Vroeger, toen synths nog echt "hardware" waren...

Origineel geplaatst door Hanz
En oh ja, er kwam nog een spin van onprettig formaat uitgelopen... :o:
Heeeeey, dat is een foto van mijn huisdier!

Origineel geplaatst door MIDIoot
Heeeeey, dat is een foto van mijn huisdier!

Die is er ook in "72 in de Yammie gaan wonen...
Nu geen huis meer..:frons:

Origineel geplaatst door Funktaztic
reason heeft ook aardig wat draadjes :)
Ja en de Moog Modular ook, maar die hoef je niet te solderen en ook niet af te stoffen.En nooit last van een los kontakt en nooit de kabels in de knoop :D

Laatst gewijzigd:
Komt bij mij meteen een vraag naar boven. Werden die dingen eigenlijk helemaal met de hand gesoldeerd?

helemaal... niet. de PCB's (die platen waar de componenten op zitten) zijn door een golfsoldeer machine gesoldeerd. ik weet niet wat de oplage van die synth/orgel is geweest maar als je dat met de hand moet doen was je waarschijnlijk wel wat meer kwijt dan $3000,-. de bedrading en soldeerwerk is wel met de hand gedaan. dat kon in die tijd bijna niet machinaal.

Ik heb net een yamaha B.20CR orgel uitelkaar gehaald voor de rond draaiende speaker. En er een mooie speakerkast van gemaakt. en alle electronica wordt gerecycled. Nu speelt hij mooi met mijn yamaha leslie combo.

... toen kon je nog eens lol hebben tijdens het repareren!

Tenminste, als je van draadjes houdt...

Erg...
...veel...
.......draadjes...

Aanschouw een Yamaha YC-45D combo-orgel (1972) - een soort voorloper van de CS-80 zullen we maar zeggen - in diverse stadia van ontleding. Ter lering ende vermaeck!

Ik zat net te denken wat we eens zouden eten vanavond, maar na het bekijken van de foto's weet ik het: Spaghetti.

Back