De "alles-over-de-Novation-KS5" thread

@Syntagma:

Je bespeelt de patch ongeveer in het midden van het keyboard, met de filter een beetje open. De cutoff moet echt op 0 staan en de resonance voluit op 127 met 24dB slope. Als je dan speelt, hoor je eigenlijk niks, maar 5 octaven hoger is het wel een normaal geluid, omdat het overdrive effect het hoge resonance geluid moet gaan overdriven wat een heel vies geluid ten gevolge heeft.

je kunt dit verifiëren door 1 van osc's te detunen met waarde 1, dan zou het gelijk helemaal vals moeten gaan klinken.

Als de cutoff op 0 staat, is het filter toch niet een beetje open?
Anyway volgens mij deed ik het wel volgens je beschrijving dus dit werd het *D

He Rauzi!

Bevalt me echt prima die KS5!!
Waarom heb je 'm eigenlijk weg gedaan?

Ik zie het als een super mooie master keyboard met lekker veel controllers, en als leuke bijkomstigheid een 16 voice nova synth er bij in... *D

Ik heb trouwens ook een Novation Nova Desktop bij me thuis staan, even geleend... Na heel veel testen over en weer moet ik zeggen dat de KS5 en die Nova erg veel met elkaar gemeen hebben. Alleen de pads/strings op de Nova klinken net even iets warmer/voller.. maar dat kan aan de presets liggen...

Sinds kort een KS4 in bezit. (Voor de mensen die vaker iets van me gelezen hebben... geen Ion om dat die qua karakter veel dichter bij de QS7 zit, de effecten en de prijs.)

Ook maar gelijk de nieuwe OS geïnstalleerd zonder enige moeite en geen last van kraak of biebs en zo.

Hij nodigt echt uit tot proberen en dan is dat brave er wel gauw vanaf.

Origineel geplaatst door Syntagma
Als de cutoff op 0 staat, is het filter toch niet een beetje open?
Anyway volgens mij deed ik het wel volgens je beschrijving dus dit werd het *D
Hmm dan zal er nog wel wat meer aan de patch moeten veranderen, ben alleen dus vergeten wat =(

@Marando:
kheb hem weggedaan omdat ik liever een 88 graded hammer action klavier heb als controller.. gewoon meer mijn stijl. ;)

Je kunt:

-De Vengeance soundset voor de V-station kopen en in je KS5 laden (vette trance sounds)
-De standaard V-station soundset erin doen
-Patches voor de K-station downloaden van Novation en erin doen
-Verschillende soundsets voor de V-station downloaden van kvr-vst.com en die in je KS5 laden
-Registreren op samplearena.com en 8 soundsets downloaden voor de V-station en die ik je KS5 laden
-Kijken of je ergens de Arksun soundsets voor de KS en A-station vandaan kan toveren
-Etc.

Er zijn bij mijn weten geen soundsets voor de KS4/5 maar wel veel voor de V-station en de K-station.

kan iemand me helpen met het instellen van de novation ks4 multi-timbraal?

ik druk op PERF en dan op MENU en dan zie ik oop het scherm: "PART MIDI CHAN" vervolgens draai ik aan de data knop maar dan blijven de midi nrs gewoon vast staan, ik kan dus niks veranderen.

ja nu werkt het, das wel raar LOCAL OFF stond ie dat is gebruikelijk in een multi-timbrale setup.
toen heb ik em op LOCAL ON gezet en toen kon ik de settings per part veranderen.
bedankt voor de tip, daar was ik nooit op gekomen !

ook een rare eigenschap is dat ie de multitimbrale kanaalnummers per Performance opslaat.
dus kan je per performance die kanalen gaan instellen, weird. voor mij niet echt handig.

ik wil die ks4 multitimbraal zo laten werken in cubase:

kanaal 1 tm 4 -----soundengine ks4 part 1 tm 4
kanaal 5 tm 16 ----sofsynths in cubase

maar nu kan ik als locol off gebruikt wordt niet scippen , hoe kan ik t beste te werk gaan als de ks4 masterkeyboard moet zijn?

Ik kan er nog steeds niet tegen dat ik hem (KS Rack) voor 800 euro heb gekocht
frusty.gif

Heb je er nu 2 voor =(

Origineel geplaatst door RoelRoel
Ik kan er nog steeds niet tegen dat ik hem (KS Rack) voor 800 euro heb gekocht
frusty.gif

Heb je er nu 2 voor =(

Ohhhh ;{ Ik heb ook medelijden met mensen die de KS5 voor dik boven de 1000 euro hebben gekocht. Het is best een leuke synth maar 1400 euro (introductieprijs) is toch wel erg veel geld voor iets wat ik voor 350 euro in huis heb gehaald :L

aanbieding: 899,- dus een extra rede om um lekker te houden! 8)

Origineel geplaatst door Marando
Ohhhh ;{ Ik heb ook medelijden met mensen die de KS5 voor dik boven de 1000 euro hebben gekocht. Het is best een leuke synth maar 1400 euro (introductieprijs) is toch wel erg veel geld voor iets wat ik voor 350 euro in huis heb gehaald :L

Een paar maanden geleden heb ik er één geritseld voor een vriendje van me: 275 euri. ;)
Dat was net in die periode dat het 'kraak-probleem' redelijk onder controle was. Wist die verkoper veel........

Kijk, dat zijn nog eens leuke prijzen, 350 trouwens ook (!!!), voor een best wel leuk bakkie.

Deze soundset kwam op de A-Station Yahoo group voorbij. Niet mijn ding, qua sounds, maar mogelijk wel voor de meer dance/trance/whatever georiënteerde mensen hier:
http://synthology.net/cms/show.php?page=vst_details

Staat overigens niet echt bij hoe ze 'm leveren. Als het echte V-Station banks zijn heb je mogelijk een V-Station nodig om ze naar je HW synth te exporteren.

55 euri!!!!! dan tweak ik zelf nog wel ff wat verder!

maar toch bedankt voor de tip hoor, er zullen vast forummers zijn die er wat mee kunnen

Back