[CUBASE SX] Prg en bank changes opnemen

mOkBor

Voknorr Arokx Acid
Hoi,

Ik ben nu een jaartje met muziek bezig(aardig noob dus) en heb 3 maanden geleden de overstap gemaakt van reason naar cubase :P Nou heb ik sindskort een simpel percusse synthje gekocht. Nl. de Korg electribe RmkII om mee te beginnen. Nou worstel ik met het volgende probleem:

Ik heb in de cubase midi device manager de electribe toegevoegd en de goede maps gemaakt omdat de korg A64 t/m D64 als patterns gebruikt. Dat werkt allemaal goed als ik een ander pattern kies pakt ie het fijloos. Nu maak ik al mijn patterns op de korg zelf en laat ik hem gewoon spelen als slave. Wat ik wil is: dat de bank changes(in cubase niet op de korg) die aanmaak moeten worden opgelagen maar helaas is dit niet het geval alleen de changes die ik maak op de korg slaat hij op. Zoiezo besef ik me op dit moment niet goed hoe ik nou mijn drum bakkie moet sequencen. Moet ik gewoon alle midi opnemen die ervanaf komt(electribe)? want mijn idee was alleen om alleen bank changes te maken in cubase en voor de rest alles op de korg te doen.

Thx,

BjB

Nog ff verder zitten experiementeren. Ik had nu gewoon alle midi info opgenomen maar als ik op de korg pattern cycle springt ie over aan het einde van de pattern. Cubase neemt direct de change op, dus al cycle ik van 30 naar 45 zie je hem alle changes recorden van 30 tot 45 en hij springt dus niet gelijk naar 45 zoals het moet(zoals de korg).Cubase record gewoon alle acties die worden uitgevoerd(neemt de change op wanneer ik aan het knopje draai en niet waarneer de pattern echt veranderd op de korg) en das dus niet mooi voor mij :( Ik zie dus geen optie reden om de changes vanuit de sequencer aan te geven op deze manier zal ik die problemen niet hebben. Iemand een idee? Of heeft er iemand anders ervaring van het aansturen van korg groove doosjes? Ik denk dat alle apparaten van korg(MX, Rmk1,RmkII,Er-1) een redelijk zelfde interface hebben kwa midi dus er moet iemand anders wel eens mee te maken hebben gehad... anybody some ideas?

Wat een lastige vraag....

Je wil dat de program changes die je in cubase maakt opgenomen worden..? Dan maak ik altijd ff een midi part aan en zet er in de list-editor een program/bank change in. Als 'chase events' aanstaat, switched ie automatisch naar het goede program zodra je je cursor achter die program change zet. Ook tijdens het afspelen natuurlijk..

Was dat een antwoord op je vraag?

Back