is het mogelijk om 2 midisport 2x2's te gebruiken?

KeesVerkerk

Ouwe rot
Ik heb nu een midiman midisport 2x2 met zo'n hele fijne thru knop. Het is dan mogelijk om ook midi te besturen van mn mpc4k zonder de pc op te starten (ik synch de mpc4k aan logic en bestuur mijn synths vanuit de pc).
Helaas is mijn 2x2 niet meer toerijkend, is het mogelijk om 2 midisports 2x2 op een pc te installeren???

Ik kan me niet voorstellen dat dit niet zou kunnen.... Maar zeker weten doe ik dit niet.
Ik denk dat je zoiets krijgt van midiman 2x2 en midiman 2x2 (1) ofzo

Als je Midiman op USB werkt, geen probleem. Als 'ie op de parallele poort zit wordt 't wat lastiger, daar heb je er meestal maar 1 van.

Re: is het mogelijk om 2 midisport 2x2's te gebruiken?

Origineel geplaatst door KeesVerkerk
Ik heb nu een midiman midisport 2x2 met zo'n hele fijne thru knop. Het is dan mogelijk om ook midi te besturen van mn mpc4k zonder de pc op te starten

Inderdaad, de thru-knop zorgt ervoor dat je hem ook kan gebruiken zonder computer. En zoals Yoozer al aangaf, kan je zonder problemen meerdere midisports gebruiken als je maar over voldoende usb-poorten beschikt (of je koopt een grotere variante natuurlijk).

Er bestaat ook nog zoiets als een usb hub.
Dus zoiezo zijn meerdere usb aansluitingen geen probleem. Zolang de voeding van je pc t maar trekt :)
En in de meeste gevallen is dit geen enkel probleem

je parallelle poort probleem opgelost: http://www.sweexeurope.nl/product.asp?pid=87 ;)

meeste usb midi poorten zijn echter maar 11mbit ... met hubs deel je die bandbreedte en kan me zo voorstellen dat dat na linkups de latency niet echt ten goede komt.

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Ik kan me niet voorstellen dat dit niet zou kunnen.... Maar zeker weten doe ik dit niet.
Ik denk dat je zoiets krijgt van midiman 2x2 en midiman 2x2 (1) ofzo

Jij altijd met je ' niet zeker weten ' . Antwoord dan niets ! Post alleen als je iets zeker weet, zo help je niemand.

dat werkt gewoon.
ik ken een studio die 4 x de 4x4 gebruiken!
ik heb zelf de 4x4 en 2x2 gebruikt. 't zijn gewoon dezelfde drivers. dat moet lukken kees!

Ja, kanalen heten gewoon 1A, 1B en 2A, 2B.

Alleen als je de USB er een keer uithaalt, moet je de boel weer even opnieuw benoemen, want 1A kan dan zomaar ineens 2A worden. Verder werkt het probleemloos. Geen enkele last van vertraging o.i.d.

Origineel geplaatst door donbrasco
Jij altijd met je ' niet zeker weten ' . Antwoord dan niets ! Post alleen als je iets zeker weet, zo help je niemand.

Ik wist het zeker maar pc's kunnen soms zo raar doen dat je het eigenlijk nooit zeker weet :)
En wou het gewoon niet op mn geweten hebben dat als het strax niet werkt hij kan zeggen van: Reso zei dat t kon!
=(

Back