Fm Synths Gezocht, Tx802 , Tx816 , Dx7 Iifd , Dx5 , Dx1

Status
Please reply by conversation.
Er staat al een hele tijd een DX5 op marktplaats.nl: hoogste bod is 525 E.

Ik had hem gemaild voor zijn richtprijs >>> 1.250 E.

Misschien een beetje hoge prijs, maar is een dikke FM bak, onmiddellijk na de DX1.

Succes!

EF

Goh, een DX-5, da's toch wel heeeeel fijn...
1250 is wel een pittige prijs, maar ik geloof net zo min dat Prepal's opgave van rond de $400 klopt...

Weet eigenlijk iemand wat er met die DX-1 is gebeurd die ooit bij Peter Verspuy in Rotjeknor als demo te koop stond?
Naar ik begreep is-ie er niet meer, namelijk... en ik heb altijd nog zo gezegd: als ik toch eens de Staatsloterij win!

Uit nostalgische overwegingen loop ik nu al weken met deze vraag rond, dus: wie helpt me uit de brand? :D

Yep, dat is em. Omdat ik dat zelf een beetje laag vond had ik hem gemaild>>> mailde mij terug met 1.250 E.

Voor 650 had ik hem waarschijnlijk wel gekocht.

Ik moest helaas afhaken voor die hoge prijs.

EF.

FS1r is da nix?

Tuurlijk is het wat anders! Het is een brok geschiedenis! :D

Nee serieus, je krijgt er ook een fijn keyboard (76 toetsen) bij...
Wat het échte verschil in klank tussen een DX-5 en DX-7/TX-7 kan ik uit eigen ervaring weinig zinnigs zeggen, maar naar verluidt is de allertweedste generatie (eerste generatie: GS-1/GS-2) verschillend van de latere DX-7 in de mate van componentisering / miniaturisering. Daarom zouden DX-1/DX-5's iets warmer moeten klinken. Tja...

Origineel geplaatst door fuse
FS1r is da nix?

Is nie nix. Maar is ook nie vintage synth. Dus tog nie wat gevraagd!

;)

Vraag me even af. Is er eigenlijk een 'opvolger' van de DX1?

Het type kolosale synth is eigenlijk uitgestorven eigenlijk.
Best wel jammer.

Het laatste wat Yamaha heeft uitgebracht in de -1 reeks (altijd een beetje experimentele synths, meer een soort commercieel prototype) is natuurlijk de VL-1.

GX-1
FX-1
GS-1
DX-1
VL-1

Wat is de FX1? Die ken ik niet?

Nee serieus, je krijgt er ook een fijn keyboard (76 toetsen) bij...
Wat het échte verschil in klank tussen een DX-5 en DX-7/TX-7 kan ik uit eigen ervaring weinig zinnigs zeggen, maar naar verluidt is de allertweedste generatie (eerste generatie: GS-1/GS-2) verschillend van de latere DX-7 in de mate van componentisering / miniaturisering. Daarom zouden DX-1/DX-5's iets warmer moeten klinken. Tja...

Maar de DX7 was eerder dan de DX1/DX5 toch?

I kweet wel dat de DX7 (en de DX1 en DX5 waarschijnlijk toch ook wel) wat rauwer klinken (lees meer ruis ;) ) dan de DX7II.

De DX5 heeft natuurlijk ook gavere knoppen.

FX-1

FX-1

fx-1-2.jpg

Wat de GX-1 is voor de CS serie, is de FX-1 voor de DX serie.
Het lijkt een orgel, onder de motorkap is het een supersynth.

Ik zie tot mijn verbazing dat de DX-1 inderdaad van later zou zijn dan de DX-7.
Dacht echt dat de DX-1 (voorheen bekend als CS-DX, om aan te geven dat het de opvolger van de CS-80 was) een eerste model was, dat later in sterker geminiaturiseerde vorm verkocht werd als DX-7... raarrrr...

Re: FX-1

Re: FX-1

Origineel geplaatst door Hanz
Ik zie tot mijn verbazing dat de DX-1 inderdaad van later zou zijn dan de DX-7.
Dacht echt dat de DX-1 (voorheen bekend als CS-DX, om aan te geven dat het de opvolger van de CS-80 was) een eerste model was, dat later in sterker geminiaturiseerde vorm verkocht werd als DX-7... raarrrr... [/B]
DX-7: 1983
DX-1: 1984

Status
Please reply by conversation.
Back