Motu 828 mk2

xpanded stereo

Ouwe rot
Heeft iemand al Windows XP ervaring met de motu 828 mk2.
Kan er nog heel weinig reviews over vinden en ben erg benieuwd naar de eventuele problemen.
Heb namelijk van menigeen gehoord dat motu nog al wat onstabiliteit met zich meebrengt.
Ik vind de mk2 alleen zodanig interessant dat ik echt heel erg twijfel.
Al die in/outs voor dat geld is echt een revolutie en dan ook nog via firewire.
Moederboard usb/firewire ruis,stoteringen of wattanook anyone?

Alvast THX voor jullie hulp.

Gr,

Chris

Attachments

• p8100002.jpg
    p8100002.jpg
    82,2 KB · Bekeken: 119
Ik werk nu iets van driekwart jaar met een MOTU 828mkII met Windows XP (home) en dat gaat prima. Er zijn heel in het begin wat problemen geweest met de PC drivers (waren eigenlijk nog niet af), maar het werkt nu al geruime tijd prima op de PC. Het enige waar je op moet letten is dat je firewire controller chipset niet van NEC is (dit geeft MOTU zelf aan in de documentatie).
Ik kan je de interface aanraden, zeker met de huidige prijzen (onder de 900 euro hier in Nederland).

De mijne doet het ondertussen ook naar behoren. Ik vind de CPU belasting wel wat hoog, maar dat is een algemeen firewire probleem.

Pas op met de oudere nForce2 mobo's. Op mijn EpoX 8rda+ had ik veel problemen die ik heb opgelost met een pci firewire kaartje. De nieuwere 8rda3+ heeft weer geen enkel probleem en presteerd zelfs bijzonder goed heb ik ondervonden. Ik stond even op het punt om een p4 mobootje te kopen, maar naar het zich nu laat aanzien is het gewoon een probleem met de firewire implementatie op de oudere socket-A mobo's...

Een aardig alternatief voor deze Motu is toch nog steeds de Multiface van RME. Dat ding heeft nog nooit gehoord van cpu belasting. Loopt nu ook een draadje over...

Origineel geplaatst door n0_key
Een aardig alternatief voor deze Motu is toch nog steeds de Multiface van RME. Dat ding heeft nog nooit gehoord van cpu belasting. Loopt nu ook een draadje over...

waar dan?

@ xpanded stereo:

Die Absolute 2's moet je echt rechtop zetten. Dit is funest voor je stereobeeld. Je hebt de ruimte dus waarom zou je ze zo plaatsen?

Oh, die 828mkII werkt bij mij prima, installatie was ook 'n eitje. Maar ik gebruik OSX, dus daar heb je niet zoveel aan denk ik.

hey allen ik heb sinds kort ook een motu 828II
het installeren ging wel moeilijk.
is het zo dat je eerst de software moet installeren voordat je de kaart er aan hangt?
heb ik nl. gedaan alleen was het nog een probleem dus ik heb de software ongeveer 5 keer moeten installeren voordat mijn kaart werkte .
dus ik meteen proberen en een cdtje in mijn cdromspeler en proberen maar.
dat viel tegen want ik vind het geluid zo dun in tegenstelling tot de soundblaster audigy die ik hier voor had.
ga nu niet zeggen dat ik die audigy had moeten houden ha ha.
maarre heb ik soms iets fout gedaan of moet ik iets instellen ofzo zodat het geluid voller wordt.

weet niet of ik het goed uitleg m.b.t voller geluid maar ik bedoel dat er helemaal geen bas inzit.

ik zat echt te wachten van wanneer komt die kick er nu in.

groet mario

ehhmm ik wilde nog wel toevoegen dat ik wel veel meer dingen hoor dan voorheen dus op zich is het geluid wel zuiverder maar het is zo iel

Ik heb dat ding al een hele tijd en ik kan je verzekeren dat er niets iels is aan het geluid van een goedwerkende 828.

Had je op de Audigy een bassboost oid aanstaan ofzo? Goede kabels? Alles goed aangesloten? Wat speel je af en waarmee? Probeer eens iets vanuit Cubase ofzo via Asio...

ik heb hem pas aangesloten en alleen nog maar een cdtje afgespeeld in mijn cdromspeler en er zat idd een toonregelingmixer op die audigy maar die had ik altijd op default staan.
bedankt voor de snelle reply

@expanded stereo:

de 828 mk 2 bevalt mij ook perfect. lekker veel i/o. geen ruis en zeker geen instabiliteit ofzo.

de cpu belasting van puur de 828 is bij mij zo'n 4% (athlon 64, 2ghz op asus k8v deluxe met via firewire chipset).

voordat je de 828 aan je pc hangt, inderdaad wel eerst ff de 3.3 software installeren. daarna gewoon in 1 keer draaien zonder problemen.

reviews in een van de laatste interfaces, sound on sounds en ook http://www.eqmag.com/archive/1003/1003_Reviews1.htm

nb: ik zou inderdaad die speakers rechtop zetten, iets meer op oor hoogte brengen en ook met demping/stand ofzo eronder. ik zie op de foto links van de pc ook nog synths staan: als je dus ook nog wel eens links van je pc zit (niet recht voor je speakers dus), dan kun je beter die speakers rechtop hebben staan.

Origineel geplaatst door n0_key
De mijne doet het ondertussen ook naar behoren. Ik vind de CPU belasting wel wat hoog, maar dat is een algemeen firewire probleem.

dit begrijp ik even niet... de 828mk2 belast de cpu van je pc toch helemaal niet?
heeft toch z'n eigen stroomtoevoer en interne processor?

Firewire belast de cpu nu eenmaal, dat is inherent aan het protocol en de implementatie ervan...

Daarnaast, elke geluidskaart belast je processor, sommige wat meer, andere wat minder... Het geluid dient nu eenmaal verwerkt te worden...

ok, dank voor deze heldere uiteenzetting

maarum

geld dat ook voor een mac?

daar zit standaard een soundmanager in
en als je die dan niet gebruikt maar ipdv een externe firewire geluidsunit, maakt dat dan zoveel cpu verschil?

Origineel geplaatst door bounce
ok, dank voor deze heldere uiteenzetting

maarum

geld dat ook voor een mac?

daar zit standaard een soundmanager in
en als je die dan niet gebruikt maar ipdv een externe firewire geluidsunit, maakt dat dan zoveel cpu verschil?

Ik weet niet wat voor mac je hebt, maar als je zo'n nieuwe G5 hebt maakt het uberhaupt allemaal niets uit. Die krengen hebben zoveel ruwe processingkracht met een goedlopend OS er op dat je nergens wat van merkt...

[terzijde]
Ik werk bij een makker regelmatig op zo'n ding en het is gewoon bizar om te merken dat je iets kan afmiksen met convolution revs ipv gewone revs zonder dat eht ding een krimp geeft...
[/terzijde]

Verder weet ik ook niet zoveel van Macs... Ja, het belast je cpu, maar ik denk niet in die mate dat je er last van gaat hebben... Zelfde als op de pc.

Back