AKAI MPC(60) Pads icm...

barn

Detroit nerd
Hoi,

Heb sinds gister een Akai MPC60 MKI OS 2.12, en ben met een kwartiertje pielen al helemaal tevreden :D

Maar ik kan mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen, en al verscheidene manuals getjekked...

Ik heb twee vragen:

1 - Is het mogelijk om met de Pads, ook externe synths te triggeren, in plaats van met een midi-keyboard? Zag vandaag een MPC3000 staan, en daar stond een knopje bij de Pad knopjes zeg maar met 'Note variation assign'? Heeft dit er mee te maken? en krijg je die feature dan ook bij een OS upgrade richting 3.10?

2 - Is het mogelijk om de interne drumsounds zeg maar op de pads te assignen net als '16 levels', maar dan met pitch waarden? In de nieuwste OS misschien? Zou erg vet zijn namelijk....

Re: AKAI MPC(60) Pads icm...

Origineel geplaatst door barn
Hoi,

Heb sinds gister een Akai MPC60 MKI OS 2.12, en ben met een kwartiertje pielen al helemaal tevreden :D

Maar ik kan mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen, en al verscheidene manuals getjekked...

Ik heb twee vragen:

1 - Is het mogelijk om met de Pads, ook externe synths te triggeren, in plaats van met een midi-keyboard? Zag vandaag een MPC3000 staan, en daar stond een knopje bij de Pad knopjes zeg maar met 'Note variation assign'? Heeft dit er mee te maken? en krijg je die feature dan ook bij een OS upgrade richting 3.10?

2 - Is het mogelijk om de interne drumsounds zeg maar op de pads te assignen net als '16 levels', maar dan met pitch waarden? In de nieuwste OS misschien? Zou erg vet zijn namelijk....

Ik heb geen mpc 60 maar misschien heb je toch iets aan deze antwoorden:

1 met een mpc2000(xl) of een mpc1000 kies je dan gewoon voor een midi kanaal ipv een drum kanaal. Note variation heeft daar niets mee te maken.

2 op de 1000 en de 2000 kan dit alleen met velocity

succes
2

Al wat je vraagt is mogelijk met OS 2.12!

1/ Tip: MIDI, manual

2/sounds, 8

ok dan! dan ben ik nog enthousiaster....

dat is precies wat ik wil!

even mijn enthousiasme delen...

timing perfect... binnen 5 minuten groovend als een gek... even stiekem opgenomen gelijk...
zo maar een 909-setje samplen... en dan echt rocken!

Testje (MPC60 en MP4 :luv: )

Bericht door een moderator:
cirkelzaag, mooie avatar maar daarvoor hoef je nog geen tig loze posts neer te droppen

Back