Eurosong 2004

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Hover

-
Over een uurtje is het weer zover. Dan gaat de 49-ste editie van The Eurovision Song Contest van start in Turkije.

Ik ben benieuwd of er synths te spotten vallen on-stage.

Bij de Hover-familie is het Eurovisiesongfestival een echte traditie. Met de familie, nonkels, tantes, nichten e.d. maken we er altijd een heel leuke avond van. <Emiel Goelen-imitatie>"U kijkt toch ook?"</Emiel Goelen-imitatie>

Wie wint dit jaar? Rond middernacht zullen we dat weten. In ieder geval duim ik voor de Belgische inzending: Xandee met One Life.

Go Xandee :okdan:

Belgium -12 points :D

Ik ben ook benieuwd of Martine Prenen (Belgische presentatrice die de punten doorgeeft) ook dit jaar 12 punten aan onze Noorderburen zal geven :luv:

Re: Eurosong 2004

Origineel geplaatst door Hover
Belgium -12 points :D

:bekdicht:

Overigens, geen enkele synth on-stage :(

't Ja... Volgend jaar beter :confused:

Toch een leuke avond gehad.

Misschien moet Hover maar eens een inzending maken 8)

De Nederlandse inzending deed het alvast beter en was trouwens een van de weinige vocale acts. :okdan:

Origineel geplaatst door BananaWorld
Beetje jammer dat het songfestival tegenwoordig staat voor veel kwaliteitloze muziek en vriendjespolitiek.

jeeeeuh is dat nieuws . plat gezegd : pappen en nathouden is al jaren zo zal ook tot in een eeuwigheid voortduren

hieraan kan je zien hoe de machtsverhoudingen binnen europa liggen . oftewel wie moet vriendjes blijven met wie

geeft belgie 10 punten aan frankrijk en 2 aan nederland nou dan hebben ze frankrijk dus harder nodig als nederland :gaap:

als nederland meegedaan heeft dan ik hou het niet echt meer bij

o ja het songfestival is zow leuk he :D

homo's2.jpg

:Z

Beetje jammer dat het songfestival tegenwoordig staat voor veel kwaliteitloze muziek en vriendjespolitiek.
da's al jaren zo. Het niveau lag in de finale trouwens al een stuk hoger dan in de voorronde. Daar konden sommigen ECHT niet zingen....
Maar het was gewoon weer even waardeloos als anders...

Tja, ik kan niet naar het Eurovisie song festival kijken omdat ik spontaan braakneigingen krijg bij ieder nummer die ingezet wordt.

Je kan in je leven echter ook kiezen. Ik heb ervoor gekozen om nu de laatste dagen naar de finale van de Koningin Elisabethwedstrijd voor zang te luisteren. Als je dan de hoogstaande technische zang hoort van de Koningin Elisabethwedstrijd en dat dan vergelijkt met de platte (en bovendien meestal valse) commercie van het Eurovisie song festival ... dan weet je het wel ...

Het valt me bovendien op hoe weinig kritisch men is bij het Eurovisie song festival. Ik heb enkele nummers beluisterd en die nummers waren gewoon stuk voor stuk vals gezongen. En daar hoor je helemaal niets van terug bij de presentatoren, die zijn meer bezig met sympathiek overkomen: "o ja, dat was prachtig". Als je dat dan vergelijkt met de professionele commentaren voor de Koningin Elisabethwedstrijd, daar geeft men zelfs kritiek als er een hertz te hoog of te laag gezongen wordt ... (daar leer je dan ook nog wat bij).

Ik vond het commentaar juist wel geinig. Zo van "dan nu de roemeense dellen disco van ..."
Voorronde was nog leuker :D

Origineel geplaatst door d.b.1
hieraan kan je zien hoe de machtsverhoudingen binnen europa liggen

De puntentoekenning gebeurt door het volk -> via SMS en telefoon. Heeft dus helemaal niks met machtsverhoudingen te zien, wel met onderlinge sympathie tussen de volkeren.

En nee ik ben geen kenner 8> . Toch niet van het Eurovisiesongfestival.

Wel mooi decor eigenlijk. Verder vond ik er niks aan; zeer veel irritante en belachelijke tracks, ook nog eens slecht gezongen in 80% van de gevallen.

En dat nummer van Nederland: de backingvocals zingen beter dan de Belgische leadzanger. Maar dat is meestal zo eigenlijk.

Origineel geplaatst door d.b.1
jeeeeuh is dat nieuws . plat gezegd : pappen en nathouden is al jaren zo zal ook tot in een eeuwigheid voortduren

hieraan kan je zien hoe de machtsverhoudingen binnen europa liggen . oftewel wie moet vriendjes blijven met wie

geeft belgie 10 punten aan frankrijk en 2 aan nederland nou dan hebben ze frankrijk dus harder nodig als nederland :gaap:

als nederland meegedaan heeft dan ik hou het niet echt meer bij

Mensen in de Balkan en Oost-Europa hebben elkaar nogal te vriend te houden krijg ik zo het idee :luv:
En de winnaar voor de komende 10 jaar is...

Het aantal oost-europese landen was ook een beetje oververtegenwoordigd, logisch dat de punten dan daar naar toe gaan. Waarschijnlijk als er vooral west-europese landen meegedaan hadden dan had zo'n land gewonnen. Ik weet niet hoe de landenverdeling er uit zag toen Ierland het een paar keer had gewonnen, maar dat zou een mooie vergelijking zijn.

Tja, de laatste keer dat ik het echt leuk vond was met Waterloo door Abba...
En die deden ook leuke dingen met synthesizers!
Hoe lang ook weer geleden?
Uhhh... 1974?
Dus dertig jaar treurnis?

Wout

dat meiske uit ukraine zag err wel leuk uit...toen ik langszapte

Die uit Cyprus ook wel, maar denk je echt dat een land een of andere trol (m/v) naar het songfestival gaat sturen ........ nou...... hoewel.

Die uit Cyprus ook wel, maar denk je echt dat een land een of andere trol (m/v) naar het songfestival gaat sturen ........ nou...... hoewel.

Ja, dat weet ik zeker !

Het was in het jaar 1993 onzes heren, dat een klein kikkerlandje dacht vrede te kunnen stichten met dit:

Attachments

• ruthjacott.jpg
    ruthjacott.jpg
    46,6 KB · Bekeken: 80
kep wel een stuk van de puntentelling gezien.....das genoeg...;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back