"Franse Vocals"

Origineel geplaatst door cloudman
hmm, goed idee. hier in oostende is er ook een music man, maar die mens achter de toog kijkt altijd zo kwaad dat ik er nooit binnen durf :D kzou daar eens kunnen beginnen kijken, en dan toch eens overwegen om naar gent te gaan, want het is wel een machtige plaat... iemand trouwens "so much love to give" al op plaat zien liggen? zou ik ook nog eens willen vinden...

In Gent zijn ze nochtans heeeeeel vriendelijk (tegen mij toch). Maar best even bellen of emailen om te kijken of ze hem binnen hebben.

So much love to give heb ik al zien liggen in de USA Import in Antwerpen en natuurlijk ook in Music Man in Gent. USA Import was trouwens dubbel zo duur als ik mij kan herinneren.

Origineel geplaatst door cloudman
ik krijg de indruk dat die dingen (vocalen) net zo goed klinken doordat ze de klank "aantasten" medunkt.
bittrate verlagen, bitcrucher, en wat weet ik nog van dingen... is dit een beetje het principe van
"analoog klinkt goed vanwege de bijna onhoorbare storingen"-effect ?

Zo denk ik er ook wel over. Het zou anders wat te "clean" klinken.

indeedy.
het is misschien niet geschikt voor deze thread...
wat daft punk betreft:
er is een track op homework (ik denk phenix, ofwel burning)
waar ze een sample gebruiken (70 disco single "hot shot", het begin van de song)

wel, als je goed luistert, dan hoor je het kraken van de naald op de vinyl plaat :D

schitterend vond ik dat! en het mist zijn effect niet

:D

greetz

Origineel geplaatst door MIDIoot
Die gasten van Daft Punk gebruiken de Roland SVC-350 vocoder, Auto-Tune,een Digitech Vocalist,een Mu-Tron phaser, een Moogerfooger pedaal, een oude AMS phaser en een Ensoniq DP-4.
Maar met software en urenlang klooten moet je toch ook aardig in de buurt komen.
succes!

Uren lang ja,en dan nog niet:D
Dit lijstje wat je neer schrijft staat in de meeste blaadjes,echter de vader van 1 van de 2, een befaamde disco producer uit de jaren 70(gibson brothers o.a),heeft veel connecties.(studio's)
De echte sound zul je nooit te weten komen waar die vandaan komt,ik gok op high end analoog spul.
1 ding weet ik wel,de sp1200 wordt vaak gebruikt.

Origineel geplaatst door trash
Dit lijstje wat je neer schrijft staat in de meeste blaadjes
Ja ik wil ook wel eens een keer interresant overkomen, waarom moet jij dat nu weer persé verpesten? :dubbel:

Origineel geplaatst door trash
Uren lang ja,en dan nog niet:D
Dit lijstje wat je neer schrijft staat in de meeste blaadjes,echter de vader van 1 van de 2, een befaamde disco producer uit de jaren 70(gibson brothers o.a),heeft veel connecties.(studio's)
De echte sound zul je nooit te weten komen waar die vandaan komt,ik gok op high end analoog spul.
1 ding weet ik wel,de sp1200 wordt vaak gebruikt.

zijn er nog groepen waarvoor hij producte? en waar kun je dat ergens terugvinden?
:eureka:

grtz

cloudy

Origineel geplaatst door Mike Rockmore
maar ik wil toch proberen een soort van warmte . WAt zijn hier dan goeie manieren voor?

Groeten Mike

tlm170.jpg

+

avalon_ad2044_lrg.jpg

=

warm-fire-55.3.jpg

:D

Origineel geplaatst door 6 trak
wat is er zo bijzonder aan specifiek 'france vocals'?

zoals ik zei die warmte die er van af komt, niet dat ze in het frans gezongen zijn maar de manier van verwerken in een nummer brengt bij mij een bepaald gevoel mee. Nu kan het ook zijn, dat het aan het lichte accentje van sommige vocalisten komt hoor? ik probeer een beetje een antwoord te krijgen op de vraag waarom deze vocals zo lekker aanvoelen? Specifiek tjah.. hoe moet je dat uitleggen tis meer een gevoel. een gevoel waar ik dan maar een term aan verbonden heb, die de meeste mensen hier wel begrijpen hoop ik.

Groeten Mike!

"Stardust vocals"

"Stardust vocals"

Ik heb dit bestandje in de oude doos gevonden. Het is een deeltje van de accapella van Stardust - Music Sounds Better With You. Ik denk dat je zo wel beter de vocals kan ontleden Mike ;) . Waar het vandaan komt, weet ik absoluut niet meer.

Enjoy ...

de bedoeling is dus om op de foto te klikken ...

Laatst gewijzigd:
he synth 11 en jk vette links hoor !!! thnx ook voor de acapella ! ik ga die tekst zo dadelijk ff wat verder bestuderen. zag er veel belovend uit zo ff snel kijkend. En en volgens mij was het cloudy die vroeg of iemand so much love to give ergens zag liggen.. Nou :D, ik ben afgelopen weekend naar a'dam geweest en ik zat ff te zoeken in de nieuwe niewedijk eerst by rythem import. Jark Prongo - So Lonely gekocht, en Mylo - Drop The Pressure wou ik kopen te samen met George Michael - Amazing (Full Intention Mix) maar heb toch maar ff gewacht.

Toen kwam ik bij de volgende platenzaak, en toen werd ik helemaal gek zag ik die heerlijke gouden platenhoes van het roule label!! so much love to give !!! ik heb daar letterlijk in de lucht gesprongen, toen ik afging rekenen merkte een maat van mij op, he daar heb je weer een plaat van die thomas bangdinges.. ik zo waar?? achter die vent daaro.. En ja hoor, welke lag daar; Call On Me. ik superblij dus :). De platenzaak was Killa Cutz maar ik heb ze al weggekaapt :{ :P misschien hebben ze hem inmiddels alweer bestelt u never know..

Groeten Mike

Call on me en so much love to give zijn beiden toch gebaseerd op samples (van bijvoorbeeld bestaande tracks op oude vinyls), dan is het toch zo dat de vocals en het merendeel van de instrumenten op dezelfde track liggen?

in ieder geval dus veel compressie, phaser en flanger (met redelijk wat hpf en trage lfo, wat maakt dat er wat variatie lijkt te zitten in de veelvoudig herhaalde loopjes) dat alles nog eens gesidechained...

dat is mijn opvatting hé, maar wie ben ik om dat te zeggen, da's hoe ik het doe :D

Back