3 dubbele keyboard standaard

Wodka

Ouwe rot
hallo, ik ben op zoek naar een 3 dubbele keyboardstandaard, een bigmac voor synthesizers dus :D

kunnen jullie me eens een paar merken noemen die zoiest maken? ik vind er namelijk niet veel.

Je zou voor zo'n oplossing kunnen gaan:

SPL253.jpg

Gewoon van quicklock dacht ik

maar aangezien dat er niet echt heel elegant uitziet, en echt stevig lijkt me het ook niet, vind je dit mischien wel wat:

ULT11556.jpg

Ultimate Support Apex
(is er ook in een 3 laags uitvoering)

maar ik heb met allebei geen ervaring, ik geef je bij deze alleen inspiratie ;)

die quiklok gevallen lijken me niks, als die grote stevige standaards al niet helemaal betrouwbaar zijn, hoe willen die dingen het dan houden, ik heb ooit zo ene dubbel gehad, dus 2 hoog, maar die heb ik snel weggedaan omdat ik het onstabiel vond.

Ik heb een Ultimate Apex Deluxe (dwz met langere armen onderaan) en daarop staat mijn MOOG L.A.M.M. Memorymoog (onder) en Roland Juno-60 (boven).
Sterk genoeg zijn de Ultimate Support staanders wel, maar ik vind ze toch behoorlijk wankel staan... Ze hebben neiging om bij de minste hapering voorover te vallen (heb al enkele keren doodsangsten beleefd). Mss. ligt het ergens wel aan de synths (Memorymoog weegt 35kg of zo en staat onderaan - dwz het meest naar voren, de Juno-60 weegt een stuk minder).
Iemand tips ??

Ja. Ik heb een mogelijke tip.
Bij mijn toetsen-dealer wordt voor het bevestigen van keyboards/synths een soort buizensysteem gebruikt. Zeer stevig en praktisch.
Ik heb er zelf even over nagedacht om dat aan te schaffen, maar heb het er verder niet meer over gehad.
Waarschijnlijk is dat professionele muziekwinkel equipment, maar ik geloof dat het wel bij hem te bestellen is. Je zou kunnen informeren (prijzen weet ik niet.)

URL: http://www.muziekhuisdacapo.nl/

Mischien is dit wel iets ?

127815.jpg

158127.jpg

ik gebruik al 2 jaar de Ultimate Apex stand, heb bij Thomann een extra unit met dragers gekocht (die lange).
Op de onderste lange dragers staat m'n Stage Piano (Kurzweil 13 kg) daarboven de Triton en helemaal bovenaan (daar waar de Apex ophoudt m'n ION (eerst de DX7). Om geen rugklachten te krijgen heb ik een podiumpje in elkaar gezet van 15 cm hoogte om niet gebukt piano te hoeven spelen (post binnenkort wel een fotootje). Dit werkt voor mij perfect, staat stevig en ziet er tof uit. Ik denk dat het gewicht wel een rol speelt (Memorymoog is idd wat overdone).
Speel zowel in discotheken, kroegen en feesttenten, we hebben een 'springerige' zangeres maar alles staat goed stevig.

Heb deze (Quik-lok)

Attachments

• qlx_22.jpg
    qlx_22.jpg
    56,8 KB · Bekeken: 104
Plus deze

Attachments

• gear2.jpg
    gear2.jpg
    50,1 KB · Bekeken: 101
Is dit!!!! En is (voor mij) echt wel stevig genoeg!!!!

Attachments

• gear2.jpg
    gear2.jpg
    50,1 KB · Bekeken: 102
Origineel geplaatst door Daftmax
Heb deze (Quik-lok)

Die gebruik ik op het podium dus ook, en voldoet nèt.
Als een standaard meer dan 2 synth's moet kunnen herbergen, ga ik voor niks anders als een A-stand.
Ik heb er al de nodige afgeragd (in winkels) en die dingen geven geen krimp.

Ultimate Apex, in de opstelling van the Pet Shop Boys op hun laatste tour

Attachments

• 39.jpg
    39.jpg
    50,5 KB · Bekeken: 111
deze heb ik: een Ultimate Deltex, en toevallig doe ik em weg
:confused:

Attachments

• ultimate-stand.jpg
    ultimate-stand.jpg
    13,5 KB · Bekeken: 109
Voor hoeveel ?