Hiding all the bad things - met BasroR de diepte in.

BasroR

ROBOT!
Warme en diepe track met een soort van gebroken beats en wat zang.
Een tijd later nog eens een remake gemaakt die wat meer 'uplifting' is, zeg maar.

't zijn 96kbps mp3 files, maar ze luisteren nog prima weg.

Hiding all the bad things (origineel; 6/4)
Hiding all the bad things 4/4 (remake)

Dit zijn de eerste tracks die ik hier plaats, ze zijn van oktober vorig jaar en maart dit jaar.

Meer tracks vind je op: mijn internet site

de groeten!
Bas roR :doei: (<-is hier geen koe-ikoontje voor?)

Laatst gewijzigd:
Leuke site. Goeie muziek.

Ik luister nu Barberic stringulation...klinkt goed. Mooie strings. Lekker relaxt nummer.

Van "Hiding all the strange things" kan ik eigenlijk ook niks negatiefs zeggen.

Alleen dat de remix me wat meer aanspreekt. Maar da's meer persoonlijk. Ik word altijd een beetje onrustig van broken beats. ;)

meer [track] links

meer [track] links

:biertje: Proost OnAcid!

ik kan voor het gemak natuurlijk ook ff alle tracks die ik online heb staan hier linken..
(de rustige tracks staan bovenaan)

- Another Natural Being Lost - beats met blikje, plastic beker en theelepeltje in kopje, kabbelend op Waldorf PPG synths* en een gitaarloopje op het eind.
- Glass Enclosure - geen idee hoe ik dit moet noemen; mondharmonica, 'zang' en een 'bouncy' eindstukje.
- Barberic Stringulation - totaal verknipte strings van Samuel Barber -je weet wel, dat mooie stuk in Platoon- in een warm techno jasje.
- Forest Maintenance - slepende 3/4 beats die in 4/4 overgaan.
- Pushover - techno met een soort UR-baslijntje; ik ga de beats nog eens overdoen denk ik.. net iets te slap. de rest vindt ik wel aardig snor.
- Form of Lack - kort stukje 'techno' met lichte overstuur.

(*al mijn synths zijn VSTi of rewired aanhangsels aan Cubase; soms leen ik wel eens hardware, zo heb ik nu tijdelijk een roland MC-307;
ik ga in de komende tijd sommige tracks nog eens uitmixen en masteren bij een makker met een motu 8zoveel mkII en flink wat hardware)

voor de mensen die van een warme techno mix houden:
- Bas roR - 80 minute mix - geen mp3 helaas; 't is in RealAudio.

veel luisterplezier! :doei:

Re: [track] Hiding all the bad things - met BasroR de diepte in.

Re: [track] Hiding all the bad things - met BasroR de diepte in.

Origineel geplaatst door BasroR

Hiding all the bad things (origineel; 6/4)
Hiding all the bad things 4/4:

leuke idm :okdan: (ik maak ook van dit soort spul) ik vind het orgineel net iets beter dan de remix.
maar de beats enzo zitten wel lekker strak. heb wat andere tracks van je beluisterd en ik moet zeggen
dat ik wel onder de indruk ben :)
heb je toevallig "Lappi inzoo" van Kylian al gehoord (toytronic label)? zoniet zou ik zeker eens checken.
het gaat je zeker wel bevallen.

Origineel geplaatst door isnieZot
heb je toevallig "Lappi inzoo" van Kylian al gehoord (toytronic label)? zoniet zou ik zeker eens checken.
het gaat je zeker wel bevallen.
ik heb ff op internet wat samples beluisterd..
(hij staat ook nog s tig keer op 33 rpm op het net, maar bij toytronic was ie op de goede snelheid)
de titeltrack is toch net iets te vrolijk voor mij.. is dat de 'toy'-kant van toytronic? hehe.
track twee, takup, daarentegen bevalt inderdaad zeer goed; ik hou wel van dat soort spul.
een beetje richting gescom en syndrone (dub; clone) klinkt die track. binnenkort ff beter luisteren in de platenzaak.

Restecp!

Gave site, dito liedjes. Ik vind vooral "Annabel" een erg mooi nummer, die een lekkere feel heeft.
Ga zo door aub

gr
Arv

Me likee. Dit soort muziek geeft mij een instant lounge gevoel.

Goed werk!

Alleen na 3:16 komen er te veel delays tegelijk, de eerste paar maten gaat
dat nog maar meer maten is voor mij net te veel.
Dat geluid op 0:21 heb ik meer gehoord & intrigeert me. Leuk dat het een softsynth is.

Groeten

Marron

Dit klinkt lekkerrr!!

Van hiding all the bad things vindt ik de 6/4 versie toch beter. De beats klinken net ff wat lekkerder in mijn oren. Ben nu Glass Enclosure aan t luisteren en moet zeggen dat die ook zeker naar meer smaakt!

Ik ga zeker de andere nummers ook nog luisteren! :W

:) Bedankt voor de fijne reacties !!

Origineel geplaatst door Marron
- na 3:16 komen er te veel delays tegelijk
- Dat geluid op 0:21 heb ik meer gehoord & intrigeert me. Leuk dat het een softsynth is.
- Dat is nou precies het enige puntje waaraan ik af en toe nog twijfel.
Tussen 2:26 en 2:55 zit dat geluid met delays ook, maar daar is ie wat rustiger. Bij 3:16 is ie wel een stuk erg aanwezig ja.
Een vriend van me vond het stuk juist weer heel tof, dus heb ik het erin gelaten.
Misschien komt het ook door de 96 kbps compressie dat 'ie nu niet helemaal uit de verf komt..
Je brengt in ieder geval weer genoeg twijfel naar boven om toch nog eens een mix te maken met dat stukje herzien.
- Het is de subtractor uit reason; de "appelonato" patch, vrijwel onaangepast, maar wel rewired in cubase ge-EQ'd en befiltert.

Basror,

Ik heb mijn post van voorheen 2 keer moeten typen, ik krijg blikbaar telkens niet meer dan 5a10 minuten
om dat te doen.

De eerste keer had ik ook ongeveer getypt dat ik er bij bijf dat ik het zal blijven luisteren :).

Nu ik mijn post herlees is dat er niet uit gebleken, excuus.

Ik zal dan toch eens Reason moeten gaan uitproberen :).

Groeten,
Marron

Back