"Franse Vocals"

Mike Rockmore

Ouwe rot
Hier mijn vraag;

Ik ben een grote bangalter bewonderaar, en ik hoor in zijn tracks dat hij als het ware een warm sausje over zijn vocalisten heen gooit... Het komt daarom frans over.. of op de french house achtige manier over, als je me nog snapt.. Zit hier een trucje achter? een speciale vocoder? een vintage compressor of wat is het? of is het echt puur de vocalist die deze lekkere warme sound eraan geeft? Zo dat zijn een boel vragen...

Nu hopen dat al die synth proffesors hier mijn een antwoord kunnen geven *D

groeten Mike!

warm sausje vind ik niet echt n duidelijke omschrijving van wat je bedoelt. Ik merk wel bij daft punk/ stardust etc dat de vocal volgens mij met de mix samen gecompressed wordt zodat de vocal best vaak weggedrukt wordt en dan weer af en toe "lucht krijgt". oeAH babyAH

Die gasten van Daft Punk gebruiken de Roland SVC-350 vocoder, Auto-Tune,een Digitech Vocalist,een Mu-Tron phaser, een Moogerfooger pedaal, een oude AMS phaser en een Ensoniq DP-4.
Maar met software en urenlang klooten moet je toch ook aardig in de buurt komen.
succes!

bedoel je ook "so much love to give"?
daar lijkt het ook een compressor die z'n werk doet...

Origineel geplaatst door cloudman
bedoel je ook "so much love to give"?
daar lijkt het ook een compressor die z'n werk doet...

oeffff.....daar krijg ik persoonlijk een beetje de baggerschijt van....wat een zeiknummer, gaat maar door,superkille sound......en compressie waar je duizelig van wordt (maar da's natuurlijk mijn mening)

Ok ok, ontopic dan.....inderdaad compressie (bakken vol soms dus :duivels: )
en phasers, o.a. uit de DP/4 of DP/2 zoals MadR al aangaf (in een ASR10 / ASR-X zitten deze effecten ook btw)

De Daft Punk mannen zijn liefhebbers van de Ensoniq sound

Origineel geplaatst door Mike Rockmore
Respecteren we ook :D ik dig wel enorm en de andere repetetive nummers ook for some reason, laten we wel ontopic blijven plz :engel: en cloudy ja die van So Much Love To Give & Call On Me enzo die bedoel ik ook...

SO wadda ya say?

so much love is geen daft punk .. maar david gaetta toch ?

Origineel geplaatst door Soundtrooper
en phasers, o.a. uit de DP/4 of DP/2 zoals MadR al aangaf
Nee toch, is het echt waar? Dat is nieuw voor mij.
Waarom heb ik toch de indruk dat sommige mensen niet goed lezen :stupid

Origineel geplaatst door MIDIoot
Nee toch, is het echt waar? Dat is nieuw voor mij.
Waarom heb ik toch de indruk dat sommige mensen niet goed lezen :stupid

Ja, bijvoorbeeld wanneer ze het stukje "zoals MadR al aangaf" niet lezen :stupid
Ik wou alleen maar iets bevestigen, en daarbij aangeven dat andere Ensoniq bakken (nagenoeg) dezelfde algoritmes bevatten
...

Origineel geplaatst door MadR

BLASPHEMY!!!

Van Thomas Bangalter is die track...

:mexico:

@ soundtrooper: ieder zijn meug he :)

ik zou eigenlijk niet weten of ze meer dan compressie gebruiken... misschien een beetje low-pass filter of zo voor een lichtelijke toevoeging van "oude-radio-effect"...

ofwel ligt dat aan de samples
:D

greetz

BLASPHEMY!!!

Van Thomas Bangalter is die track...

:mexico:

@ soundtrooper: ieder zijn meug he :)

ik zou eigenlijk niet weten of ze meer dan compressie gebruiken... misschien een beetje low-pass filter of zo voor een lichtelijke toevoeging van "oude-radio-effect"...

ofwel ligt dat aan de samples

greetz

is het echt ? gadver de gadver !

Origineel geplaatst door MadR

nou nee madr ff een lesje :smeris:

1. het is geen daft punk, maar wel 1 helft van daft punk namelijk thomas bangalter
2. het is niet david gaetta maar david guetta (ook een franse producer)
3. de plaat die je bedoelt van david guetta heb ik hier op een plak vinyl en heet Just a little more love.

Dus daar heb je het :) thnx voor je technische advies eerder!

Groeten Mike

Dus bangalter zit om het ff samen te vatten in de projecten, daft punk, stardust en zijn eigen naam. in die nummers met vocals erin komt altijd dat warme "franse" naar voren, daarom denk ik ook dat het zijn dingetje een beetje is. ff offtopic :) oei oei oei ik krijg binnenkort Stardust - Music Sounds Better With You op plaat !!! smuuuuuuulllen!

Grtz Mike

Dus bangalter zit om het ff samen te vatten in de projecten, daft punk, stardust en zijn eigen naam. in die nummers met vocals erin komt altijd dat warme "franse" naar voren, daarom denk ik ook dat het zijn dingetje een beetje is. ff offtopic :) oei oei oei ik krijg binnenkort Stardust - Music Sounds Better With You op plaat !!! smuuuuuuulllen!

Grtz Mike

moest je dat nu echt wel zeggen! mij zo jaloers krijgen!
ik haat u! slecht mens!

DISCLAIMER: this is a joke, the phenomenon where
something is said and it's completly bogus, or a parody
on reality just for the matter of humor and entertainment

hmm, en roy roger, das toch nog een project van de bangalter? :confused:
daar is in ieder geval ook een sampletje warm geworden (falling in love is de track waarover ik het heb)

greetz

ik krijg binnenkort Stardust - Music Sounds Better With You op plaat !!! smuuuuuuulllen!

Je moet zeker eens de Bob Sinclar remix checken van Music Sounds Better With You. Er zit een machtige minimoogsolo in :) . Spijtig genoeg enkel op white label uitgekomen (wel gewoon op CD) in zeer beperkte oplage (stardust EP noemt het) en onmogelijk om er nog aan te komen op vinyl, zelfs niet via gemm (die van flip records daar zitten krassen in, ik heb die al gehad :D ).

Over die Franse "saus" daar weet ik spijtig genoeg niet zo veel over. Die zangers hebben zowiezo erg veel karakter in hun stem.

Ik heb ooit eens de vocals van Music Sounds Better With You apart gehoord en daar zat aardig wat effect op. Ik denk een soort Bitrate reducer (hun "oude radio-effect"?) en een soort flanger/phaser. En dan waarschijnlijk nog eens wat compressie op met de track zelf?

Laatst gewijzigd:
moest je dat nu echt wel zeggen! mij zo jaloers krijgen!
ik haat u! slecht mens!

Euhm, music sounds better with you is nog altijd gewoon te koop in Music Man in Gent ('t is maar dat je het weet) :D .

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Euhm, music sounds better with you is nog altijd gewoon te koop in Music Man in Gent ('t is maar dat je het weet) :D .

hmm, goed idee. hier in oostende is er ook een music man, maar die mens achter de toog kijkt altijd zo kwaad dat ik er nooit binnen durf :D kzou daar eens kunnen beginnen kijken, en dan toch eens overwegen om naar gent te gaan, want het is wel een machtige plaat... iemand trouwens "so much love to give" al op plaat zien liggen? zou ik ook nog eens willen vinden...

anyways...

ik krijg de indruk dat die dingen (vocalen) net zo goed klinken doordat ze de klank "aantasten" medunkt.
bittrate verlagen, bitcrucher, en wat weet ik nog van dingen... is dit een beetje het principe van
"analoog klinkt goed vanwege de bijna onhoorbare storingen"-effect ?

greetz

Back