R-100 Circuitbenden

Origineel geplaatst door Twiki
Wattage van een apparaat heeft niks te maken met de opflikker die je kan krijgen. In het apparaat staat er op een paar onderdelen 230Volt. Als je die aanraakt dan kan bij jou het licht uitgaan zonder dat de zekering eraan gaat. Dus opassen als je met metalen gereedschap en draadjes aan het werk bent!

Inderdaad! Ik zou ook wegblijven van de "hoofd"stroombanen op de printplaat. Gewoon de draden vanuit de interne adapter volgen naar waar ze verbinding maken met de printplaat. Meestal zijn deze banen op de printplaat breder dan de banen rond bijv. de IC's. Het is dus ook niet verstandig om een verbinding te leggen tussen verschillende onderdelen met deze brede banen. De kans dat hij dan doorbrandt is dan redelijk groot. Vaag genoeg is het mij toch nog nooit gelukt echt iets te slopen, ondanks het opzettelijk toch wel verbinden van deze banen (LET OP: Dit waren apparaaten op batterijen!!). Gevolg is dan meestal wel een "vastloper". Stekker/batterijen er uit en er weer in om het apparaat te "resetten" is genoeg om weer verder te gaan met klooien!.... Oja of gewoon de stroom schakelaar even om halen natuurlijk....duh......Suc6! :okdan:

Origineel geplaatst door Twiki
Wattage van een apparaat heeft niks te maken met de opflikker die je kan krijgen. In het apparaat staat er op een paar onderdelen 230Volt. Als je die aanraakt dan kan bij jou het licht uitgaan zonder dat de zekering eraan gaat. Dus opassen als je met metalen gereedschap en draadjes aan het werk bent!

Precies, ik vertrouwde mijzelf al niet ..... en ik heb trouwens aardlekschakelaars :D wel iets veiliger.

Als ik kloot met zooi altijd de stroom eraf (pc reparatie automatisme), en als die erop staat altijd alles op zo'n manier weer in elkaar gezet dat ik niet per ongeluk een blote kabel/contactpunt aan kan raken, behalve bij de kraakdoos op batterijen dan ......

De R-100 is redelijk ruimtelijk opgesteld van binnen zodat ik niet zo snel verkeerde dingen kan aanraken, maar kzal voor ik verder ga kloten eerst es wat beter met mn maten dr over 'vergaderen'.

Wil hem ieg wel van schakelaars gaan voorzien...:geslaagd:

Back