mOkBor
Voknorr Arokx Acid
Hoi,
Ik ben nu een jaartje met muziek bezig(aardig noob dus) en heb 3 maanden geleden de overstap gemaakt van reason naar cubase
Nou heb ik sindskort een simpel percusse synthje gekocht. Nl. de Korg electribe RmkII om mee te beginnen. Nou worstel ik met het volgende probleem:
Ik heb in de cubase midi device manager de electribe toegevoegd en de goede maps gemaakt omdat de korg A64 t/m D64 als patterns gebruikt. Dat werkt allemaal goed als ik een ander pattern kies pakt ie het fijloos. Nu maak ik al mijn patterns op de korg zelf en laat ik hem gewoon spelen als slave. Wat ik wil is: dat de bank changes(in cubase niet op de korg) die aanmaak moeten worden opgelagen maar helaas is dit niet het geval alleen de changes die ik maak op de korg slaat hij op. Zoiezo besef ik me op dit moment niet goed hoe ik nou mijn drum bakkie moet sequencen. Moet ik gewoon alle midi opnemen die ervanaf komt(electribe)? want mijn idee was alleen om alleen bank changes te maken in cubase en voor de rest alles op de korg te doen.
Thx,
BjB
Ik ben nu een jaartje met muziek bezig(aardig noob dus) en heb 3 maanden geleden de overstap gemaakt van reason naar cubase
Nou heb ik sindskort een simpel percusse synthje gekocht. Nl. de Korg electribe RmkII om mee te beginnen. Nou worstel ik met het volgende probleem:Ik heb in de cubase midi device manager de electribe toegevoegd en de goede maps gemaakt omdat de korg A64 t/m D64 als patterns gebruikt. Dat werkt allemaal goed als ik een ander pattern kies pakt ie het fijloos. Nu maak ik al mijn patterns op de korg zelf en laat ik hem gewoon spelen als slave. Wat ik wil is: dat de bank changes(in cubase niet op de korg) die aanmaak moeten worden opgelagen maar helaas is dit niet het geval alleen de changes die ik maak op de korg slaat hij op. Zoiezo besef ik me op dit moment niet goed hoe ik nou mijn drum bakkie moet sequencen. Moet ik gewoon alle midi opnemen die ervanaf komt(electribe)? want mijn idee was alleen om alleen bank changes te maken in cubase en voor de rest alles op de korg te doen.
Thx,
BjB
Ik zie dus geen optie reden om de changes vanuit de sequencer aan te geven op deze manier zal ik die problemen niet hebben. Iemand een idee? Of heeft er iemand anders ervaring van het aansturen van korg groove doosjes? Ik denk dat alle apparaten van korg(MX, Rmk1,RmkII,Er-1) een redelijk zelfde interface hebben kwa midi dus er moet iemand anders wel eens mee te maken hebben gehad... anybody some ideas?