[Deephouse/Techhouse] Needles & Stitches

Lekker nrtje, dat loopje klinkt me bekend in de oren, staat hier ergens op een sample cdtje volgens mij. Lekker sfeertje, gave geluiden op de achtergrond, de mix is lekker helder. Die pitch down met die ride is al vaak gedaan, maar het geeft toch een stoer techno gevoel aan je track. Voor de rest kabbelt de track relaxed door, alhoewel t een best minimaal trackje is qua spanning opbouw e.d. blijft ie toch intressant door die geluiden op de achtergrond. Dit is ook geen luister track, maar een "recht in je gezicht" dansplaatje voor in de club.

Lekker (doormix) plaatje. Ik zou dit wel kopen en draaien iig

Ik vind dit trouwens geen Deephouse, maar gewoon techhouse.

waar ik veel mensen betrap op het niet nadenken over diepere lagen in je track heb jij wel al wat extra lagen in je track gebouwd. al mogen er best nog 3 of 4 diepere lagen extra bij waar miniem wat gebeurt heel in de verte.
Ik vind het mooi dat elke laag in je muziek steeds iets anders doet en daardoor kun je het nummer meerdere keren luisteren en toch steeds weer geprikkeld worden om dieper te luisteren naar bijvoorbeeld 1 van de lagen. De baslijn is echt geweldig mooi diep en totaal niet irritant. de kunst van het weglaten heb je goed gebruikt. niet elk nummer moet beuken en vliegen zijn. Deze doet precies waar hij voor gemaakt is, luisteren en opbouwen in een dj mix!
ik ben het dus niet helemaal eens met de vorige post hier, juist door die lagen is het een luistertrack voor tussendoor!

Origineel geplaatst door Mstudio1
waar ik veel mensen betrap op het niet nadenken over diepere lagen in je track heb jij wel al wat extra lagen in je track gebouwd. al mogen er best nog 3 of 4 diepere lagen extra bij waar miniem wat gebeurt heel in de verte.
Ik vind het mooi dat elke laag in je muziek steeds iets anders doet en daardoor kun je het nummer meerdere keren luisteren en toch steeds weer geprikkeld worden om dieper te luisteren naar bijvoorbeeld 1 van de lagen. De baslijn is echt geweldig mooi diep en totaal niet irritant. de kunst van het weglaten heb je goed gebruikt. niet elk nummer moet beuken en vliegen zijn. Deze doet precies waar hij voor gemaakt is, luisteren en opbouwen in een dj mix!
ik ben het dus niet helemaal eens met de vorige post hier, juist door die lagen is het een luistertrack voor tussendoor!

:) Leuk om te lezen. Baslijnen stoei ik al jaren mee, dus relaxed dat je deze goed vind. Dat van die lagen, dat klopt wel. Met name voor achtergrond fx probeer ik zowel lage als midden en hele hoge lagen te vullen met weet ik wat. (schreeuwende schapen en/of kinderen) ;)

:biertje:

klinkt niet verkeerd, lekkere sfeer en mooie warme geluiden, muziek die een glimlach op mijn gezicht brengt. :)
Maar je wilt kritieken dus zal ik toch wat opmerkingen plaatsen.

1 Ik mis een kleine beetje de losse geluiden in je beat, de basis loopt lekker door, maar er zitten geen klein varitaties in die regelmatig (subtiel) anders zijn (gooi er wat van die lekker detroit tom lijntjebs in bijv)

2 een 2e (hogere) bas lijn of een ritmische melodie (met gefreak aan de filter) halverwege de track erbij in zou het geheel wat meer afmaken, (mischien gewoon wat freaken aan de filters van de strings zou ook al wel fijn zijn

3 ik vind de track erg lang, ik denk dat je in 4 a 4 en halve minutt je verhaal ook over kunt brengen in deze track

van afmixen enzo heb ik weining kaas gegeten, dus hier mee zul je t moeten doen

:biertje:

lekker relaxed nummer, wel wat te lang vind ik. Ook hoor ik distortion als de ride klinkt. Is dat de bedoeling? Zo ja, jammer; ik vind het niet zo mooi. Zo nee, fixen! Het nummer doet me denken aan een nummer van de Solaris cd van Photek (lijkt me geen verkeerd compliment ;) )

Origineel geplaatst door Hazes
lekker relaxed nummer, wel wat te lang vind ik. Ook hoor ik distortion als de ride klinkt. Is dat de bedoeling? Zo ja, jammer; ik vind het niet zo mooi. Zo nee, fixen! Het nummer doet me denken aan een nummer van de Solaris cd van Photek (lijkt me geen verkeerd compliment ;) )

Ken dat nummer niet, maar zal het eens opzoeken, die distortie heb ik express gedaan, bedankt voor het lusiteren.

Erg goede vibe en beat.
Dit soort deephouse tracks mogen ook normaal lekker lang duren.
Maar voor mij persoonlijk vind ik in 6.40 er te weinig gebeuren.

He aor,
While listening, ik vind hem errug relaxed!
Ik vind de baslijn inderdaad echt superlekker!
Ik vind idd die distortion op je rides echt heel lelijk! net of ie clipt!
Verder vindt ik hem echt een toppertje! idd geen vette beuker ofzo maar gewoon echt superlekker, en weer goed filterwerk zoals ik vaker van je hoor! echt erg lekker, ligt ook lekker in mijn straatje waar ik van hou!
:halleluja
(wil je nu mijn laatste track ook ff checken?;))

lekker nummer zeg!
weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :)
ik had een ietwat loom deephouse nummer verwacht, maar dit is echter heel dynamisch. Mag lekker lang doorlopen zo ja. Percussie is ook subtiel gedaan, niet te veel, niet te weinig, net genoeg. Leuke patronen ja.

Knap *D

ik ken niet zoveel van deephouse, maar dit klinkt lekker :okdan:
ken je enkele goede deephouse artiesten?

ik hoor de hele tijd hetzelfde lekkere ritme en heel zacht wat andere geluiden, ik zou die wat meer naar de voorgrond trekken

Klinkt goed .
Bassline , de bassdrum , en synths.
Zou je er een stuk zonder hihats en rides in kunnen plaatsen
Dat zou IMHO de track wat meer afwisseling geven

Een geluid klinkt als een dolfijn
Er zijn toch geen dolfijnen gepest om dat geluid te krijgen ?8o)

Origineel geplaatst door Bahamut
ik hoor de hele tijd hetzelfde lekkere ritme en heel zacht wat andere geluiden, ik zou die wat meer naar de voorgrond trekken

Ja, klopt als een bus. Ik begrijp ook niet waarom het uit mijn boxen wel hard genoeg klinkt, maar overal klinken de geluiden vrij zacht.

de rest bedankt voor het luisteren.

Back