Hardcore kick met Pro 53 VSTi

Origineel geplaatst door alexander1982
"Music Maker" mensen. Al die track-zooi is voor debielen ;)

sufferd...
ik geloof niet echt dat je weet waar je over praat.
jij maakt toch gabber? neophyte was eerst alleen maar amiga tracking! hehe... hardcore 2 da bone zeker :duivels:

Ik maakte ook maar een geintje. Al moet ik alle eerlijkheid wel toegeven dat ik altijd met de MM-serie heb gewerkt en niet trackers. Ik gebruikt hem (MM 7) nu nog, al is het alleen maar om vocals met time-strechts (is dat goed zo) gelijk te krijgen met het BMP van een track.

Aha, ok ;)

Ik ben weer geen MM fan, maar dan ga je die mensen niet afzeiken... imho

Origineel geplaatst door Coady
niet iedereen heeft een geldboom op zn rug groeien om zulk apparatuur mee te kopen

juist.

Origineel geplaatst door Alterex
juist.

De een koopt een spoiler voor zijn auto en de ander koopt een......

Je hoeft echt niet veel geld te bezitten om een begin setupje te kopen.
Ik ben begonnen met protracker en toen ik midi wou gaan kocht ik een Alesis q6(kut synth) s2000 mixertje siprit fx16 en een drumstation....en een jaar daar na had ik een mks50 alpha juno 1 106 en een 909.......
En ik verdiende denk ik 1600 gulden per maand ofzo(misschien zelfs minder)....was 18....

ps ik hap ook zo lekker:)

Origineel geplaatst door Catscan

Doe mij dan maar deze:

evovii6.jpg

De vintage warmer en een para-eq maakt 't ieder geval een stuk beter.

En ach - als je maar lol hebt :).

Ik ben begonnen met protracker en toen ik midi wou gaan kocht ik een Alesis q6(kut synth) s2000 mixertje siprit fx16 en een drumstation....en een jaar daar na had ik een mks50 alpha juno 1 106 en een 909.......
En ik verdiende denk ik 1600 gulden per maand ofzo(misschien zelfs minder)....was 18....

ik moest elke dag op m'n blote voeten over het grint naar m'n werk lopen ( geld voor schoenen hadden we toen niet ),waar ik de hele dag in storm en vrieskou op m'n knieën met m'n blote handen onkruid moest verwijderen uit weilanden,voor een halve cent per dag....we woonden toen met z'n zestienen in 1 kamertje van 2 bij 3 meter...toen ik begon had ik een emmer als drumbak en een stuk karton met elastiekjes als gitaar,waar ik toen heel blij mee was....

de moraal van dit verhaal : wees blij met alle mogelijkheden die er nu zijn,met een pc-tje kun je al componeren,haal er uit wat je kan.....:D

met welke apparatuur heb je je debuut in de hardcore wereld gemaakt?

Origineel geplaatst door paul
met welke apparatuur heb je je debuut in de hardcore wereld gemaakt?

een Atari ST,een Roland MKS-100,Roland U-220 en Yamaha PSR-790....een lachertje dus...:D

vraag was eigenlijk voor catscan... 8)

maar nu hoef ik het igg niet meer aan E-noid te vragen...

Ik houd het gewoon bij de kicks uit m'n TR909, en die overstuur ik flink, of ik draai af en toe
bijvoorbeeld het hoog uit de kick wanneer ik dat nodig vindt.
Ook op het podium ( vraag maar aan =XTRECIST= ).

Maar das alleen persoonlijke voorkeur natuurlijk.

=)

Maar het gaat idd om de kok, en niet om de keuken.
Dus kun je naar mijn idee al heel veel doen met bv alleen een PC, maar je moet op een gegeven moment bv gewoon de PC monitor uitzetten en naar de muziek luisteren, en niet bang zijn om bv extremere EQ te gebruiken als dat je eerst dacht dat nodig was.

lukt het je nou nog niet om lekkere kicks te maken erol? ;)

heb hem trouwens wat dikker gemaakt, zo beter?

Attachments

• raggen.mp3
    543,7 KB · Bekeken: 113
Laatst gewijzigd:
Na het lezen van deze topic ben ik beginnen geloven dat hardware synths idd de perfectie kunnen maken. Als je ziet wat voor een sound die tr-909 heeft dat is ongelooflijk.

Ik ben pas een half jaar bezig maar ik begrijp vrij veel van al het synthe tot nu toe, de werking van de oscilators, frequenties, ADSR, lfo etc etc. Ik dacht dat er geen verschil was tussen hard en softsynth naar output toe, beide werken met de wetten van de electriciteit.

Hoe hard ik ook probeer om mijn zelfgemaakte kicks zuiverder en dikker te maken, de kicks van mijn kameraden hun hardware zijn pakke smeriger... terwijl we dezelfde basisrsettings voor een kick hanteren

...kut, mss klopt het hardware > software verhaal toch

zoveel te beter voor de mensen die pro gaan en een studio samen stellen... dat wel

Voor een aantal elementen van je beat is het gewoon belangrijk dat daar niks aan mankeert.. kick, snare, bass (evt hihat)

Alle 'bij geluidjes' kan je halen uit welke bron dan ook.. hard/software, synthese/samples, tikken op een vuilnisbak, je eigen stem.. maakt niet uit.

Dus, spaar voor een Pearl Syncussion -als je er een kan vinden natuurlijk- en je hebt jezelf een kick die je veel verder kan manipuleren dan die uit een 909, maar die zeker net zo diep gaat (als 't niet dieper is) :P

@squad, volgens mij gaat het helemaal goed komen.. je hebt het verschil gehoord :)

Back