Gezocht-Granulaire synthese softsynths

bobaphat

Ouwe rot
Ik ben opzoek naar een leuke softsynths die op basis van granulaire synthese werkt en dan het liefst instruments. Zijn er ook die sampletjes in kunnen laden enzo??

Zoals de Malström in reason dus...

Reaktor is idd niet de meest goedkope oplossing nee... :)

Waar kan ik dat cristal vinden???

reaktor vind ik veel te moeilijk

Reaktor is helemaal niet moeilijk, alleen als je zelf modules gaat bouwen wordt het wat gecompliceerder.
Absynth heeft sinds versie 2 ook granulaire synthese, en daar kun je dus ook sampletjes in laden en zo. :)
succes!

Ik zou toch maar voor Reason 2 gaan (met Malstrom). Layer deze Malstrom een paar keer met de NNXT en je hebt een bom van een synth.

Reason ondersteund rewire en gebruikt zéér weinig CPU. Reason heeft 1 MIDI in maar geen outs..

De Malström is wel leuk maar je kunt geen eigen samples gebruiken, en is daarmee dus best wel beperkt! ;{

reaktor is geen goedkope oplossing maar dan heb je wel een bom van een synth.
er zijn genoeg voorgemaakte granulaire patches waar reason een puntje aan kan zuigen.
reaktor session is de helft goedkoper dacht ik, maar je kan er wel enkel voorgemaakte
patches in laden. en je hebt ook de granulizer in Fl studio die wel heel goed is.

Origineel geplaatst door MIDIoot
De Malström is wel leuk maar je kunt geen eigen samples gebruiken, en is daarmee dus best wel beperkt! ;{

nou ik vind dat een belachelijk vette bak hoor! zo beperkt is ie nog niet eens. wou dat daar een dikke vst van kwam..;)

Op KVR kun je via de zoek machiene naar vst instrumenten zoeken die granulair werken. Kijk ook hier

Origineel geplaatst door MIDIoot

Dan zou ik dat beestje toch maar ns onder de knie krijgen! Druk [tab] en plug een NNXT of NN19 of drRex of Redrum in de Malstrom, voila een nieuwe bron erbij die je door de filter A en B kan jagen! :D

crystal: via kvr-vst.com
en zoeken op crystal. het is een soort absynth ook. absynth doet ook dit type synthese als ik me niet vergis.
maar is niet gratis, reason is ook niet gratis EN geen vsti

op moon`s kvr lijstje zie ik ook crusher-x staan,zeker efkes mee stoeien zoukzeggen

Origineel geplaatst door ikke
Dan zou ik dat beestje toch maar ns onder de knie krijgen! Druk [tab] en plug een NNXT of NN19 of drRex of Redrum in de Malstrom, voila een nieuwe bron erbij die je door de filter A en B kan jagen! :D
Ik heb meer onder de knie dan je denkt.:D
Maar helaas, dit is geen granulaire synthese.Wat jij doet is niet meer dan de Mälstrom als fx gebruiken voor een sampler.Je zou samples in osc A en osc B moeten kunnen laden en dat gaat niet.

en? heb je wat aan granulab? tis beperkt...maar iig granulaire synthese..

Origineel geplaatst door Fatar
nou ik vind dat een belachelijk vette bak hoor! zo beperkt is ie nog niet eens. wou dat daar een dikke vst van kwam..;)
Tja, smaken verschillen. Ik was er vrij snel mee uitgespeeld dus geef mij maar Absynth!:biertje:

Back