Yamaha DX21 mp3 demos

Origineel geplaatst door bikkel
Ik ben eigenlijk wel geinteresseerd in de DX-11, maar ik zie hem niet echt vaak aangebode, is die redelijk zeldzaam? En voor wat voor prijs gaat ie gemiddeld weg?

Er zijn er tot nu toe geen aangeboden op SF en op Ebay vind ik ook niks.

de dx11 is inderdaad redelijk zeldzaam. ik heb er zelf al jaren 1 en het is nog steeds mijn favoriete synth. ik heb er 8 jaar geleden 1000 gulden voor betaald, maar zou 'm nu nog voor geen 1000 euro weg doen.

de dx11 is tevens een 4op fm synth die een paar voordelen heeft t.o.v. de dx21/27/100. hij is namelijk volledig multitimbraal (9 poly, dus ook 8 multi), maar kan dus ook 8 sounds over elkaar layeren (mega vet!), daarnaast een soort wave-stepping functie waarbij iedere volgende ingedrukte toets een volgende part triggert, en nog meer geinige dingetjes.

het toetsenbord van de dx11 is trouwens helemaal super. is 1 van de fijnste toetsenborden waar ik ooit op gespeeld heb!

leuke fm-tip: als je de onderste operator van operator-boom op een fixed ratio zet van 0Hz, gaat deze zich gedragen als een waveshaper. hier kan je erg leuke distortions etc. mee maken.

Origineel geplaatst door Burp
Iemand wel eens aan z'n dx gesleuteld, zoals derrick may heeft gedaan? Het enige wat ik heb gedaan is hem al twee keer een ander kleurtje gegeven (eerst glittertape erop, nu rood, iedere band z'n eigen image) en wat schroeven erin gedouwd zodat er een plaat perspex aanvast geklikt kan worden waarop dan ander speelgoed kan staan. zal nu wel minder waard zijn ;-) maar wel lekker praktisch voor mij!

Heb je ook een foto van je rode DX? Altijd leuk om gemodde spullen te zien.

Attachments

• spul_oud.jpg
    spul_oud.jpg
    35,2 KB · Bekeken: 112
Als je een dx100 of dx27 wilt, kan je het beste gewoon een fb01 kopen. Deze multitimbraal en ook nog eens de helft goedkoper.

toppertje:okdan:

Origineel geplaatst door Hover
Heb je ook een foto van je rode DX? Altijd leuk om gemodde spullen te zien.

Yep, niet erg duidelijk, maar tevens met opzetbaat perspexen plaat waarop dan weer anders spul (korg es-1, zoom multi-fxje en paar balonnen=erg expressief en intuitief instrumentje ;)):

Attachments

• dx21-rood.jpg
    dx21-rood.jpg
    19,5 KB · Bekeken: 111
Origineel geplaatst door Burp
Ja!
Vooral de onvoorspelbaarheid is gaaf!
niets is onvoorspelbaar... elke instelling die je kan maken, op welke synth dan ook, heeft een bepaald doel en is dus niet random... tenzij je zelf niet kunt bevatten wat je nou eigenlijk aan het doen bent qua fm synthese programming nutuulk...

Origineel geplaatst door 6 trak
niets is onvoorspelbaar... elke instelling die je kan maken, op welke synth dan ook, heeft een bepaald doel en is dus niet random... tenzij je zelf niet kunt bevatten wat je nou eigenlijk aan het doen bent qua fm synthese programming nutuulk...

Tuurlijk! Als je het sec bekijkt heb je gelijk.
En in dat opzicht hebben mijn hersens wat beperkingen: wat FM betreft snappen ze wel hoe het principe werkt en wat er kan gebeuren en zelfs hoe ik iets zou kunnen bereiken. Maar als ik zomaar wat klooi aan parameters is het bij FM veel minder intuitief en (voor mij) minder voorspelbaar wat er gebeurt dan bij subtractieve synthese, bv een kleine verandering en je zit van een mooi metalig gong geluid al snel in 'chaotische' ruis. En voor mij is het (nog) niet voorspelbaar wanneer dat precies gebeurt... dus heb ik met FM eerder onverwachte resultaten, soms is dat wat ik wil, soms juist niet.

Re: Yamaha DX21 mp3 demos

Origineel geplaatst door smackos
Alle patches zijn zelf geprogrameerd.

:halleluja Mp3tjes zijn leuk om te luisteren maar sysex dumps downloaden is nog leuker :eureka:

Afgelopen zaterdag was ik voor de eerste keer bij Peter Verspuy, toen heb ik gelijk maar even de DX-1 bewonderd die daar al sinds mensenheugenis staat. Om precieser te zijn, hij heeft eigenlijk alleen maar bij Verspuy gestaan en heeft nog nooit dienst gedaan in een studio of wat dan ook. Gewoon nieuw dus :)

Het zou me niets verbazen als dit de enige DX-1 zou zijn in Nederland. Eigenlijk vind ik het best zonde dat zo'n bak daar een beetje niets staat te doen. Maar goed, met het bedrag dat ze ervoor willen hebben zal hij het pand denk ik nooit verlaten :D

Hij heeft by the way wel wat weg van een soort huiskamerorgel!

Back