Juno 106 geheugen kwijt

JoshuaP

Nieuwkomer
Na 25 jaar is plotseling het intern geheugen van mijn Juno 106 gewist. Op sommige plaatsen staan nog wel geluiden, maar niet die ik erin gezet heb. Er zit volgens mij geen soort batterij in, anders was hij wel eerder leeg geweest. Misschien is het een geheugenchip. Weet iemand hier iets van, is dit te repareren, is dat duur e.d.? Alvast bedankt. JoshuaP.

De Juno-106 heeft dus een geheugenbatterij en die is inderdaad leeg. Als je een beetje handig bent met een soldeerbout, dan kun je er zelf een nieuwe inzetten. Origineel zit er een CR-2032 lithium knoopcel met soldeerlipjes in, maar je zou er ook een batterijhouder voor normale CR-2032 knoopcellen in kunnen bouwen. De kosten voor batterij en eventueel houder zijn zo'n 5 Euro en ze zijn te koop bij de elektronicaboer (Display, Conrad, etc.).

Hmmm, een synth met Alzheimer, das balen!
De presets die je hebt opgeslagen zijn wel weg helaas!

Bedankt, ik had al naar iets gezocht wat op een batterij leek en niet gevonden, maar ik zal nog eens goed kijken. Als het aan dat batterijtje ligt zal het daarmee wel opgelost zijn. JoshuaP.

Hij ziet er ongeveer zo uit:
:D

Attachments

• cr2032.gif
    cr2032.gif
    489 bytes · Bekeken: 101
De batterij is nu vervangen, maar als ik een geluid opsla en de synth uitzet, is na 10 minuten het geheugen weer leeg. Ik ben bang dat er meer versleten is dan alleen de batterij.
Iemand nog een 106 nodig voor onderdelen?

Origineel geplaatst door JoshuaP
De batterij is nu vervangen, maar als ik een geluid opsla en de synth uitzet, is na 10 minuten het geheugen weer leeg. Ik ben bang dat er meer versleten is dan alleen de batterij.
Iemand nog een 106 nodig voor onderdelen?

Onderdelen...? Ja graag...

Back