simpele pc speakertjes

eelco

echt een toffe gozer
beste mensen,

een korte vraag: ik wil voor 1 pc die los staat van mijn studio gebeuren een paar simpele pc speakertjes kopen (de pc heeft een 0.001 inch speaker en de monitor ook, maar dat sukkt natuurlijk). Ik hoef dus geen actiefe Mackie stuff van veel-duizend Euri maar zoek meer iets van de Mycom (bijvoorbeeld Philips speakertjes van plm. 20 Euro). Het is vooral voor 1 pc waarop ik wat simpele fruity loop dingetjes ga doen.

ehhh, mijn vraag is dus: heeft iemand goede tips hierover?

Gr.
Eelco

Ga naar MyCom en vraag de verkoper naar de goedkoopste spiekertjes die hij heeft. :eureka:

als je pc-spiekertjes wilt gebruiken, is het mij duidelijk dat je niet echt hoge eisen aan de geluidskwaliteit stelt, dan zijn de goedkoopste gewoon jou ding. :)

Right, you have a point ;)

OK, ik zal mijn vraag wat specifieker stellen:
Wat zijn de beste PC speakertjes die je kunt kopen voor 50 Euro?
(ik kan deze vraag idd aan een semi-puisterige mycom verkoper stellen, maar ik stel em liever aan mensen die er echt ervaring mee hebben).

Gr.
Eelco

Origineel geplaatst door eelco
Right, you have a point ;)

OK, ik zal mijn vraag wat specifieker stellen:
Wat zijn de beste PC speakertjes die je kunt kopen voor 50 Euro?
(ik kan deze vraag idd aan een semi-puisterige mycom verkoper stellen, maar ik stel em liever aan mensen die er echt ervaring mee hebben).

Gr.
Eelco

Welkom op synthforum :), Vraag me af of hier mensen ervaring hebben met speakers van 50 euro :confused: wellicht gathering.tweakers.net en dan in "audio, video & hifi" eens een postje doen, denk dat dat meer nuttige info oplevert. :okdan:

Ik zelf heb de Trust Soundwave 20 en ken er aardig mee mixen met me studio hardware :D
Ben van plan binnekort monitors te kopen maar tot ik die heb lukt het lekker om op de speakers te freaken enz.
Maybe iets voor jou ;)

GreetZ

Stefan

Voor iets van 40 euro heb je ook speakers met een subwoofer. Nadeel is wel dat de buren kunnen gaan klagen, maar dat is natuurlijk een beetje afhankelijk van hoe je woont en hoe je buren zijn.

Maar eigenlijk zijn al die goedkope speakers van dezelfde kwaliteit.

Over kleine speakertjes gesproken, ik vind de muziek die uit die nieuwe Nokia telefoons (de 6230 ofzo) komt, akelig goed kllinken. Ik vraag me af hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben... ?

Ik zou in ieder geval niet te veel geld uitgeven aan pc speakers. Er is vaak weinig verschil tussen de goedkope en de duurdere luidsprekers. Op de goedkoopste is de basweergave meestal inferieur, vandaar dat de meeste sets met een subwoofer worden geleverd.

Je kan natuurlijk ook gewoon je geluidskaart aansluiten op je stereo-installatie. En als je niet graag kabels in de woonkamer ziet liggen, dan neem je gewoon zo'n draadloos systeem waarmee je, zonder kabels, je geluidskaart aan je stereo kan koppelen. Ik doe dit al geruime tijd en dat werkt prima.

Waarom weeral extra luidsprekers kopen als je al een stel luidsprekers hebt aangesloten aan je stereo. Je hebt vast nog wel een extra stereo-ingang voor je geluidskaart.

wat Hover zegt : wat heeft het voor nut om het beste van het allerslechtste te hebben om muziek op te maken. enigste nut van pc speakers vind ik het checken van je mixes of ze op kl*te speakers ook mooi klinken.

thomas

Je kan natuurlijk ook gewoon je geluidskaart aansluiten op je stereo-installatie. En als je niet graag kabels in de woonkamer ziet liggen, dan neem je gewoon zo'n draadloos systeem waarmee je, zonder kabels, je geluidskaart aan je stereo kan koppelen. Ik doe dit al geruime tijd en dat werkt prima.
Hi Hover, klinkt als een goed plan! Waar kan ik zo'n draadloos geval kopen? En wat kost dat?

Back