Origineel geplaatst door bikkel
Ik ben eigenlijk wel geinteresseerd in de DX-11, maar ik zie hem niet echt vaak aangebode, is die redelijk zeldzaam? En voor wat voor prijs gaat ie gemiddeld weg?
Er zijn er tot nu toe geen aangeboden op SF en op Ebay vind ik ook niks.
de dx11 is inderdaad redelijk zeldzaam. ik heb er zelf al jaren 1 en het is nog steeds mijn favoriete synth. ik heb er 8 jaar geleden 1000 gulden voor betaald, maar zou 'm nu nog voor geen 1000 euro weg doen.
de dx11 is tevens een 4op fm synth die een paar voordelen heeft t.o.v. de dx21/27/100. hij is namelijk volledig multitimbraal (9 poly, dus ook 8 multi), maar kan dus ook 8 sounds over elkaar layeren (mega vet!), daarnaast een soort wave-stepping functie waarbij iedere volgende ingedrukte toets een volgende part triggert, en nog meer geinige dingetjes.
het toetsenbord van de dx11 is trouwens helemaal super. is 1 van de fijnste toetsenborden waar ik ooit op gespeeld heb!
leuke fm-tip: als je de onderste operator van operator-boom op een fixed ratio zet van 0Hz, gaat deze zich gedragen als een waveshaper. hier kan je erg leuke distortions etc. mee maken.
):
Mp3tjes zijn leuk om te luisteren maar sysex dumps downloaden is nog leuker