"Wie heeft" de cassette van "De synthesizer" 1982/1983?

Ik heb deze vraag al een hele poos geleden gesteld, maar er toen geen reaktie op gekregen.

Ooit hadden ze in de bibliotheek geluidscassettes in speciale mappen (soort van materiaal voor les-doeleinden).
Volgens mij waren het bruine kunstof mapjes waar ook weleens dia's in zaten.
Nu was er dus ook 1 map met daarin een opname van de KRO uit (ik dacht 1982) over "De Synthesizer". Diverse synthgiganten uit die tijd uit Nederland kwamen daarin aan het woord (o.a. Robert-Jan Stips van De Nits).
Het was echt enorm interessant.
Lijkt me zo leuk om dit weer eens terug te horen. Lijkt me zeker interessant voor een forum als dit.

Wie heeft de opname ergens in een stoffig hoekje liggen?

Mijn dank is groot

Erik

Niemand die dit iets zegt? Ben ik de enige die de cassette ooit gehuurd heeft?

Ja daar zeg je wat , deze moet ik nog hebben .

Was toen een uitzending met Robert-Jan Stips hij speelde toen
de tijd op een PPG en dacht een moog.
in die uitzending ging het ook over midi en volgens Robert-Jan Stips
zou dit geen toekomst hebben.
ook had hij het over die tijd met de golden earing en SUPER SISTER .

maar waar is dat bandje nu :confused:

Ik dacht dat dit ook in het zelfde jaar was toen ROCKSCHOOL op
tv kwam en deze uitzending was er een onderdeel van..

Ja en volgens mij heeft Robert-Jan het ook heel even over de Synthex. Volgens mij was hij de eerste die er 1 had in Nederland. Volgens mij waren de gasten van PERU ook in het programma aan het woord. Zou ons medeforum lid Rob Papen het bandje niet hebben?

De link die ik daarnet gaf is ook wel geinig. Wie is "SOLEX"?. Na DAF aangeklikt te hebben, hoor ik ineens Liesbeth Lieselink. Nooit van gehoord. Een elitair meisje zo te horen die een home-studio heeft onder haar platenzaak. Wel lachen.

ten tijden van die opname was het halve forum nog niet geboren (1982)
daarom hebben vele hem niet gezien denk ik
ik heb er wel van gehoord van het bestaan ervan, maar ik ben het ook nog nooit tegengekomen ,helaas

Als ik me niet vergis is de bibliotheek in Assen ook in het bezit van deze tape. Als ik tijd heb kijk ik wel ff.

Origineel geplaatst door Catalunya
..........................
De link die ik daarnet gaf is ook wel geinig. Wie is "SOLEX"?. Na DAF aangeklikt te hebben, hoor ik ineens Liesbeth Lieselink. Nooit van gehoord. Een elitair meisje zo te horen die een home-studio heeft onder haar platenzaak. Wel lachen.

Na, dat vind ik een nogal vreemde uitspraak. Solex niet kennen er maar het predikaat 'zo te horen elitair meisje' opplakken. Ze heeft een 2ehands platenzaak in Amsterdam. Ze begon met een keine sampler fragmenten te samplen van vaak onverkoopbare l.p.'s uit de winkel. Onbekende samples van vaak baggerplaten, die daardoor toch nog heel bruikbaar bleken. En niet zo snel problemen met copyrights, want vaak volslagen onbekend bronmateriaal. Bracht al zeker drie volledige cd's uit op o.a. Matador (die haar daarna op lompe wijze dumpten). En een hele reeks leuke singles. In buitenland veel heel goede recensies. Heb haar een paar keer live gezien. Lijkt me een hardstikke leuk mens, mooie meid trouwens ook. Geen kapsones. Paar heel goede platen.
Meestal aan de basis een HD-recorder en een sampler. Recentelijk ook een aantal merkwaardige live optredens met Maarten Altena Ensemble. Oprekken van grenzen, heel goed. Een van de meest originele Nederlandse electronica acts.

website http://www.solex.net

Origineel geplaatst door conso
Na, dat vind ik een nogal vreemde uitspraak. Solex niet kennen er maar het predikaat 'zo te horen elitair meisje' opplakken.http://www.solex.net

Ach, maak je niet druk. Het is toch juist leuk "een elitair meisje" die muziek maakt d.m.v. samples, harddiskrecorder etc.
Zie het niet zo negatief. Ik heb al eerdere post van jou gelezen en je lijkt "soms" snel geirriteerd (sorry voor dit predikaat).

Jaja, Catalunya, die vorige thread herinner ik me ook nog wel. De Hans Bakker story. De vele verschillende meningen zweefden met flinke vaart tussen platgetreden paden en fantastisch. Het loopt trouwens niet zo'n vaart met mijn irritatiegrens. Maar 'elitair' klinkt nogal negatief. Ik vind dat ze dat niet verdiend. En ik zelf trouwens het predikaat negatief niet :biertje:

No sweat,

gr.
conso

Heb even in het archief gekeken maar kom alleen bandjes van The Ferry Maat Soulshow
tegen en In de Mix .8)

Origineel geplaatst door synthiaks
Als ik me niet vergis is de bibliotheek in Assen ook in het bezit van deze tape. Als ik tijd heb kijk ik wel ff.

Hey tof van je dat je wilt kijken.

Mijn dank is al groot:okdan:

Origineel geplaatst door conso
Jaja, Catalunya, die vorige thread herinner ik me ook nog wel. De Hans Bakker story. De vele verschillende meningen zweefden met flinke vaart tussen platgetreden paden en fantastisch. Het loopt trouwens niet zo'n vaart met mijn irritatiegrens. Maar 'elitair' klinkt nogal negatief. Ik vind dat ze dat niet verdiend. En ik zelf trouwens het predikaat negatief niet :biertje:

No sweat,

gr.
conso

Okay zand erover and back to buisiness:biertje:

Back