Korg VC-10 Vocoder

Status
Please reply by conversation.

apollo

I love syntesaizer
Ik zoek een VC-10. Het geld is er, nu alleen nog één zien te vinden. Enkel binnen de Benelux, want ik wil zelf ophalen en uittesten (ook geen Duitsland). Bedankt voor de hulp alvast :halleluja

Attachments

• vc10.jpg
    vc10.jpg
    28,1 KB · Bekeken: 95
Re: Korg VC-10 Vocoder

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Ik zoek een VC-10. Het geld is er, nu alleen nog één zien te vinden. Enkel binnen de Benelux, want ik wil zelf ophalen en uittesten (ook geen Duitsland). Bedankt voor de hulp alvast :halleluja

Deze heb ik nog nooit gehoord. Althans bewust. Zijn er muziekstukken te noemen waar deze duidelijk hoorbaar is?

Last edited by a moderator:
I.F. gebruikt hem wel af en toe. Ook Laurie Anderson (oh superman). Jarre heeft er ook wel eens gebruik van gemaakt (Equinoxe).

...

Thanks. Ik was er trouwens al mee bezig via een andere tip ook 8) .

Besprekingen zijn afgesprongen door een onaangename prijs. Als er nog te koop staan, hoor ik het graag ...

I.F. gebruikt hem wel af en toe. Ook Laurie Anderson (oh superman). Jarre heeft er ook wel eens gebruik van gemaakt (Equinoxe).

...

Fout, Synthesizer11. ;) Dat vocoder geluid wat je hoort op Equinoxe is gewoon een synthesizer (ik geloof dat het geluid is gecreeërd door z'n buddy Michel Geiss).

De enige keer dat Jarre de VC-10 heeft gebruikt is op Magnetic Fields (op part 1 en part 4). Ik had je toch dat geluidsbestandje opgestuurd? ;)

Origineel geplaatst door Mennomoog
Fout, Synthesizer11. ;) Dat vocoder geluid wat je hoort op Equinoxe is gewoon een synthesizer (ik geloof dat het geluid is gecreeërd door z'n buddy Michel Geiss).

De enige keer dat Jarre de VC-10 heeft gebruikt is op Magnetic Fields (op part 1 en part 4). Ik had je toch dat geluidsbestandje opgestuurd? ;)

Klopt ja! :stupid :engel:

€ 750 is inderdaad wat veel, maar ik ga toch even informeren.

Volgens mij wordt de VC-10 door AIR in in Kelly Watch the Stars gebruikt.
Voor wie dat interessant vond

Beastie Boys - Intergalactic intro is ook VC 10...

[koop voor dat geld een MS2000 en je hebt een hele goede vocoder!]

Ik heb die vocoder van de MS2000 meerdere malen uitgeprobeerd maar vond het een waardeloos ding...

Tot nu toe vind ik nog steeds de Roland VP330 de mooiste.:okdan:

Origineel geplaatst door The Q
Volgens mij wordt de VC-10 door AIR in in Kelly Watch the Stars gebruikt.
Voor wie dat interessant vond

Synth11 en ik zijn daar nog steeds niet over uit. Volgens mij toch gewoon een VP330, maar zeker weten doe ik natuurlijk niet. :D

Origineel geplaatst door Mennomoog
Synth11 en ik zijn daar nog steeds niet over uit. Volgens mij toch gewoon een VP330, maar zeker weten doe ik natuurlijk niet. :D

Ok, dit weet ik over de vocoder(s) in Kelly Watch The Stars:

* In de albumversie zitten 2 vocoders. De tweede die erin voorkomt is 100% zeker een VP330. De eerste, daar weten we niks (maar dan ook helemaal niks) over. Ik zit te denken aan een synton of een EMS, maar da's puur speculatie. Uit een aantal bronnen kan ik vaag afleiden dat ze nog geen VC-10 hadden bij het opnemen van Moon Safari, maar da's absoluut geen zekerheid.
* In de videoversie zit slechts één vocoder. En da's niet de VP330. Opnieuw denk ik een synton of een EMS.

(trouwens ik dacht dat de vocoderstem uit Intergalactic uit iets anders kwam ... correct me if I'm wrong)

Status
Please reply by conversation.
Back