nieuwe Jazzanova album

olafmol

[EXPANSIONS]
mag ik jullie even wijzen op het feit dat Jazzanova eindelijk z'n album heeft afgeleverd, en dat het GENIAAL! is...

een perfect gelukte fusie tussen electronische geluiden, jazz, funk en soul.....super!

album heet "In Between" en alleen de verpakking is het al waard om em te kopen ;)

Olaf

Re: nieuwe Jazzanova album

Origineel geplaatst door olafmol
mag ik jullie even wijzen op het feit dat Jazzanova eindelijk z'n album heeft afgeleverd, en dat het GENIAAL! is...

een perfect gelukte fusie tussen electronische geluiden, jazz, funk en soul.....super!

album heet "In Between" en alleen de verpakking is het al waard om em te kopen ;)

Olaf

Kijk dit is precies zo´n thread die ik OOK graag wil lezen hier op het forum. Ook al heeft het misschien weinig met synths te maken. Ik krijg weg goed advies van olaf nu en wil best eens dat album gaan checken!

(Dit in reactie op de thread van fuse: ´veel posts weinig synths!).

Eric

mwaah... ben niet zo'n jazzanova fan... ik voel ze niet zo... geef mij maar de nieuwe (en eerste) langspeler van Kaidi Tatham: Agent K - Feed the Cat... niet zo freaky als ik had verwacht, maar goeie broken beats.. met Carleen Anderson... andere aanraders, reeds vorig jaar verschenen: Numbers - Safety by Numbers van Demus (of Young Disciples fame), wederom met Carleen Anderson...voor mij persoonlijk beste plaat van 2001!

die Agent K moet ik nog checken, het nieuwe Recloose album is ook uit overigens...hoop binnenkort ook het nieuwe Ayro album te kunnen horen...

trouwens, Carleen Anderson was toch ooit de zangeres van the Young Disciples? ik baal nog steeds dat ik ooit dat album uitgeleend heb en nooit meer teruggekregen heb....ff zoeken online of ie nog ergens te koop is..

Olaf

Klopt, Carleen (dochter van Bobby Byrd en ... Anderson beiden uit James B' band) was vaste zangeres van de young disciples. Demus was mede-producer. heb de young disciples CD nog paar weken geleden bij concerto (utrechtsestraat, a'dam, hebben 'm gewoon op voorraad) gehaald voor tien euro ofzo. had hem alleen op tape en nu mijn taperecorder kaputt ging was dat toch lastig. kwam er toen ook achter dat I.G. Culture meerapt op die plaat...
Op de numbers Cd/Lp echter heet Carleen: Mardou Fox
Komt Ayro ook met een langspeler uit, zoja, wanneer wordt ie verwacht? ik ga zeker vanmiddag dan even recloose luisteren..

kom allen met tips, ik heb nog genoeg cadeaubonnen liggen.... :)

heb net dat oude album bij plato online besteld....hopelijk kunnen ze em regelen..ook nog ff de oude Omar klassieker "there's nothing like this" besteld...die was ik nl ook kwijt.....nooit muziek uitlenen! ;)

nog meer tips:

Disco Spectrum 3 ..2cd met underground disco kneiters in 12" formaat, compiled door oa Joey Negro..BBE

Joe Clausell: music, a reason to celebrate... vette 2 CD compilatie..ook op BBE

Choice een mix 2CD door Francois K.

dat van dat Ayro album weet ik niet precies wanneer..zal ff rondvragen..geloof dat een vriendje van me em al op CD-R heeft....

Olaf

Iemand al de nieuwe Luke Slater gehoord?

Een soort mix van Pop en Techno. Zijn nummer stampen nog steeds en zijn duidelijk nog in zijn stijl maar er zit een of andere neger de hele tijd overheen te zingen. Op de CD kon ik het niet echt waarderen. Je kan echter op www.3voor12.nl een hele feed luisteren van de live-set die Slater gaf (met zingende neger) in de melkweg laatst en dat kwam echt wel tot zijn recht.

Al met al heel knap van Slater om de brug tussen Techno en Pop te slaan. Respect!

AANRADER!! De nieuwe David Holmes (schalt momenteel op mijn werk over de afdelings MP3-server). Hele dikke funk-platen afgewisseld met eigen nummers van Holmes. Erg funky erg weird!

Verder leuke albums die ik laatst gekocht heb die niet met 'Dance' te maken hebben:

Mercury Rev - All is dream
Plaid - Double Figure
Placebo - Without you I am nothing
ICEBREAKERS & THE DIAMONDS, Planet Mars Dub,
(met uitermate 1978-stylie voorkant
e32010qjqej.jpg

en ik heb het laatste album van Soulwax maar weer eens uit de kast gehaald....VET!

Olaf

joepie! the road to freedom is binnen! geniaal.....was gewoon nog op voorraad blijkbaar via plato.nl

Olaf

nieuwe (eerste) [Recloose - Cardiology] langspeler is ook erg fijn: detroit techno meets broken beats (nou ja, is niet helemaal waar, maar wel een beetje)

vind road to freedom nog steeds goed, maar klinkt toch wel heel erg begin jaren '90 (talkin loud) he?

kennie wachten op Ayro.. draai [drink] en [let this love] grijs..

yup echte typische talkingloud sound...maar heb er erg goeie herinneringen aan....

Ayro is geloof ik nu met een album met ouder werk en remixen aan het shoppen....

Olaf

Nieuwe Maddslinky is ook leuk, Goya Selector Mixed by Dego ook, en een leuke ouwe, niet dance, wel synth gerelateerd:

Jean Jacques Perrey: Moog Indigo 8)

Ouwe Gangstarr samples van een Franse synthfreek

Attachments

• cover_indigo.gif
    cover_indigo.gif
    16,8 KB · Bekeken: 115
Ik ken welgeteld geen 1 nummer wat ik minder vind van jazzanova,al jaren doen ze hun ding en verbazen me keer op keer.
Je kunt er niet aan horen dat het duistsers zijn:)

ook een tipje:

Metro area en morgan geist,is al vaker genoemd maar kan niet vaak genoeg genoemd worden:D

Origineel geplaatst door Shivah
Metro area en morgan geist,is al vaker genoemd maar kan niet vaak genoeg genoemd worden:D

Metro Area MOET vaker genoemd worden! :D

Erg clever gemaakte muziek..

Back