Dourfestival 2004

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ga dan gewoon net als wat CraZ en ik volgend weekend doen, naar de lokerse feesten..

Lekker overnachten op camping het gerstenkot! Ideaal! En een geweldig festival met o.a. Europe!

Vorig jaar Chic gezien... geweldig!

Ziet er goed uit......hooverphonic op vrijdag en paul weller op zaterdag !

Maareh....ik zit in Den Bosch op theaterfestival boulevard :) ..... ook erg aangenaam !

De grootste voordelen vind ik:

-entree prijs is Christelijk
-bier/fris/water prijs is normaal
-je kunt flesjes water kopen ipv BEKERTJES water (Lowlands....aargg)
-veel minder commerciele winkeltjes/restaurants die toch alleen maar duur zijn en smerig
-minder troep op de camping..
-minder gezeik op de camping (ik bedoel hiermee dronkelappen die ruzie zoeken met iedereen)
-goeie geluidsinstallaties, lekker veel overcapaciteit. (Lowlands is baggerkwaliteit, en dat voor die prijs gvd!)

Dat is juist het leuke aan DOUR, het is lekker non-commercieel (nog wel?)

Ben er ook geweest...

Voordelen naast voordelen boven:
veel electro achtige dingen :)
je mag plastic flessen het terein op meenemen

nadelen:
sanitaire voorzieningen
veel mensen die frans spreken :)
belichting buiten en in sommige tenten kan beter

hoe kan ik hier in godsnaam overgezien hebben. Ik ben voor de 5e keer geweest en het was de een van de 2 beste edities die ik heb meegemaakt. Je kan de groepen niet beschrijven want ik heb ontelbaar veel goede dingen gezien. En weinig geld opgedaan. Volgend jaar ben ik er weer.
Ik heb ooit wel eens een paar andere grotere en kleinere festivals geprobeerd, maar niets komt ook maar tot aan de knieën van mijn geliefde festival.

enkele uitschieters op een rijtje:

vette optredens (geen dj sets):
bytecom (!) ik liep toevallig langs en die man kan er wat van, super donkere elektro, you made my evening
Daan (de toetsenist woont hier een beetje verder)
Stijn (padapadadamdadamdaaaaaaam)
air on maiden (vooral het salim segers moment)
Alexkid (vooral palma op het einde)
arsenal(vooral die zanger, zangeres iets minder)
detroid gran pubhars of zoiets
david caretta (lijkt sterk op moroder)

slecht:
Dave clarck
audio bulleys
blaze en zijn elementen van het leven

maar dat is dan vooral persoonlijke smaak

Origineel geplaatst door C-Code
Ik bedoel, onlangs is er wel een belg geweest op werchter die een nederlander zijn keel doorsneed dus dat lijkt me op dat festival meer van toepassing.
Perfect begrijpelijk...

Wat ik schreef over Dour en de massale politie controle na het festival inclusief drugvangsten was dus vorig jaar.
Vandaar dat het dit jaar misschien wat rustiger was.
Mijn ervaring met Dour dateert van vorig jaar en de 2 jaar daarvoor, en toen was toch wel duidelijk dat het zwaar fout zat.
Echt, dat was niet meer normaal.
Blowen is één, al de rest ( speed, coke, pillen, enz enz) das wat anders natuurlijk. Die rotzooi hoeft voor mij niet en hoort ook niet thuis op geen enkel festival.
Ik spreek me ook niet uit over de programering, die is best dik ok op Dour.

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Blowen is één, al de rest ( speed, coke, pillen, enz enz) das wat anders natuurlijk. Die rotzooi hoeft voor mij niet en hoort ook niet thuis op geen enkel festival.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Van al die speed en coke worden ze allemaal damn opgefokt!

Arv

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Misschien begrijp je nu dat alle mensen dezelfde dingen anders ervaren...

Daar zit 't 'm in.

Een vriend van mij is dol op Rotterdam centrum, omdat het er zo gezellig is op straat.
Overal hoor je muziek, b.v. van die gezellige salsa uit een ghettoblaster, en er staan mensen lekker gezellig op straat enzo wat te dansen, och je moet 'm zien stralen als ie erover vertelt, hoe vrij iedereen er is.
Dat er op een gegeven moment dan wel een toerist in grote paniek en behoorlijk bloedend op hem af kwam om hulp te zoeken omdat ie net beroofd en in elkaar geslagen was... nah dat was een detail en mocht de pret niet drukken. Dat zou voor MIJ de belangrijkste sfeerbepalende gebeurtenis van de dag zijn geweest.

Heeft te maken met welke mate van prikkeling je hersenen optimaal (prettig) vinden, en hoe je dingen filtert. Nee, niet met EQ's.
Maar als ik hier te diep op in ga verwijzen de mods me dadelijk naar een ander forum dus dat doe ik dan maar niet.

Ik ga sowieso niet meer graag naar grote festivals.... mij te druk, onrustig, ongeregeld.
Maar als je die mate van prikkeling prettig vind is er geen betere tijdsbesteding.

Dus "damn opgefokt"... is ook subjectief.
Sommige mensen zullen het prettig vinden, eindelijk 's mensen om hun heen die lekker wakker, actief en prikkelend zijn.

Dusss..... ik zou zeggen ga erheen als het je leuk lijkt en blijf weg als het je niet leuk lijkt.

Origineel geplaatst door dob
Dus "damn opgefokt"... is ook subjectief.
Sommige mensen zullen het prettig vinden, eindelijk 's mensen om hun heen die lekker wakker, actief en prikkelend zijn.

Dusss..... ik zou zeggen ga erheen als het je leuk lijkt en blijf weg als het je niet leuk lijkt.

euh, ben er pas 3x geweest.. ;)

zometeen naar Photonic, lekker chill!

Arv

Vond dat controles op Dour vorig jaar erg mild waren, van wat ik begrepen heb werd er veelal op punkers gechecked omdat zij voornamelijk de speed verkopen. Ik had genoeg bij en consorten eveneens maar tijdens bezoekjes van bewaking hebben ze waarempel alleen ons broodmes ingepikt, niet de treeen bier of de achterlijke hoeveelheid drugs op die paar vierkante meter. De hoeveelheid bedelende walloniers was bij vlagen irritant, acid, e, xtc, sigaretten en wiet word je om de 10 m gevraagd. Gezien de geweldige security aldaar kan het best lucratief zijn als je wat snoepjes meeneemt.

Photonic indeed, ben benieuwd...

het was helemaal te gek dit jaar, en de sfeer was ook goed. niks agresiviteit.
Wel wordt er veel uit tenten gejat, maar volgens mij gebeurt dat op veel festivals. Maar door slechte ervaring daarmee vorig jaar hadden wij dit jaar gewoon een simpel slotje op de tent. Geen probleem!

Manu Le Malin, Overnoiz & Noisebuilders waren te gek!

Ik was er voor t eerst dit jaar, na line-up te hebben gezien van lowlands en pukkelpop---->commercieel:gaap: Ik vond eigenlijk alles geweldig; de sfeer ,de muziek, de peoplez, de camping . Een zeer relaxed festival zonder grote namen en toch geweldige optredens !!! En ooh ja, optredens tot diep in de nacht, wauw
Volgend jaar zeker weer, heb er nu al zin in.

Back