Techno is out?

Kan iemand mij uitleggen wat er zo tof is aan techno?Ben niet techno minded,maar tracht het te begrijpen.
Techno is voor mij koel,ééntonig,eenvoudig zonder al te veel poespas.Drums,bassline,soms een leadsound,hypnotiserende herhalende eentonige loops en de DJ voelt zich God.

Origineel geplaatst door sinew1958
Kan iemand mij uitleggen wat er zo tof is aan techno?Ben niet techno minded,maar tracht het te begrijpen.
Techno is voor mij koel,ééntonig,eenvoudig zonder al te veel poespas.Drums,bassline,soms een leadsound,hypnotiserende herhalende eentonige loops en de DJ voelt zich God.

http://www.student.arts.gla.ac.uk/9907045m/

Luister en leer hier en je weet waar echte pure techno vandaan komt en waarom het altijd zal blijven.

Nu zijn de verhalen in kranten vaak al gekleurd, aangezien de 'smaak' van de journalist van grote invloed is. Maar is het in dit geval niet ook nog eens een tikje opgeklopt door jouw eigen smaak?

:confused:

Lekker boeind of iets uit of in is. De massamuziek is toch bout. Voor de massa zijn sommige stylen misschien
iets minder populair, maar kleine feestjes met niet populaire muziek zijn veel leuker. Enzowiezo is dat techno toch weer een verzamelnaam. Wat er bijv in een kraakpand of op Awakenings wordt gedraaid kan nog al verschillen van elkaar en toch wordt het beide techno genoemd.

Ja nu zeg je het zelf hypnotiserend!!!. Als je gaat dansen en er worden hele goeie platen gedraaid met een lekkere drive erin of hypenotiserende geluiden dat kan dat heel gaaf zijn. Luister je die zelfde muziek thuis op een cdtje kan je er niks aanvinden. En elke DJ die zich als een god gedraagd is een grote sukkel.

Ik geloof dat wat we op de radio te horen krijgen een beetje aan het afsterven is, maar daarom is gans het genre nog niet dood!! wat door mijn voorgangers reeds in het lang en het breed verdedigd werd.

Hou er rekening mee, om dit vanuit een andere hoek te bekijken, dat een krante-artikel onderhevig is aan heel veel mankementen. Statistisch gezien staan er in iedere krant 1 tot 2 artikels die TOTAAL UIT DE LUCHT GEGREPEN ZIJN!!
Dus je hebt kans dat dit artikel zo'n fenomeen zonder gronden was, maar het product van een duimzuigende journalist.

Daarbij komt dat journalisten toch vaak een eigen kleur aan de feiten geven, ook al mogen ze dat niet, en dat vaak het gedachtegoed van "die bepaalde krant" ook een sausje geeft dat de waarheid kleurt...

Los van dit alles,

gaat techno dood? gaat dance dood?
ik denk het niet. alles is continu in evolutie misschien, en het een gaat al eens over in het andere, maar sterven...

ik denk dat dat een ietwat te sterke uiting is van een hoop of vrees van sommigen.

my 2 cents...

Re: Techno is out?

My opinion:echte muziek blijft.Zoals o.a.rock and roll,klassiek,elektronische muziek,genre ambient,kosmos.Bestaat al meer dan 30 jaren en nooit terug van weggeweest.

Rock is een aantal jaren een beetje weggedrukt door dance,mischien dat de rollen nu weer een beetje omdraaien?

Mmm.. Misschien is Magnus hier wel een goed voorbeeld. Magnus bestaat uit de frontman van Deus (Tom Barman) en de 'techno-god' Cj Bolland. Zij maken van die rock-electro achtige muziekjes.. Eigenlijk iets tussen rock en techno in.

Al die hypes zijn onderhevig aan bij elkaar opgetelde VLFO's (VERY Low Frequency Oscillators :D), dat zeg ik :D

En nieuwe muziek..... je moet niet vergeten dat muziek grenzen heeft, en er ZEKER een moment komt waarop er geen nieuwe "stijlen" meer zullen opkomen.
Ik denk sowieso dat alles een mengelmoes of doorontwikkeling wordt/is van wat er al bestaat.

Als je naar b.v. Phillip Glass luistert.... of naar "oud Afrikaans trommelspel" om maar 's een waar cliche op te halen.....

Hypnotiserende muziek is niet iets wat bestaat sinds de sequencer ofzo, mind you!

Origineel geplaatst door 6 trak
3 lettergrepen: I-TA-LO 8)

krijg toch een schuiver met je italo
vond het 20 jaar geleden iets voor nichten en helaas is die mening na het lezen van de italo trhead niet bijgesteld
wat een half zachte mietjes:r

Re: Techno is out?

Als je van de laatste "t" een "d" maakt, klopt 't beter.

Origineel geplaatst door d.b.1
krijg toch een schuiver met je italo
vond het 20 jaar geleden iets voor nichten en helaas is die mening na het lezen van de italo trhead niet bijgesteld
wat een half zachte mietjes:r

stuivers zijn out

Voor techno heb je eigenlijk geen instrumenten nodig.Sla hard tegen de kaken van je buurman,en je hebt een sound die zeker past,in het refrein?Als je dat zegt dan moeten er 99,9 percent passen,denk ik.

Voor techno heb je eigenlijk geen instrumenten nodig.Sla hard tegen de kaken van je buurman,en je hebt een sound die zeker past,in het refrein?Als je dat zegt dan moeten er 99,9 percent passen,denk ik.

En als je buurman terug slaat,kun je een duetje beginnen

Back