[303] De Uitdaging!

6 trak

?ILLEGAL QUANTITY ERROR
i.p.v. het eeuwige *weepow wobble wobble weepow* reso cut tweaken, nu eens een keer een echte uitdaging:

- pak een 303, clone of andere bassline synth en probeer zo dicht mogelijk bij een echt bassguitar te komen (per slot van rekening zijn die krengen daar ook voor gemaakt nutuulk!)
- maak verder een overtuigend stukje sequence (bijv. funky) met alles er op en er aan qua speel technieken die een echte bassguitarist ook zou gebruiken...

get ready en succes! 8)

Dat is idd nog es een leuke uitdaging !

Ik zal morgen m'n soft-clonetje weer es aanslingeren.

Re: [303] De Uitdaging!

Origineel geplaatst door 6 trak
pak een 303, clone of andere bassline synth en probeer zo dicht mogelijk bij een echt bassguitar te komen

Mag dat gelijk welke synth zijn?

Origineel geplaatst door BananaWorld
Is een korg Prophecy ook toegestaan?
wat mij betreft mag dat...

echter 1 ding: geen romplers gebruiken... dus alleen d.m.v. 'normale' synthese (OSC(s), FILTER(s), VCA)

Origineel geplaatst door Hover
Mag dat gelijk welke synth zijn?
zie vorige opmerking...

Origineel geplaatst door rvooh
vind dat in deze track van me de 2de basslijn nogal.. euhm.. anders klinkt.. beetje funky. bassgitaar? i dunno.. hoe klinkt dat eigenlijk? 8o)
sorry maar t'iz nog steeds *weepow wobble wobble weepow* en dat was dus nou net niet de bedoeling...

het hoeft niet per definitie een funky bassline te zijn maar wel dat het behoorlijk klinkt als een echt bassguitar (incl. speelstijl)

Origineel geplaatst door jes303
wat een onzin uitdaging.
moeite doen om je 303 duf te laten klinken.
:gaap:

betere uitdaigng:

probeer een (909) kick uit je 303 te halen!
fx wel toegestaan!

:duivels:

nah start lekker je eigen thread... kijk leuke is dat bijna niemand hier aan kan/ wil beginnen omdat ze er de capaciteiten erniet voorhebben of het gewoon ruk vinden ;) maar goed tis meer zoiets van doe es wat anders met die 303... tis niet alleen rezonance basjes en die dingetjes die iedereen nu al 231890893428749 keer gebruikt heeft.

Origineel geplaatst door Slipperman
nah start lekker je eigen thread... kijk leuke is dat bijna niemand hier aan kan/ wil beginnen omdat ze er de capaciteiten erniet voorhebben of het gewoon ruk vinden ;) maar goed tis meer zoiets van doe es wat anders met die 303... tis niet alleen rezonance basjes en die dingetjes die iedereen nu al 231890893428749 keer gebruikt heeft.

helemaal niet generaliserend hoor...

:doei:

Fantastisch idee, maar ik denk dat je een MIDI-interface nodig hebt voor de 303.

Een jazz-bassist of -cello speler zou ik dit instrument wel eens live willen zien bespelen. Die
laatste hebben een feel met de live bass die ik mis in 303-muziek. Daar is de feel meer bepaald door de 303 zelf
zogezegd.
Omgekeerd, een cellospeler aangestuurd door een 303-sequencer zou ook leuk zijn natuurlijk :).

Een idee: de plucks van een cello in real time een 303 laten triggeren en cv-en(pitch detectie enz), met een vast accentenpatroon? Pech dat zo iemand de 2 handen nodig heeft, en geen bijkomende cutoff bewegingen kan maken.
Tenzij, met een pedaal lol.

OK, wie probeert :)?

Back