[Ambient] Deserted Dark Dirt Road

lay-z

Nieuwkomer
Zoals ik net in 'nieuwe leden' had aangekondigd, mijn eerste trackje op synthforum Deserted Dark Dirt Road .

Lekker sombere ambient met er tussendoor een 160bpm beat. Ingredienten gebruikt:

Tracktion, Z3ta (alle synthlijnen), Reaktor (reverb + goBox voor de beatz). Enjoy. Alle feedback, positief en negatief stel ik zeer op prijs!

cheers,

Lay-z

als ik eerlijk ben: ik vind het maar niks.

sommige drumgeluiden zijn te aanwezig, de melodie is of lijkt soms vals en over het algemeen is er een soort onaangename leegte in de track.

ik ben wel blij dat je durft te experimenteren met stijlen, dat geeft mij goede hoop voor je volgende track.

Zeker de arpeggio is de moeite waard(doet me denken aan de intro van van halloween),de rode draad door dit verhaal,denk sommige geluiden zijn door de rode meter gegaan,maar al bij al zeer goed,ben ook een ambientfan.

Het idee is wel aardig, maar dit zou ik om te beginnen geen ambient noemen.

Qua compositie vind ik het nummer nogal simpel (recht-toe-recht-aan) en de afmix is ook niet helemaal oké.

Tis ieg wel lekker atmosferisch:)

Origineel geplaatst door cyan_circle
over het algemeen is er een soort onaangename leegte in de track.

ja dat moet toch ook...track gaat over een verlaten weg......de sfeer zit er wel in....
maar ik vind ook dat 'ie wat dynamiek mist..hier en daar wat interessants....laat horen dat je balluh hep joh..anders heb je zo van dat muzikaal behang snapz?

Origineel geplaatst door cirkelzaag
ja dat moet toch ook...track gaat over een verlaten weg......de sfeer zit er wel in....
maar ik vind ook dat 'ie wat dynamiek mist..hier en daar wat interessants....laat horen dat je balluh hep joh..anders heb je zo van dat muzikaal behang snapz?

ik weet niet waar de track over gaat... jij ook niet... dat weet alleen de maker. ik weet wel de titel, maar titels kunnen zoveel betekenen.
bovendien gebruik ik ook het woord 'onaangenaam', wat al aangeeft dat ik het effect van de leegheid niet kan plaatsen of appreciëren.

nogal simpel inderdaad
doe bijv. wat anders met die pad/voice sounds, laat ze niet zo eenvoudig dat sequenceje volgen
en let ook op de volume verhoudingen
om maar wat te noemen

Origineel geplaatst door Sly Dog
Tis ieg wel lekker atmosferisch:)

ff over ambient.
Dit bestaat al langer dan AFX's geselecteerde electronische werken.
Er is in het electronische muziekwereldje in de kielzog van o.a. deze werken een verkeerde indruk ontstaan van wat ambient zou zijn denk ik.

Ambience = atmosfeer!!
En meer is er niet. Dus dat een track geen ambient zou zijn en wel lekker atmosferisch is een beetje een rare opmerking.
Ambient is in feite vaak niet als muziek bedoelt maar puur als sfeermaker.

Luister Brian Eno's "Ambient 4: On land" en je snapt hoe ambient in zijn grondbeginsel bedoeld is.
Die zet ik ook niet op als ik zin heb in muziek, wel als ik zin heb in een bepaalde atmosfeer om me heen. Heerlijk.

Als je in het bos staat, en je luistert naar wat je daar hoort, DAT is net zo goed ambient, in wezen.

Bedankt voor de feedback!. Nog veel te leren :)

Muzikaal behang, dat klopt wel. Ik luister meestal naar muziek in de auto, en bij films, meer als achtergrond dus. Verder heb ik heb meestal nogal de neiging m'n tracks te ingewikkeld te maken, en omdat mijn vaardigheid beperkt is ent leidt dat er dan toe dat ik 3 tracks in 1 maak... Dus ben ik de laatste tijd maar simpeler tracks met minder dingen er in gaan maken - dan kan er altijd nog wat bij :).

Verder was het mijn bedoeling een onaangename sfeer te creeren, dus dat 'lege' dat klopt wel, de inspiratie hiervoor was een nachtelijke rit door de verlaten vlakten van Arizona.

At Dob: Ik ben er van op de hoogte dat ambient al veel langer bestaat dan de intelligent techno uit de Engeland maar omschrijf ambient meer als muziek die geen four-to-the-floor bassdrum heeft, dus minder 'dancy' van karakter is.
Ik bedoel, je gaat toch ook niet staan hakkuh op Klaus Schulze?8o)

Origineel geplaatst door Sly Dog
At Dob: Ik ben er van op de hoogte dat ambient al veel langer bestaat dan de intelligent techno uit de Engeland maar omschrijf ambient meer als muziek die geen four-to-the-floor bassdrum heeft, dus minder 'dancy' van karakter is.
Ik bedoel, je gaat toch ook niet staan hakkuh op Klaus Schulze?8o)

Dus als het geen four-to-the-floor bassdrum heeft is het ambient?
Als je het zo ziet is behoorlijk veel muziek ambient, hahaha!

Nee okay ik snap wat je bedoelt hoor, maar... hmmm. Ambient is toch iets anders dan wat veel mensen onderhand denken dat het is.... als het aan mij ligt.

Helemaal niet slecht. Dit zou zo als intro van een spannende film kunnen doorgaan, bv Terminator.

Het heeft dezelfde feel als bv de Halloweentune.

:)

Wat ik ff niet snap is die drums. Waarom niet lekker doorgaan met melodieen enzo?
Aan arpjes heb je ritme genoeg vind ik. Zeker voor ambient.

Vergelijkbare discussies

Back