ok, wie helpt me herbouw van studio!

Origineel geplaatst door fuse
Met die 01v kun je max 8 in/out kanalen aan digitaal.

Geen MY16-mLAN voor de 01v?

ik heb nog even doorgekeken en volgens mij voldoet de terratec phase 88 aan mijn eisen, heeft er al iemand ervaringen met deze kaart?

Ik dacht er aan om er een leuke control surface bij te doen, misschien die uit de nieuwe lijn van berhinger voor eq en misschien ook de faders erbij

Origineel geplaatst door bastardsunited
ik heb nog even doorgekeken en volgens mij voldoet de terratec phase 88 aan mijn eisen, heeft er al iemand ervaringen met deze kaart?

Ik dacht er aan om er een leuke control surface bij te doen, misschien die uit de nieuwe lijn van berhinger voor eq en misschien ook de faders erbij

ik heb de voorloper van dat ding bij mij in een compje zitten (EWS88MT) en dat werkt puik !
wel in het begin ff geklooi gehad met de drivers, maar het draait nu perfect !
een controller erbij zit bij mij ook in de planning (en idd: zo'n behringer waarschijnlijk)

mijn idee is dat ik dus altijd gebruik wil maken van alle inputs van de kaart, zodat ik dus echt mijn eigen mixer kan vervangen door een digitale (software mixer) HEt leek me een goed idee omdat ik zo een reeks aan vst effecten kan gebruiken. IS dit in de praktijk ook haalbaar?

Even ervan uitgaande dat je computer ingericht is op het draaien van de nodige verschillende vst's: Ja !

de software-mixer zit trouwens bij de kaart

ah kijk, mooi

ik had namelijk een behoorlijk duidelijk idee voor ogen, en als dat niet helemaal uitvoerbaar is dan heeft het uberhaupt geen zin om dingen te verkopen en zo'n phase 88 te kopen als het niet ook daadwerkelijk beter werkt dan een standaar mixer

Origineel geplaatst door r.5
Geen MY16-mLAN voor de 01v?

Blijkbaar zal de MY16-mLAN wel compatibel zijn met de 01v.
Voor meer info klik <hier>

Ik lees dat de terratec phase 88 ook een digatale in/out heeft, geldt dit dan als een extra input boven op de 8 tulp in en uit? hoeveel effectieve ins en outs heb je dan gescheiden?

Heb er nog eens goed over nagedacht. En ik denk dat je qua centjes toch wel heel erg veel moet bij gaan lappen om jouw plannen uit te voeren.

Misschien kun je een niet zo dure tussenoplossing kiezen.

Je koopt alleen een geluidskaart met meerdere ins/outs ala delta66 en je gebruikt naast normale master die andere inputs als sends/inserts voor je spirit mixer. Misschien moet je dan insert kabels of send kabels gaan gebruiken. Maar dan heb je (wel met wat latency) toch je VST effecten op de plekken waar je dat wilt. En evt een patchbay om slijtage van je mixer/geluidskaart te voorkomen.

geen gek idee op zich...maar mijn spirit heeft maar 3 effect sends. En bovendien kan ik het financieel heel goed doen hoor. Ik kwam zelf op het volgende reken sommetje. Dit zijn marktplaats prijzen en dus mensen die misschien minder kritisch zijn dan hier :engel:

behringer composer en enhancer: 120 euro (heb ik al een bod van 100 euro op)
terratec dmx 6 fire: ongeveer 150 euro
spirit folio 14/2 ongeveer 250 euro

dit is saampjes toch ongeveer 500 euro.
te kopen:

terratec phase 88 360 euro
behringer bc2000 controller 190 euro

saampjes 550 euro, dat moet toch wel te doen zijn. En bovendien heb ik nog een phonic mixertje liggen die ik kan gebruiken voor allerlei andere kleine zaken die nog ingeplugd moeten worden naast de standaard 8 ins

Back