Hardware sequencer voor Live

Status
Please reply by conversation.

ProtoHuman

Gepokt en gemazeld
Omdat de Planet Unknown van 't zomer maar weer es live gaat, ben ik op zoek naar een hardware sequencer voor live. Pattern-based, en zo goed koop mogelijk. :)
Zoiets als de Alesis MMT8 of zo.

Kom anders donderdag avond even een :biertje: bij me drinken. Zal ik je even demonstreren waarom je geen RM1X moet kopen voor "live".

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Kom anders donderdag avond even een :biertje: bij me drinken. Zal ik je even demonstreren waarom je geen RM1X moet kopen voor "live".

bij mag mag je komen om te laten zien waarom de rm1x wel uitermate goed is om live bezig te zijn:)

Origineel geplaatst door sander
RS7000 misschien?

zo goed koop mogelijk.... gewoon een rm1x nemen dus..

Een MC303 is daar ook erg geschikt voor (laat ik er toevallig een te koop hebben :engel: ) pb maar als je intresse hebt

Origineel geplaatst door Blinx
Een MC303 is daar ook erg geschikt voor (laat ik er toevallig een te koop hebben :engel: ) pb maar als je intresse hebt

Verstuurd zo'n ding wel program changes? En hoeveel sporen kan ie aansturen?

Origineel geplaatst door Sly Dog
Verstuurd zo'n ding wel program changes? En hoeveel sporen kan ie aansturen?

Nee geen cc's, hij stuurd 8 sporen aan (waarvan 1 drums op kanaal 10)

dus ook geen Program Changes?
kweet dat het onderdeel is van het CC-gebeuren maar sommige dingen kunnen dat wel.

Nog een alternatief

Nog een alternatief

Een erg goede is de Akai ASQ-10, een MPC-60 zonder sampler en drumpatches, maar die is niet echt goedkoop.
Voor een goedkoper alternatief kan ik je de Kawai Q-80 aanraden.
Werkt erg pattern-gericht en is per kanaal erg snel te muten en/of een andere pattern selecteren.
Een disk als opslagmedium en de prijs is vaak rond de 80 euro.
Hij leest geen midifiles via diskette maar er zijn programmas die dat voor je omzetten.
Ook eenvoudig om de muziek via midi op te nemen. Zelf speel ik ze live of steptime in. Erg eenvoudig.
Kijk maar even bij synthzone.com, sonicstate.com enz.

Succes,

Rob

dus ook geen Program Changes?
kweet dat het onderdeel is van het CC-gebeuren maar sommige dingen kunnen dat wel.

Nee het is met live optreden best hard werken met een mc303 maar jullie staan toch met zijn tweeen ;)

Re: Re: Hardware sequencer voor Live

Re: Re: Hardware sequencer voor Live

Origineel geplaatst door Hover
Misschien een Yamaha QY-700 ?

nou live is ie niet zo geschikt voor in de studio wel behoorlijk veel functies die de rm1x wat moeilijker te vinden heeft

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
ik heb nog een RM1x te koop 350euro

ik heb trouwens ook nog een mc303 te koop, arpegio stuurt netjes midi uit.

Origineel geplaatst door Blinx
Nee het is met live optreden best hard werken met een mc303 maar jullie staan toch met zijn tweeen ;)
nog erger, met z'n drieën!
De Q80 is misschien ook wel geschikt. ik zag er laatst nog een te koop staat hiero, maar volgens mij istie al weg :(

@yawgmoth :biertje: is nooit verkeerd!

Ok mensen! Bedankt voor de enthousiaste reactie's maar we gaan de Yamaha RM1X van Yawgmoth overkopen dus :slotje: graag!

Ok mensen! Bedankt voor de enthousiaste reactie's maar we gaan de Yamaha RM1X van Yawgmoth overkopen dus :slotje: graag!
:slotje: :slotje: :slotje:
:mega:

beter de yammie is een bak waar je heel veel plezier aan gaat beleven peins ....peins....

Status
Please reply by conversation.
Back