[Akai] Hoe knip ik samples met een s900

spdk

ech wel
Hajo!

Zoals de titel al doet vermoeden vraag ik mij af hoe je een sample kan knippen met een s 900, ik heb dus een lang stuk spraak waar ik woorden uit wil knippen, alvast bedankt en c.u. later oscillator!!

spdk

Laatst gewijzigd:
bedoel je dat je 1 sample in meedere stukken wilt hakken?
bijv. ieder woord apart?
Dan is het namelijk een kwestie van de hele sample copy-en en vervolgens het begin en het einde van deze NEWSAMPLE veranderen....Daarna weer de originele sample opnieuw kopieren...dan een ander gedeelte selecteren.

DUS
Eerst COPY origineel
Dan met de GeCOPY-de sample het begin en eind veranderen. (evt Discard before and after end toepassen)
Dan opnieuw het origineel pakken en een ander stukje selecteren

Wat handiger is; Gebruik het pc-programma "AKAI-disk"...Deze kan monoWav. bestanden omzetten naar akai format.
Het werkt voor mijn S950 wel in ieder geval (deze verschilt niet zoveel van de S900 geloof ik)

Oja, als je trouwens bedoelde hoe je iets uit het midden van een sample wegknipt, dan zou ik het niet zo snel weten...

Oxy

Dat is wel relaxt maar ik heb een lange stemsample, 30 sec of zo, daar wil ik de woorden los van knippen en alles in aparte keygroups zetten om geheugen te besparen, volgens mij past het dan net :)

Als je copy doet en de start en end postities alleen verandert dan heb je twee keer die lange sample toch? Dus je geheugen gaat zo ook erg hard. Op de s3000 kon je gewoon cut doen, dan knipt hij voor het startpoint en na het endpoint alles weg, maar deze niet en dat is ook cut.

Akaidisk gebruikte ik eerst ook voor mijn s900, maar toen ik mijn computer geformateerd had en opnieuw geinstalleerd had deed ie het niet meer, computers suck!

Ik ga akaidisk maar weer downloaden en opnieuw proberen !!

Laatst gewijzigd:
Back