[tip] absolute two monitors

Wat een boel, olie in je monitors??? Ik ben nog niet zo lang geleden overgestapt van het grote gedoe naar een studio. Ik heb vorige maand mijn eerste monitors gekocht nl Event TR8.
Maar nu mijn vraag: ik heb nog nooit van olie in monitoren gehoord dus kan iemand mij effe uitleggen waarom er olie in een tweeter zit. In de woofer waarschijnlijk niet... of toch?

Origineel geplaatst door Sony
Maar nu mijn vraag: ik heb nog nooit van olie in monitoren gehoord dus kan iemand mij effe uitleggen waarom er olie in een tweeter zit. In de woofer waarschijnlijk niet... of toch?

Ik heb er verder geen verstand van, maar olie wordt o.a. gebruikt voor smering (slijtage/weerstand vermindering) en warmte (energie) overdracht tussen componenten. Ik neem aan dat dat hierbij ook zo werkt.

En waarom alleen in een tweeter? Misschien omdat een tweeter voor de hoge frequenties zorgt. Hoge frequentie betekent meer trillingen per seconde, en eventueel dus meer slijtage.

val-racing-50.jpg

Hey ik heb deze in m'n basuitgang gegoten. Ik heb ineens meer bass en vermogen...

Koop het nu!!! Het werkt echt!

taccueil.gif

Origineel geplaatst door Javascript
val-racing-50.jpg

Hey ik heb deze in m'n basuitgang gegoten. Ik heb ineens meer bass en vermogen...

Koop het nu!!! Het werkt echt!

taccueil.gif

LOLROTF :dubbel: :dubbel: :dubbel:

Origineel geplaatst door Grooveron al met al zijn dus de risico's behoorlijk dat je wat kapot maakt en de voordelen zeer discutabel.
ik geloof je als je zegt dat het anders klinkt.
Dit zou heel goed sugesstie kunnen zijn. Je verwacht een verandering, die is er dus ook. [/B]

Ik ken/heb deze monitors nu 4 jaar, best lang dus en ben bekend met beter merken en types.
Dit is niet suggestief, bij omgekeerde aansluiting of verplaatsing is het geluid nog steeds duidelijk helderder, minder dichtgesmeerd.