ruis, ruizer, ruisest! ??? help!

SpaceAgent202

Sinds 2001
hee hallo etc

zijn er meer mensen waarbij hun geluidskaart ONTZETTEND ruist (evt inclusief een lekkere 50hz aarde) bij het opnemen? (zoals mn oude awe64)

ligt dit aan interferentie in je pc kast of ergens anders aan?
hoe kan je het verhelpen?

(er van uitgaande dat je kabels goed afgeschermd zijn)

nou.. evn kort samengevat :

als je alleen via je line-in opneemt, en je trekt het kabeltje er zelfs uit, dan hoor je nog steeds een aanzienlijke ruis...

(mijn vraag was in de zin van : ligt dit aan mijn peecee onderdelen of wat anders, in de zin van straks koop ik een dure geluidskaart en dan heb ik hetzelfde probleem.... en dan had ik uiteindelijk beter een hardware-meersporenrecorder kunnen kopen dan een geluidskaart)

Dan zou ik zeggen, hang eens de jonge onderzoeker uit en ga eens kijken waar in die keten die ruis vandaan komt. Misschien ruist je versterker wel zo.

Maar de CD-in van je CD-speler in je computer wil ook wel eens ruisen. Of de audio-in van je TV kaart als je die hebt.

En als je dit soort problemen met dure geluidskaarten hebt licht dat in het algemeen niet aan die kaarten maar aan de gebruiker die een foutje heeft gemaakt met of een instelling of de aansluitingen. (daarom vind ik Adat wel zo prettig)

:) de jonge onderzoeker zoekt...

mijn versterker is STIL
mijn mixer is vol open met een versterker vol open nog steeds STIL
de aansluiting van pc naar mixer heeft een gaar kabeltje wat ENIGSZINS ruist en bromt...

als ik een stukje "stilte" opneem zonder aangesloten kabeltjes, vanaf enkel de line in, kan ik als meest bijpassende titel van het wave-bestandje de titel "gekleurde RUIS" bedenken.

ofwel als je dat afspeelt dan is het SSSSSSSSSSSSSSSS

Kan je alleen mijn ervaring vertellen.

Ik heb een tijdje met een SB Live gold gewerkt. Wat een ruis had ik toen (kwam hoofdzakelijk daar de Mic ingang).
Sinds een maand heb ik nu een Creamware Luna II en heb er absoluut geen last meer van.

jah dat mag ook wel voor dat geld :)

ik zit momenteel te denken aan een terratec 6fire 24/96. kost me 127 euro nieuw van terratec. specs zijn ook aardig, en verwacht niet dat dat kaartje ruist.. ook net frontpaneel voor in een 5"1/4 drivebay overigens

Als het met deze instellingen nog steeds zo ruist dan heb je een probleem.

Attachments

• mixer.jpg
    mixer.jpg
    17,4 KB · Bekeken: 139
Je haalt recording,opnemen door elkaar met playback,afspelen

Options->properties
Opties->eigenschappen

JESUS! Loop ik hier uit te leggen hoe de MS Mixer werkt.

Maar eh helpt het?

nee je hoeft niks uit te leggen over windows en de mixer, ken het van binnen en buiten.
het ligt gewoon aan mijn AWE, daarom vroeg ik of er misschien iets is waarmee je de interferentie binnen je kast kan tegenhouden.. hoop dat bij een nieuwe geluidskaart het ruisen niet zo is...!
ZO ruist ie ook nog,.. als ik mute all doe is het pas weg :)

Attachments

• untitled.jpg
    untitled.jpg
    19,8 KB · Bekeken: 137
Laatst gewijzigd:
Je weet dan nog niet of het je kabeltje van je geluidskaart naar je versterker/koptel. of whatever brak is.

Prik anders even de koptel van je wandelman in het kleine gaatje in alstie nog zo ruist dan is de eindtrap van je kaart wellicht toasted. Want dat kan dus ook nog.

dat een AWE64 ruist geloof ik graag, en niet zo'n beetje ook! Dan hoeft er nog geen input aan te hangen!

Ik moet het hier toch even ( opnemen ;) ) voor de AWE 64.
Heb zelf die kaart een paar jaar geleden ook gebruikt tot 100% tevredenheid, dus geen noemenswaardige ruis. :)

Waar het natuurlijk ook vandaan kan komen is de voeding van de pc of van dat vennetje wat je processor enigzins in toom probeert te houden, deze kunnen ook voor ruis zorgen.

Als je het durft kan je de ven even uitschakelen en dan proberen met de kast open, ach dit moet ik natuurlijk niet zeggen :bekdicht: kan een hoop ellende geven.

Greetinx DJ R2, RSI Records

Euhhh nee met een Athlon kun je het dan wel vergeten.....

Origineel geplaatst door Roel
:) wacht..

"ik zal even mijn voeding uitzetten" ;)

En.....ruist ie nog?.......hallo?......

Origineel geplaatst door bikkel

En.....ruist ie nog?.......hallo?......

huh?? ow ik was even offline geloof ik :)

(ow ennuh .. mn geluidskaart kan fysiek niet verder van mijn videokaart)

Ik heb het zelfde probleem, die AWE is gewoon gaar!

Maar ald ik mijn cd-audio in demp dan is de ruis voor een groot gedeelte weg.

Back