveel kost zo'n ding nu eigenlijk?

Hoeveel kost zo'n ding nu eigenlijk????

:D

ik denk dat ik ook voor een Andromeda zou gaan hoor.

Met daarnaast een gewone Q Rack. Ik heb begrepen dat het enige verschil de analoge filters zijn??

Is aardig wat geld voor analoge filters dan:

Q plus 4000
Q Rack 600
= 3400 voor de filters

Kun je beter nog een Sherman kopen ofzo..
Of een Waldorf Pole die heeft ook analoge filters toch?

Back