Input Switch audio

ano260124

Gedeactiveerd account
Naast mijn 01x heb ik ook een geluidskaart, welke ik wil gebruiken om tijdens het werken en internetten gewoon een MP3-tje te kunnen luisteren zonder de 01x hiervoor op te moeten starten.

Nu wil ik wel op dezelfde speakers kunnen luisteren. Is er iets van een input-switch op de markt? Liefst zo simpel doch degelijk mogelijk. Dus geen versterking of andere 'kleurende' onderdelen. Gewoon twee stereo ingangen en een enkele stereo uitgang. Liefst met een goede schakelaar om een van de inputs te selecteren.

Ik kwam de Boss AB2 tegen, echter ben ik bang dat deze nogal wat kleuring en/of ruis toevoegd aan het signaal:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-162591.html

http://www.roland.be/productinfo/detail-N.asp?Welke=350

Weet iemand een (betere) oplossing?

De AB-2 is volgens mij mono, je zou er twee moeten gebruiken.

Waarom maak je zelf niet zoiets, metalen kastje, wat chassis-delen en een goede schakelaar dubbel polig wissel. Wel even aan de uitgangskant een weerstand tussen het signaal en de massa solderen, anders krijg je knallen in je speakers bij het omschakelen. Waarde van weerstand zal zo rond de 1 Meg moeten liggen schat ik.

Origineel geplaatst door Bert ten Hove
Waarom maak je zelf niet zoiets, metalen kastje, wat chassis-delen en een goede schakelaar dubbel polig wissel. Wel even aan de uitgangskant een weerstand tussen het signaal en de massa solderen, anders krijg je knallen in je speakers bij het omschakelen. Waarde van weerstand zal zo rond de 1 Meg moeten liggen schat ik.

Ik snap niet eens wat je allemaal bedoelt, het enige wat ik weet van een soldeerbout is dat zo'n ding warm wordt en dan moet ik zelf iets in elkaar gaan zetten? :dubbel:

Nee, ben meer van de "als het goed is betaal ik er wel voor" oplossing. Ben echter nog niet veel tegen gekomen, het enige is het volgende en dat lijkt mij dus echt 6 keer niks:

http://electronicsusa.com/mk7a.html

Ik geef het op... dus de volgende vraag...

WIE KAN ER VOOR MIJ (TEGEN VERGOEDING) EEN STEREO A/B SWITCH MAKEN???

Met de volgende eisen/wensen:

- solide en mooie behuizing (n.o.t.k. wat bruikbaar is)

- degelijke switch (soort draaiknop met twee standen?) die geen 'plop' geeft

- vier jack-bus inputs (2 x L + R) en twee jack-bus outputs (1 x L + R)

- optie: is het mogelijk een volume regelaar (slide?) in te bouwen, zonder kleuring?

- geen voeding benodigd

Qua look-and-feel zit ik aan onderstaande Dynaudio Air Remote te denken, maar dan zonder knoppen dus sec de behuizing en draaiknop (eventueel dus met volumeregelaar) :)

Laat even weten en PB me maar m.b.t. prijzen e.d. :okdan:

Attachments

• dynaudioairremote.gif
    dynaudioairremote.gif
    10,1 KB · Bekeken: 108
Bij Conrad verkopen ze die dingen.

ff kijken bij audio schakelaars & verdelers onder het kopje audio & video toebehoren.

2 kanaals voor € 14,95

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

:halleluja

THX!!

(vage is dat ik bij Conrad wel via de Search gezocht heb... toen niets gevonden (?) )

Heb de Hama AP-02 inmiddels binnen en aangelsoten... helemaal goed dat ding!!

Geen (hoorbare) signaalverkleuring, ruis of andere zaken en een plop-loze schakelaar. Vergulde aansluitingen en zuignapjes waarmee hij netjes op zijn plek blijft staan.

THX for da tip! :okdan:

Back