[Moog] Wie heeft er ook een Memorymoog hier?

Heli

Stamgast
Ik heb er sinds twee weken een in redelijke staat.
Ik ben heeeeel blij met de sound.
Ik wil graag wat medegebruikers horen over hun ervaringen. Ik overweeg wellicht een revisie in Duitsland, heeft iemand daar ervaring mee? (het gaat om de Advanced memorymoog revisie van Rudi Linhard).
Tot horens!

Maarten

Ja, ik denk dat er hier een paar honderd luitjes zo'n bakkie hebbe staan...

Nee, effe serieus,

is wel een feest om zoiets in huis te hebben denk ik. Zoiets als een 2de bloedmooie vrouw.

Het leuke van zo'n synth is, dat je echt weer ontzettende zin krijgt om geluiden te maken. Ik heb echt het een en ander aan (hardware en software) synths onder handen gehad, maar met deze synth is het weer helemaal raak!!!!

In hoeverre lijkt ie op de mini? Kan ie veel verschillende klanken maken of is ie meer voor specifieke doeleinden bedoeld?

Ik moet je zeggen dat ik de mini, helaas, niet uit eigen gebruikservaring ken. Ik vind de memory vooral goed in wat midderige sounds. Brassy achtige dingen enzo. Ook te gek zijn de lead dingen, vooral in mono mode waarin er 18 oscillatoren op een toets gestapeld zijn!
Maar vanmiddag heb ik wat zitten klooien om wat weirds eruit te krijgen en dat lukt ook zeeeer goed met deze bak. Ik heb ook een micromoog en die klinkt vooral wat vetter in het laag. Maar ik vind de memorymoog echt een wereldbak en ik denk dat ik er in de loop van tijd veel verschillende geluiden uit kan toveren. Hmmmm

eh nee nog niet....

eh nee nog niet....

maar deze staat wel op me verlanglijstje.
Heb trouwens gehoord dat je hem vaak moet stemmen?
heb je daar last van ?

Het doet me denken toen ik net me mks80 had (tja midi, compactheid ) waarbij ik ook gek werd van de echte analoge stapellingen. 8D

Dat stapelen doet me ook denken aa neen oude wollige korg bak waarbij ze gewoon 1 oscilator per toest hadden ingebouwd 8D

Tja, de stemming dat is inderdaad een probleem. Er zit wel een autotune op die het voor je doet, maar soms niet in een keer. Maar ik vind dat eigenlijk niet zo erg, het geluid is echt kicken!

kijk hier maar eens www.lintronics.de die gasten zijn goed
ik ken iemand die daar ook zijn memmorymoog heeft weggebracht

En ik ken iemand die jouw Memorymoog wil overnemen als jij 's problemen hebt met het betalen vande huur of zo!

Het is even een stukje rijden en het kost een paar euro's, maar een Memorymoog die onder handen is genomen door Rudi is meteen dubbel zo goed. Bovendien kan hij hem misschien van een redelijke naar goede staat helpen.....

oh autotune ? oh dat heeft me mks80 ook !

das is super handig.
Ik ben blij dat het niet met de hand moet :)

wat heeft ie nou gekost ?

het is en blijft een waanzinnig apparaat

het is en blijft een waanzinnig apparaat

Hoi

ik zat weer eens op het forum te lezen, en zag dit bericht. Al meer dan 20 jaar enthousiast gebruiker van de Memorymoog plus en heb deze dan ook 5 jaar geleden al weer, naar linntronics in duitsland gebracht. een geweldige upgrade en iedereen aan te bevelen. zelfs de sample&hold is via midi nu aan te sturen.

ding heeft wel een nadeel, behalve dat die zwaar is en dat de koelventillator ruist. stemzuiverheid, 1 van de 18 VCOs loopt wel eens weg, dus regelmatig autotune gebruiken.

John;{:okdan:

Hier ook een gebruiker, van een plus en van een LAMM. Ik denk dat je gewoon mazzel moet hebben met deze bakken. Ik heb er 3 gehad (naast de hiervoor genoemde ook de standaard, niet plus-versie) en ook deze was stabiel. Zwak punt zijn de connectors, die kunnen voor problemen zorgen. Als jouw memorymoog stabiel is en je hoeft niet persé midi dan lijkt me de lamm-upgrade niet echt zinvol. Enige minpunt zijn de keyboards, de contacten kunnen haperen (ook bij de LAMM). Jammer dat ze er geen J-wire keyboards in hebben gestoken. De klank is natuurlijk super.
Je schrijft "redelijke staat", wat is er niet helemaal in orde ?

wouw deze treat is zo ongeveer de eerste treat hier op het forum dus denk dat de goede man al zou kunnen overleden zijn. :dubbel:

whaha,
Inderdaad, ik had blijkbaar een schrobbelaertje te veel op :biertje:
Je moet ook altijd op de kleine lettertjes letten he

wouw deze treat is zo ongeveer de eerste treat hier op het forum dus denk dat de goede man al zou kunnen overleden zijn. :dubbel:

Wie is dood....?? :P

Rudi Linhard heb ik persoonlijk nog ontmoet op 16 september....dus die zal nog wel leven... :D

En de topicstarter Heli heeft nog een keer ingelogd op 27 Augustus j.l....dus ook grote kans dat die nog rondkruipt... :dubbel:

:{
In hoeverre lijkt ie op de mini? Kan ie veel verschillende klanken maken of is ie meer voor specifieke doeleinden bedoeld?

ik denk dt t mee een jp8 of prophet 5 rev 3 is ...qa klank want er zitten geen moog onderdelen in
volgens mij istie opgebouwd met de betere cems ....check t wel ff

iig mooi specs synth midi / poly [8 voices [split ???]
en 3 sc ....welke analoge poly,shebben rie osc ????
jammer geen intellie filter ofso ala bv synton sirinx multimode filtertje ,
maar ee moog filter ...weet niet ...ist geen type prophet 5 filter

ik heb zelf een dual moog prodigy ...en die rocked bets we ...wel altyd dezelfde sound.... dik warm
:biertje:s6 metuwen moog verzamelng :{

ik heb 't een beetje ontcijferd. De inhoud klopt net zo min als het taalgebruik :geslaagd:

een jp8 klinkt totaal anders (meer als een Roland) dan een Prophet 5 (welke meer als een sequential klinkt). De memorymoog klinkt als geen van beiden, klinkt eigenlijk als een moog.

Klopt, er zitten cem's in, verschrikkelijk veel zelfs. vco's adsr's vca's. De vco's klinken krachtig, de adsr's zijn supersnel en hebben een mooi verloop, en de vca's...ehm...doen het ook goed. En het filter is een moog-filter dus zonder cem's.

Hij heeft trouwens maar 6 voices en geen split.

Klinkt hij als een mini ? Ik vind van wel. Zet 'm op unison, 1 voice-mode, lowest key priority. Dichter in de buurt van een mini kom je niet.

Maar hij kan natuurlijk veel meer dan een mini. Heel erg veelzijdig. leads, bassen, fx en heel erg mooie strings.
Voor mooie filtersweeps wel ff een voltage-pedaal gebruiken, met de knop op het paneel krijg je dat natuurlijk niet voor elkaar.

Misschien zegt dit wat over de klank...

Als er één vrouw was met wie ik de rest van mij leven op een onbewoond eiland moest gaan doorbrengen....Dan was het de memorymoog...:D

(Zeg Hanzke, let es op uw taalgebruik hé, "wat" met een t...Het moet niet erger worden, stel je voor dat anderen dat ook gaan doen, dan komen we uiteindelijk uit op onverstaanbare posts hé...Zou zonde zijn...:D)

Back